Kort over Parkeringszone Kongens Enghave

Tidsbegrænset parkeringszone i Kongens Enghave

Der er stillet forslag om, at der indføres en 3-timers parkeringszone på hverdage i tidsrummet kl. 08-22 i området Kongens Enghave.

Høringsfrist:

2. maj 2022
Indsendt af:
Louise
Dato: 2. maj 2022
Svarnummer:
44
By:
Købanhavn
Postnr.:
2450
Jeg synes det er vigtigt at holde svarene fra Bavnehøj kvarteret og det gamle Sydhavn adskilt, da vi oplever noget forskellig jf. de svar som er afgivet. Som beboer på Offenbachsvej – tæt på Karens Minde genkender jeg ikke det billede andre beskriver. Der er god plads til parkering på vejen i løbet af dagen, så lukker det til hen ad kl. 16, når folk kommer hjem, men ikke umuligt at finde parkering. Jeg kommer ofte hjem kl.22+ og jeg har sjældent cirkuleret mere end 5 min for at finde en plads. Det kræver selvfølgelig, at man har lært at parallelparkere ;-) Lige nu er der anlægsarbejde ved både Sjælør Boulevard og ved Metroen på Mozarts plads - det koster også parkeringspladser, men det er midlertidigt. Min pointer er, at det primært er beboere, som parkerer her i området – og det vil de fortsat gøre, så jeg tænker ikke, der kommer så mange flere pladser af at lave tidsbegrænsning. Kun en masse bøvl for beboerne som låner sig til bil efter behov, gæster, de som har firmabilen med hjemme. Når p-zoner udvides så skubbes problemet bare længere ud, derfor kan vi ikke nøjes med p- regler i Bavnehøj kvarteret. Så ja!, der skal reguleres på en måde - men med flere fordele for beboere. Det kræver MANGE flere p-billetter til gæster! 20 er heller ikke nok. Til inspiration: Dengang jeg boede på Frederiksberg kunne kan købe en dagslicens for 30 kr. Det var da til at overkomme for de fleste. Det kunne sagtens være med begrænsning, så det kun er beboere der kan købe dem. Mit bedste bud er at hver husstand skal have tildelt en permanent gæstelicens – gratis! Det ville løse udfordringerne ved delebiler, firmabiler med hjem og bedsteforældre, der passer børnebørn. Og så kan man låne af naboerne, når der er fødselsdag ;-) Jeg vil opfordre Københavns Kommune til at udvide horisonten og arbejde lidt mere helhedsorienteret og langsigtet med bilpolitikker. Vi vil have færre biler i byen – JA!, men P-zone regler skaber en adfærd hvor alle bliver nød til at eje en bil for at kunne parkere i længere tid, hvor de bor. Det er jo ikke en ønskelig adfærd. Kunne man arbejde med fleksible – og billigere – måder er registrer biler for ejere? Hvis vi ønsker at pendler skal parkere uden for byen, så byg nogle kæmpestore P-huse ude ved motorvejen – med billig parkering og direkte forbindelse ind til byen med S-toge og metro. Det er en illusion at tro bilisme ophører, og folk tager tog/bus på arbejde. Jeg har selv erfaret at det stadig er hurtigere at tage bilen på Ring 3 i morgentrafikken, når jeg skal nord på frem for det offentlige.
Læs høringssvar fra Louise
Indsendt af:
Kgs. Enghave Lokaludvalg
Dato: 2. maj 2022
Svarnummer:
43
Vedhæftede filer: 1
By:
Kbh SV
Postnr.:
2450
Se venligst vedhæftede høringssvar fra Kgs. Enghave Lokaludvalg
Læs høringssvar fra Kgs. Enghave Lokaludvalg
Indsendt af:
Kim B.
Dato: 1. maj 2022
Svarnummer:
42
By:
København SV
Postnr.:
2450
Mit forslag er at man udvider tidsrummet så det gælder på hverdage mellem klokken 07.00 og 24.00 samt lørdage mellem klokken 07.00 og 17.00. Antal gæstelicenser bør være 10 om måneden og ikke om året som det foreslås i oplægget. Hvis man ser et mønster i brugen af gæstelicenser der antyder misbrug / salg af dem skal det være muligt at begrænse antallet i en periode på f.eks. 1 måned. Ligeledes bør de gælde 24 timer fra de aktiveres og ikke som foreslået en kalenderdag. Omkring de haveforeninger der ligger i Sydhavnen med brugere der kommer udefra kan man vel begrænse licensen til kun at gælde bestemte veje omkring haveforeningen. Jeg ser det som et problem at dem der ikke bor i Sydhavnen men arbejder i bydelen ikke kan få en medarbejder licens. Der ligger en hel del firmaer, butikker samt boligforeninger hvor medarbejderne kommer udefra og en del af dem også i bil. Man kunne fint lave en medarbejderlicens der kunne gælde i tidsrummet 07.00 til 16.00 på hverdage – samt evt. lørdage i tidsrummet 07.00 til 16.00 således butikkerne stadig har mulighed for en licens til deres ansatte såfremt man udvider tidsbegrænsningen som jeg foreslår. Ved at sætte tidsrummet med slut klokken 16.00 er der stadig mulighed for at en medarbejder kan holde frem til klokken 19.00 på hverdage (og lørdage) med de 3 timers tidsbegrænset parkering. Evt. kunne man også begrænse licensen til kun at gælde bestemte veje omkring arbejdspladsen. Omkring delebiler så kunne man afsætte et antal opmærkede p-pladser til disse i zonen hvor der ikke er krav om adresse i Sydhavnen. Dog skal der være en delebilsaftale på bilen samt et mærke i forruden af en art således man kan se at det er en delebil.
