Oprettet: 28. marts 2022
Svarnummer:
20

Indsendt af

Christina

Postnr.

2450

By

København SV

Høringssvar

Jeg må, som andre, stille mig uforstående overfor de 10 licenser. Hvordan er man nået frem til dette antal og at dette er en optimal løsning? 
Det giver selvfølgelig mening, at man med X antal husstande, ikke skal have så mange licenser ude, at man kunne give dem ud eller sælge dem til pendlere, således, at vi står i det samme problem som i dag. Så nytter tidsbegrænsningen jo intet. Men på den anden side, hvad er så løsningen, når bedsteforældrene har været på ferie/forlænget weekend i to uger på et år? Det er jo blot en juleferie og et par besøg, så er disse licenser væk for et helt år. Nogle gæster bliver altså tvunget til at køre til enten parkeringszoner og lægger disse under pres eller til yderzoner med ubegrænset parkering - og så skubber vi vel bare problemet videre til disse beboere? 

Kan man ved samme lejlighed markere båse, hvor det er muligt? Det vil både forebygge de "skæve" mønstre, hvor parkeringer bliver forskudt og vi mister en del pladser, men samtidig også forebygge egoist parkeringer.
Herudover har smalle gader og nye fodgængerfelter betydet tvivl om parkering omkring disse eller værre; ligegyldighed eller desperation. Det ville være rart hvis parkeringsareal blev markeret tydeligt, mest af alt for børnenes sikkerhed og sikkert udsyn. 

Projektet omkring Bavnehøj skole betyder desuden planlægning af at fjerne parkeringspladser permanent. Hvorfor har dette ikke været i høring som reglerne foreskriver? Det har ikke været muligt at komme i kontakt med kommunen herom, da de opgivne kontaktoplysninger om projektet, ikke virker? 

Til dem der skriver, at de er nødt til at tage firmabiler med hjem og samtidig have egen bil stående: Virksomheder burde leje en parkeringsplads i området, hvilket er muligt. Vi er mange som også skal pendle på arbejde på den ene eller anden måde, jeg kan ikke se problemet i, at man skal pendle til et parkeringshus/lejet parkeringsplads for at hente en arbejdsbil, det er svært at få det hele. Varebiler skal ikke lægge små kvarterer til last.