Læs høringssvar fra Kim B.
Indsendt af:
HF Frem pva. Bestyrelsen - Formand Uno Heldmann
Dato: 1. maj 2022
Svarnummer:
41
Virksomhed / Organisation :
HF Frem
By:
København SV
Postnr.:
2450
HF Frem er en kolonihaveforening på 43 haver, der har eksisteret siden 1913. Vi er dybest set enig, i at der er behov for en begrænsning af parkede biler, som ikke hører til i området. Men en del af foreningens beboere bor uden for området (ca. 30 haver) og vil med den nye ordning komme i klemme og ikke kunne komme i bil til deres kolonihave, hvis de ønsker, at være der i mere end 3 timer i de tidsbegrænsede perioder. Derudover har vi også medlemmer som kommer direkte fra arbejde i deres firmabiler. Vi er opmærksomme på, at man fra kommunens side formentlig ikke har været opmærksom på, at lige netop HF Frems medlemmer ville komme i klemme, hvorfor vi forslår: At medlemmer i HF Frem kan erhverve en beboerlicens på lige vilkår med andre beboere i området.
Læs høringssvar fra HF Frem pva. Bestyrelsen - Formand Uno Heldmann
Indsendt af:
Hans Henrik Halvbjørn
Dato: 30. april 2022
Svarnummer:
40
By:
København SV
Postnr.:
2450
Som beboer i Sydhavnen og som bilejer kan jeg fuldstændig genkende den udfordring, som forslaget adresserer. Jeg oplever selv i stigende grad, at det er udfordrende at finde parkeringspladser i området - særligt sidst på eftermiddagen og om aftenen. Som elbilejer må jeg også tilføje, at det i stigende grad er en udfordring at finde ledige ladepladser fra sidst på eftermiddagen, da de ofte optages af erhvervsbiler eller langtidsparkering (og beboere selvfølgelig). Jeg anerkender derfor fuldstændig behovet for at gøre noget og vurderer, at en tidsbegrænsning med mulighed for gæsteparkeringslicenser er fornuftig. Det sagt, så bekymrer det nuværende forslags konsekvenser mig. En tidsgrænse på 8-22 vil i praksis betyde, at man uden gæstelicens kan besøge beboere i området efter kl. 19 - altså efter et normalt samlingstidspunkt ved sociale sammenkomster. Med et maksimum på 10 gæstelicenser om året, kan beboere altså have gæster under én gang om måneden! Med mindre man selvfølgeligt er flere i husstanden over 15 år og derfor åbenbart er berettiget til et større socialt liv i sin lejlighed end folk, som bor alene. Jeg finder det bekymrende, at det formodentlig vil have den konsekvens, at beboere er nødt til at afveje, hvilke af sine venner og familiemedlemmer man kan se det år, da man ikke kan få flere gæstelicenser. Jeg finder det endvidere problematisk, at ordningen ikke indrettes pr. husstand fremfor pr. person over 15 år, og at man ikke kan ansøge om flere end 10 licenser pr. år. Når der netop er valgt en tidsbegrænsning og ikke en betalingsløsning, så vil det have betydning for beboernes mulighed for at udfolde sit sociale liv i eget hjem - og det bekymrer mig. Jeg kunne derfor godt drømme om, at man fandt en mere hensigtsmæssig løsning, der ikke i samme grad sætter begrænsninger for beboeres mulighed for at udfolde sit sociale liv. Derfor vil jeg håbe, at man justerer forslaget, således at et af følgende tages i betragtning: Gæstelicensordningen udvides, således at det er muligt at ansøge om flere end 10 licenser pr. år og samtidig at ordningen ikke forfordeler husstande med mere end én person (altså at ordningen gøres husstandsbaseret fremfor personbaseret). Det vil være rimeligt for mig, at beboere med stort behov for gæstelicenser også skal betale et symbolsk beløb for administrationsomkostningen forbundet med at udstede dem. Ligeledes er det også vigtigt at se på, hvordan spontane aftaler kan håndteres, så licenserne kan oprettes med kort varsel. Tidsbegrænsningen justeres, således at det er muligt at parkere allerede fra kl. 17, da det vil muliggøre aftenbesøg for gæster uden behov for gæstelicens. Det vil dog have en negativ påvirkningen på effekten af forslaget og jeg ser det derfor ikke som en fordelagtig løsning fremfor ovennævnte. Jeg ser frem til at se den endelige løsning og håber, at ovenstående input finder anvendelse i udformningen af den endelige løsning.
Læs høringssvar fra Hans Henrik Halvbjørn
Indsendt af:
poul Møller
Dato: 30. april 2022
Svarnummer:
39
By:
valby
Postnr.:
2500
Et tillæg til høringssvar nr. 37 Som mange andre af borgere i kbh kommune er det helt i orden med at udvide 3 timerszone fra 8 -22, men det er ikke nok, folk udefra kan stadig lade deres bil blive stående  hele week-enden over, folk som kommer langvejsfra kan tage et week-end ophold i kbh og vi andre her ude skal passe på deres biler som er frie p-pladser, udvidelsen af zonen bør gælde fra kl 08-24 og også i week-enderne. Nu er sommerne på vej og nu hver Fredag aften er der totalt fyldt op med fremmed biler, som nok selvfølgelig skal en tur ind til byen og eller en tur i Tivoli og kan lade bilen stå her ganske gratis til Mandag morgen. Vi går stærkt udfra at de allerede 3 timerszoner også bliver udvidet og ikke kun de nye Zoner. Mvh Poul Møller
Læs høringssvar fra poul Møller
Indsendt af:
poul Møller
Dato: 29. april 2022
Svarnummer:
38
Virksomhed / Organisation :
calmann service
By:
valby
Postnr.:
2500
Jeg kan ikke se hørringsvar nr. 37 som jeg lige har skrevet?? er det blevet fjernet?? Mvh Poul Møller
Læs høringssvar fra poul Møller
Indsendt af:
poul Møller
Dato: 29. april 2022
Svarnummer:
37
By:
Valby
Postnr.:
2500
Jeg synes det er fint at kbh komunne nu vil udvide 3 timers zonen til sydhavnen også, men så må jeg også sige at parkering kbh er for dårlige til at komme ud i distrikterne og kontrolere, jeg selv bor i Valby ved Vigeslev alle' og vi har så mange biler udefra da vi har mange store viksomheder her, bla politi-Movia -hjemmeplejen- og kokkeskolen og rigtig mange kommer her imellem 8-9 om morgene når vi andre så er kørt på arbejde, og så er der masser af frie parkeringspladser til alle de ansatte som arbejder i området- problemet er at efter de første 3 timer de har stillet bilen går så ned på gaden igen og retter på P-skiven for så at holder der 3 timer mere, jeg selv har konfronteret dem at de skal flytte deres bil, men ignorerer det og siger jeg ikke skal blande mig i det. Jeg har skrevet flere gange til Parkering kbh om de ikke kan komme ud og lave nogle ventilkontroller på de biler som ikke høre til her, men afviser og siger de ikke har tid og prioterer hvor problemmerne er størst, men så er det lige meget om vi andre skal bruge halve timer til at finde en parkeringplads når vi kommer hjem fra arbejde. Et andet stort problem heroppe er alle de gulpladebiler som kommer udefra, stiller deres håndværkerbil kl ca 16 og kommer så igen næste morgen for at køre igen, hvorfor skal vi have alle de biler holdene hver dag og ikke mindst hele weekenden også. Et tredie problem er at vi bor lige på skillegrænsen til den gule licens Zone ved Vigeslev Alle', så derfor kan folk som bor lige over på den anden side i den gule Zone parkerer deres bil herover i vores 3 timers zone kl 16 og parkere ganske gratis og derved sparre deres egen licens i deres egen zone. Jeg synes på en måde at det burde være en 2 timeres zone i stedet, og ikke mindst kan jeg ikke forstå at kbh kommune ikke indføre Digital parkeringsbillet i zonerne så som Frederiksberg kommune gør, så kan billisterne udefra ikke komme og stille bilen uden at have registreret bilen på parkeringappen, så kan de ikke stille P-skiven igen og igen, og så kan parkeringvagten se hvornår bilen er ankommet til stedet, det er total gammeldags at gå rundt og se på P-skiver, som alligvel bliver flyttet på. Hos os beboere her i Trekronergade, Bryggerivej, Valgårdsvej ser HVER eneste dag folk flytte deres p-skive og ikke deres bil, nu kan det snart være nok og parkering kbh må se snart at gøre noge ved det problem, se at få indført DIGITAL PARKERINGSBILLET i hele københavns kommune nu, det ville i den grad få folk til at flytte bilen efter 3 timer og ikke P-skiven. Mvh Poul Møller    
Læs høringssvar fra poul Møller
Indsendt af:
David Tange
Dato: 29. april 2022
Svarnummer:
36
Virksomhed / Organisation :
Repræsentant I Kgs. Enghave Lokaludvalg For Nye Borgerlige
By:
København SV
Postnr.:
2450
Høringssvar  Tidsbegrænset parkeringszone i Kongens Enghave ‘ Der Foreslås    En redegørelse for mulighederne for, at borgere med beboerlicens til parkering i Kongens Enghave. kan få mulighed for at benytte private parkeringsanlæg udenfor normal arbejdstid. Der tænkes her på private parkeringsanlæg i forbindelse med erhvervsbyggeri, dagligvarehandel, butikscentre og lignende.    Motivation  Ifølge Københavns Kommunes budget for 2022 vil byen bilejere i år betale 552 mio. kr. i licens til kommunen. Imidlertid forringes servicen konstant for byens bilejere. Derfor ser Nye Borgerlige det som en naturlig service, at byens bilejere tilbydes at kunne parkere vederlagsfrit på private parkeringsanlæg i nærmere definerede tidsrum, f.eks. fra kl. 17-08.00. På den måde kan presset på den almindelige kantstensparkering lettes i spidsbelastningsperioder.   Der Foreslås   En mere fleksibel parkering for Kongens Enghave med beboerlicens   At det muliggør, at beboere med licens til parkeringszoner i Kongens Enghave — fremover kan parkere frit i tilstødende zoner med lavere belægning i tidsrummet fra kl. 16.30 til 08.00 alle hverdage samt weekender. Der skal samtidig redegøre for de forventede effekter af tiltaget, Motivation Københavnerne har mindst 52.000 private personbiler. Til at imødekomme disse, har kommunen ca. 42.000 offentlige kantstens parkeringspladser. Borgerne har altså et behov, som skal imødekommes effektivt. Ved at gøre grænserne mellem de forskellige licenszoner mere fleksible, kan Københavns kommune imødekomme beboernes parkeringsbehov i de tættest befolkede licenszoner ved at gøreparkeringspladser i nabozonen tilgængelige, hvor  belægningsprocenten ikke er lige så høj.   David Tange Repræsentant I Kgs. Enghave Lokaludvalg For Nye Borgerlige  
Læs høringssvar fra David Tange
Indsendt af:
David Tange
Dato: 29. april 2022
Svarnummer:
35
Virksomhed / Organisation :
Repræsentant I Kgs. Enghave Lokaludvalg For Nye Borgerlige
By:
København SV
Postnr.:
2450
Repræsentant I Kgs. Enghave Lokaludvalg For Nye Borgerlige
Læs høringssvar fra David Tange
Indsendt af:
ilse raaschou
Dato: 25. april 2022
Svarnummer:
34
By:
København SV
Postnr.:
2450
3 timers parkering mellem kl 8 og kl 22 på hverdage, d. v. s. man må parkere fra kl 19 til kl 8 næste morgen, til wekend fra fredag kl 19 til mandag morgen kl. 8. Her i påsken  har udefrakommende parkeret i flere dage og taget på ferie, videre med tog og bus fra Sjælør station. I har glemt at tage højde for parkering i helligdagene. Samtidig har vi her ved Sjælør Station mistet 8 parkeringspladser til El standere til biler.  Derfor foreslår vi 2 timers parkering hele døgnet alle ugens dage, også helligdage, særlig ved S stationerne og de kommende METRO stationer Samtidig foreslår vi 40 km. fartbegrænsning fra Holbækmotorvejen til centrum og ensporet vejbane i begge retninger. Avisen skriver, vi er det land der har flest tilfælde af  LUNGEKRÆRT, hvorfor skal vi i sydhavnen indånde udstødningsgas fra UDEFRAKOMMENDE 100 000 biler med EN PERSON, der hver dag kører igennem vores stuer ved Folehaven, P. Knudsensgade, Ellebjergvej. I skriver i TEKNIK og MILJØ, i vil redusere udefrakommende biler, er det jeres alvor?? hvis det er sandt, så tag ordentlig FAT. Kbhs kommune er  med i en prøveordning hvor man selv kan bestemme fartshastigheder. Parkeringspladserne ved Bauhaus og den gamle Valbyhal tæt på Ny Ellebjerg station, S tog, METRO, Regionaltog, hvad med parkeringsregler der?? Gule trekanter på kansten, der afmærker grænsen for parkering ved gadehjørner og indkørsler mangler utallige steder. Generelt skulle I kigge på parkeringsforhold og farthastigheder, med jævne mellemrum, ikke om 20 år!          
Læs høringssvar fra ilse raaschou
Indsendt af:
Malene
Dato: 24. april 2022
Svarnummer:
33
By:
København SV
Postnr.:
2450
I forlængelse af forrige høringssvar. Jeg ser nu at man kan få en lånebilslicens i 1 til 4 måneder. Kan man kun få en om året? Det hænger ikke sammen hvis og går helt imod hele tanken om lånebiler. Og hvad så hvis jeg låner en bil i under 1 måned, hvordan løser man det? Gæstelicenser på 10 stk løber hurtigt op og så kan jeg ikke have gæster hvis jeg låner en bil? Eller hvad hvis det er skiftende lånebiler i løbet af et år? Jeg tror det hele skal gennemtænkes lidt mere for forskellige scenarier :)
Læs høringssvar fra Malene
Indsendt af:
Malene
Dato: 24. april 2022
Svarnummer:
32
By:
København SV
Postnr.:
2450
I forhold til beboerlicens: Der står skrevet at man kun kan få beboerlicens, hvis man selv er ejer af bilen. Med den model går man imod delebiler. Jeg låner ofte en bil i perioder af familie og på den måde behøver jeg ikke selv købe en. Men med de (måske) nye regler vil jeg ikke have mulighed for at parkere den delebilen/den lånte bil og jeg stiller mig selv dårligere end hvis jeg havde min egen bil. Gæstelicenser: Det er alt for få gæstelicenser pr. år pr. person.
Læs høringssvar fra Malene
Indsendt af:
Tina Dahl
Dato: 8. april 2022
Svarnummer:
31
By:
København SV
Postnr.:
2450
Tidsbegrænset parkering er rigtig fint, men tidsrummet burde hedde 8-24. Det alt alt for lidt med 10 gæstelicenser om året. Vi burde have afmærkede båse i gaderne.
Læs høringssvar fra Tina Dahl
Indsendt af:
Tina Dahl
Dato: 8. april 2022
Svarnummer:
30
By:
København SV
Postnr.:
2450
Er helt enig med Lene Nielsen’s høringssvar 25.
Læs høringssvar fra Tina Dahl
Indsendt af:
Lotus Østergaard
Dato: 5. april 2022
Svarnummer:
29
By:
København Sv
Postnr.:
2450
24 timer i døgnet er der fyldt med udefrakommende bilister som parkerer deres bil her, det er en kæmpe problem for os som rent faktisk bor her.    Tidsbegrænset parkering er fint, men ikke særlig gennemtænkt vedr. tidsrummet. Den skulle mere være 8-24.    Det alt for lidt med 10 gæstelicenser om året.    God ide os at lave afmærkede parkeringsbåse og mulighed for skråparkering på det små private fælleveje i afmærkede båse.    P-vagterne skulle må tjekke hele vejen (Peter Sabroes gade ) igennem i stedet for bare at tjekket et hjørnet hvor de får delt en del bøder ud, men også tjekke resten af vejen, der holder altid rigtig mange udlovligt parkeret men det tjekker p-vagterne ikke. Jeg kan se fra mit vindue de tjekker et sted (hjørnet) og så suser de videre uden at tjekke resten af vejen
Læs høringssvar fra Lotus Østergaard
Indsendt af:
Thomas Villars Petersen
Dato: 5. april 2022
Svarnummer:
28
By:
København SV
Postnr.:
2450
Tidsbegrænsningen De private fællesveje i Frederiksholmskvarteret har døgnet rundt en belægningsprocent på omkring de 100. Således er der både i dag- og aftentimer konstant mangel på ledige pladser, hvor specielt udefrakommende biler samt firmabiler optager den ellers ledige kapacitet, til stor gene for de faste beboere. Et tiltag omkring tidsbegrænset parkering er derfor velkomment. Men som forslaget umiddelbart er stillet, vil det ikke løse hele belægningsproblemet, da en 3 timers parkeringsordning i tidsrummet kl. 8-22 betyder, at udefrakommende fortsat kan parkere tidsubegrænset fra kl. 19.00 til engang næste dag. Udefrakommende vil efter kl. 19.00 derfor have fri mulighed for at parkere i kvarteret og fx benytte offentlig transport ind til byen, hvilket klart vil forringe beboernes muligheder for parkering om aftenen. Det ville i stedet være ønskeligt, hvis tidsbegrænsningen udvides til mellem kl. 8 -24, eller at der var 3 timers tidsbegrænsning døgnet rundt, for alle uden beboer- eller gæstelicens. Et sidste alternativ kunne være betalt parkering, for alle uden beboerlicens. Dette vil helt løse problemet med tidsbegrænsningen.   Gæstelicenser Kun 10 gæstelicenser om året vil ikke være specielt befordrende for beboernes mulighed for styrkelse og fastholdelse af familie- og sociale relationer. Hvis en børnefamilie har en bedsteforælder til at passe barn ugentligt, eller man ofte har gæster på besøg, vil man hurtigt have opbrugt sine 10 gæstelicenser. Enten skal antallet af gæstelicenser sættes op (til fx 20) eller også skal det være muligt at søge om fx gæsteparkering i en længere periode (dette kan fx begrænses til kun én licens om året).   Bedre opsyn Det vil desuden være nødvendigt, at disse nye tiltag medfører et øget opsyn fra parkeringskorpset, da det ellers hurtigt vil blive udnyttet af bilister uden licens.
Læs høringssvar fra Thomas Villars Petersen
Indsendt af:
Helle Fischer
Dato: 5. april 2022
Svarnummer:
27
By:
København SV
Postnr.:
2400
Rigtig god ide med 3 timers begrænsning. Gerne udvidet til aften og nat, da det også her er næsten umuligt at finde plads. 10 gæstebilletter er velkomment.
Læs høringssvar fra Helle Fischer
Indsendt af:
John Antonio Hernandez-Mora Jensen
Dato: 4. april 2022
Svarnummer:
26
By:
København SV
Postnr.:
2450
Jeg mener ikke der er en entydig løsning på problemet. Et væsentligt problem er dog, at det mange steder er "for billigt" at bruge offentlig parkering og for dyrt at bruge de private og underjordiske. Med dette mener jeg, at en del mennesker har bil fordi de kan parkere en bil meget billigt, men som de bruger sjældent. Derimod er de private og underjordiske parkeringer alt for dyre, så den vil man ikke betale for og parkerer derfor sin bil "langstids" på gaden hvor det er billigt og næsten gratis. Så der er konstant en masse parkeringer taget, fordi bilen aldrig bliver brugt. Så prisen på det private gør at mange biler bliver skubbet op på gaden hvor der ikke er plads. Man burde kunne købe "restlicenser" til tomme pladser i parkeringskældre. Det ville løse en stor del af problemet. God dag
Læs høringssvar fra John Antonio Hernandez-Mora Jensen
Indsendt af:
Lene Nielsen
Dato: 2. april 2022
Svarnummer:
25
By:
København SV
Postnr.:
2450
De private fællesveje i Frederiksholm er både i dag- og aftentimer fyldt op med udefrakommende biler samt firmabiler, ligesom i resten af Sydhavnen, hvilket er et problem for beboerne. Indføring af tidsbegrænset parkering er derfor et velkomment tiltag. Det løser dog ikke problemet, da 3 timers parkering i tidsrummet kl. 8-22 betyder, at udefrakommende kan parkere tidsubegrænset fra kl. 19.00 til kl. 11.00 næste dag. Udefrakommende med ærinde i resten af byen efter kl. 19.00 har altså mulighed for at parkere f.eks. ved tog- og kommende metrostation og benytte S-tog eller metro ind til byen, hvilket forringer beboernes muligheder for parkering om aftenen. Det ville derfor være ønskeligt, at tidsbegrænsningen udvides til kl. 8 -24. Kun 10 gæstelicenser om året er ikke specielt  befordrende for beboernes mulighed for styrkelse og fastholdelse af familie- og sociale relationer. Et eksempel: Bedsteforældre, der bor udenfor zonen, og som  passer børnebørn evt. i forbindelse med sygdom eller en fast dag om ugen, kommer i knibe. Man kan jo ikke forlade børn for at flytte bil hver 3. time, og 10 gæstelicenser giver ingen mening i den situation. I øvrigt bør kommunen sørge for at afmærke 10meters grænsen ved gadehjørnerne samt lave afmærkede parkeringbåse, også på de private fællesveje (eller give tilladelse til at grundejerne laver afmærkninger). Hvis de nye parkeringsregler skal have nogen virkning, kræver det at korpset af parkeringsvagter udvides, samt at parkeringsvagterne begynder at bevæge sig ned af de private fællesveje, hvilket ikke sker i dag, hvor der parkeres ulovligt foran porte og brandveje både dag og nat uden konsekvenser.
Læs høringssvar fra Lene Nielsen
Indsendt af:
Thomas Alber
Dato: 1. april 2022
Svarnummer:
24
By:
S
Postnr.:
2300
Det må kun gælde for bilister uden p lusens til zonen. Det er ko hele tanken med de lidelser at holde fremmede bilister ude af byen
Læs høringssvar fra Thomas Alber
Indsendt af:
Michael Andy Poulsen
Dato: 31. marts 2022
Svarnummer:
23
By:
KØBENHAVN SV
Postnr.:
2450
Som beboer og bilejer på Sjælør Boulevard mod Karens Minde er min erfaring, at jeg i dagtimerne, selv i denne periode hvor antallet af parkeringspladser er kraftigt indskrænket pga. de forskellige anlægsprojekter, ikke oplever problemer med at finde en plads til min bil. Ofte kan jeg nemt finde en plads foran min egen opgang. Det kan være, at os beboere holder pladserne, når vi ikke er på arbejde, og at det ikke er et reelt alternativ for pendlere.   Er man en familie med forældre, småbørn og engagere bedsteforældre, som eksempelvis henter én gang ugentligt løber de 2 * 10 licenser hurtigt ud og endnu hurtigere hvis man er enlig. Bedsteforældrene kan muligvis benytte offentlig transport, men det er ikke givet. Et andet scenarie er, hvis vi skal have renoveret vores lejlighed og har håndværkere der ikke er lokale i en længere periode. Der vil vores licenser også hurtigt kunne blive brugt. En løsning kunne være en fast gæstelicens, og så gerne suppleret med de 10 årlige licenser pr. voksen. Vores andelsforening benytter en viceværtservice, hvis virksomhed ikke er baseret i området, og som typisk på ejendommen mere end 3 timer. Hvordan skal det håndteres af foreningen?
Læs høringssvar fra Michael Andy Poulsen
Indsendt af:
Nanna
Dato: 30. marts 2022
Svarnummer:
22
By:
København SV
Postnr.:
2450
Udvid gerne tidsbegrænsningen til længere end 8-22. Vi synes ikke, at der har parkering i forvejen bør ikke kunne få en licens.
Læs høringssvar fra Nanna
Indsendt af:
Lisbeth
Dato: 29. marts 2022
Svarnummer:
21
By:
København SV
Postnr.:
2450
Jeg er positiv over for, at der indføres P- restriktioner i Kgs. Enghave. Jeg vil dog tilslutte mig koret om aT    1 - Problemet er størst om aftenen og natten. En udvidelse af tidsrummet, så det gælder 7-24, vil gøre det sværere for ikke-beboere at anvende Kgs. Enghave som natparkering.   2- 10 gæste-dagslicenser pr. år er for lidt. Hæv den til 20 - eller alternativt giv beboerne mulighed for at tilkøbe flere.    3 - Flere optegnede P-pladser vil give mere effektiv udnyttelse af den plads, der er til rådighed. Bedre markering/genoptegning af hjørnezoner vil gøre det nemmere for billisterne at parkere helt op til den lovlige grænse.      
Læs høringssvar fra Lisbeth
Indsendt af:
Christina
Dato: 28. marts 2022
Svarnummer:
20
By:
København SV
Postnr.:
2450
Jeg må, som andre, stille mig uforstående overfor de 10 licenser. Hvordan er man nået frem til dette antal og at dette er en optimal løsning?  Det giver selvfølgelig mening, at man med X antal husstande, ikke skal have så mange licenser ude, at man kunne give dem ud eller sælge dem til pendlere, således, at vi står i det samme problem som i dag. Så nytter tidsbegrænsningen jo intet. Men på den anden side, hvad er så løsningen, når bedsteforældrene har været på ferie/forlænget weekend i to uger på et år? Det er jo blot en juleferie og et par besøg, så er disse licenser væk for et helt år. Nogle gæster bliver altså tvunget til at køre til enten parkeringszoner og lægger disse under pres eller til yderzoner med ubegrænset parkering - og så skubber vi vel bare problemet videre til disse beboere?  Kan man ved samme lejlighed markere båse, hvor det er muligt? Det vil både forebygge de "skæve" mønstre, hvor parkeringer bliver forskudt og vi mister en del pladser, men samtidig også forebygge egoist parkeringer. Herudover har smalle gader og nye fodgængerfelter betydet tvivl om parkering omkring disse eller værre; ligegyldighed eller desperation. Det ville være rart hvis parkeringsareal blev markeret tydeligt, mest af alt for børnenes sikkerhed og sikkert udsyn.  Projektet omkring Bavnehøj skole betyder desuden planlægning af at fjerne parkeringspladser permanent. Hvorfor har dette ikke været i høring som reglerne foreskriver? Det har ikke været muligt at komme i kontakt med kommunen herom, da de opgivne kontaktoplysninger om projektet, ikke virker?  Til dem der skriver, at de er nødt til at tage firmabiler med hjem og samtidig have egen bil stående: Virksomheder burde leje en parkeringsplads i området, hvilket er muligt. Vi er mange som også skal pendle på arbejde på den ene eller anden måde, jeg kan ikke se problemet i, at man skal pendle til et parkeringshus/lejet parkeringsplads for at hente en arbejdsbil, det er svært at få det hele. Varebiler skal ikke lægge små kvarterer til last. 
Læs høringssvar fra Christina
Indsendt af:
Kim
Dato: 25. marts 2022
Svarnummer:
19
Vedhæftede filer: 1
By:
København SV
Postnr.:
2450
Dejligt at vi kan få reguleret parkeringen i sydhavnene. Hvis jeg tager tidligt hjem fra arbejde, så er der aldrig problemer med at finde en plads til min bil, men er man først hjemme efter 15.30, så er det en helt anden historie.  Kunne man ikke laver omvendt tidsbegrændsning, så det er fra 15-07 der er en begrænsning på 3 timer, også i weekenderne. Det vil sikre at man ikke skal betale sin dyre håndværker for at skulle flytte sin bil, og det vil holde de udefrakommende personbiler og kassebiler væk i weekenderne.  Med hensyn til gæsteparkering, så vil det nok være bedre med 20 gæstelicencer. Hvis vi får for mange, vil det blive en handelsvare og vil ikke løse vores problemer med pladserne. Kunne det være muligt at få opmærket p-pladserne med hvide striber? Jeg tit oplever at selv meget små biler kan fylde 1,5-2 pladser.  
Læs høringssvar fra Kim
Indsendt af:
Casper Christiansen
Dato: 24. marts 2022
Svarnummer:
18
By:
KØBENHAVN SV
Postnr.:
2450
Det er et fremragende skridt for Sydhavnen og Københavns kommunes forvaltning, at man vælger at indføre tidsbegrænsede parkeringszoner for Sydhavnen. Men det er et meget lille skridt mod en bæredygtig by og en CO2-neutral storby. Zonerne indbefatter bl.a. Sydhavnsgade, der ifølge DMU er Danmarks mest forurenede vej. Eksperten Donald Shoup estimerer, at privatbiler holder parkeret 95% af deres levetid. Det kommer nok ikke som den store overraskelse for forvaltningen, men denne groteske lemfældighed med stillestående metal og maskindele, er en gigantisk udfordring for den bæredygtige omstilling af København, der iøvrigt i 2021 har sat sig som ambition at blive CO2-neutral i 2025.  Det er nok ikke en parkeringzone, der skal løfte en så enorm ambition, men vi er da et lille skridt på vejen. Mange bække små. Selvom bilisterne med parkeringsreglerne, har tilladelse til at placere deres private materialiteter i det offentlige rum, henstår metalkasser på gummihjul i mit kvarter, på både fortov og midt på vej, fremfor de hertil indrettede kantsten og båse. Parkeringsudfordringerne er således en del af min hverdag, når jeg begiver mig igennem bybilledet. At kunne give mere plads til byrum og bevægelse, er altafgørende for et velfungerende liv i storbyen. Vi har en verdensklasse offentlig infrastruktur, med både cykelstier, bus, metro og s-tog - og platformene til delebilismen lever i bedste velgående, så hvorfor ikke give yderligere incitamenter til disse befordringsmidler? Alle tiltag på området for at nedbringe bilismen i vores bydel, er en stor gevinst for miljøet og byrummet. Tak til kommunen for at kigge på parkeringzoner, og forhåbentlig tage yderligere tiltag i brug, for at gøre vores bydel mere grøn, miljø- og klimavenlig.
Læs høringssvar fra Casper Christiansen
Indsendt af:
Ole Duelund
Dato: 24. marts 2022
Svarnummer:
17
By:
København
Postnr.:
2450
Jeg synes det godt at nu kommer restriktioner på parkering på Baunehøj. Jeg har oplevet at folk kommer køre hertil om morgen og flytter deres erhvervskøretøj for så at parker deres egen bil og køre på arbejde. Jeg tror der forekommer tit her i området. Derfor tror jeg det vil være en god idé at indføre fuld stop for parkering uden beboerlicens. Hvis der bliver 3 timers parkering kan man parkere sin erhverskøretøj kl. 19 og lade den stå til næste morgen, så hjælper det ikke meget! Så lad os betale for beboerlicens som i resten af byen, og lad slippe for alt den udefra kommende parkering.
Læs høringssvar fra Ole Duelund
Indsendt af:
Line
Dato: 24. marts 2022
Svarnummer:
16
By:
København sv
Postnr.:
2450
Vi, som bor i Kongens Enghave/Bavnehøj, har altid haft et stort problem at finde parkering, da vi er et et lille område enormt tæt på centrum med gratis parkering. Vi er kun få km fra Rådhuspladsen, stort set ydre Vesterbro og med s-tog station - det betyder, at virkelig virkelig mange vognmænd, turister, pendlere, trailer-ejere, taxachaufførerne, håndværkere mv. vælger at stille deres køretøjer i området - enten på dagligt basis, mens de selv tager offentlig transport videre herfra, eller i længere tid (her taler vi dage, uger og sågar måneder). Det problem må og skal løses, og tidsbegrænsningen bør mindst vare fra 8-22. Jeg så dog helst, at tidsbegrænsningen var 6-24, så vi med aftenarbejde også havde en ærlig chance for at få en parkeringsplads, når vi er hjemme omkring midnat.  Særligt efter den store renovering af Bavnehøj Skole er påbegyndt, er problemerne spidset til, da mange håndværkere kommer her og stiller lastvogn, håndværkerbil natten over og/eller privat bil i dagstid.  Derudover er store vejstrækninger inddraget til henstilling af containere eller mandskabsvogne hvilket yderligere nedlægger parkeringspladser i mange mange måneder. Det er på ingen måde rimeligt og tvinger beboere til at parkere ulovligt. For mig at se, er der derfor brug for en akut indgriben i den mellemliggende periode fra nu, og indtil den tidsbegrænsede parkering forhåbentligt indtræder. De mange ulovlige parkeringer, som beboere tvinges til at lave, er ikke trafiksikre for hverken skolens børn, andre trafikanter eller cyklister  i området.
Læs høringssvar fra Line
Indsendt af:
Kenneth
Dato: 23. marts 2022
Svarnummer:
15
By:
København SV
Postnr.:
2450
Hvad gør man når man har en gulplade firmabil, hvor firmaet ikke bor i SV, men jeg skal have bilen med hjem for at kunne passe mit arbejde. Og jeg har min privat bil, jeg bruger når jeg har fri? Jeg er bruger af gulpladebilen, men ikke ejer.  8-22, dvs. at man som udefra kommende kan parkere kl. 19:01 til kl. 08 næste morgen! 8-22 lyder okay, det gør da at man kan have en overnattende gæst. Uden nødvendigvis at skulle spilde to af de sparsomme 10 dagslicenser. Omvendt er det også ret irriterende, at komme hjem efter kl. 22 og alt er fyldt op alligevel. Måske skulle der bare være 3 timers parkering hele døgnet. Jeg kan godt se problemet i at udstede ubegrænsede dagslicenser, men 10 pr. år er for nærigt.  Hvis man har en overnattende gæst fra f.eks Jylland i en uge, men kun har tre licenser tilbage. Hvad gør man så?  Glæder mig til at se, om det her løser vores problemer på Thomas Koppels Allé!
Læs høringssvar fra Kenneth

Sider