Københavns Kommune får ny høringsportal
I slutningen af året bliver høringsportalen opdateret og du skal fremover logge på MitID eller med ErhvervsID for at indgive høringssvar.
Abonnerer du på nyhedsbrevet, vil der være en periode, hvor du ikke automatisk får besked om nye høringer. Følg derfor med i aktuelle høringer her på siden.
Høringssvar vedrørende Tidsbegrænset parkeringszone i Kongens Enghave
Indsendt af
Postnr.
By
Høringssvar
Jeg synes det er vigtigt at holde svarene fra Bavnehøj kvarteret og det gamle Sydhavn adskilt, da vi oplever noget forskellig jf. de svar som er afgivet.
Som beboer på Offenbachsvej – tæt på Karens Minde genkender jeg ikke det billede andre beskriver. Der er god plads til parkering på vejen i løbet af dagen, så lukker det til hen ad kl. 16, når folk kommer hjem, men ikke umuligt at finde parkering. Jeg kommer ofte hjem kl.22+ og jeg har sjældent cirkuleret mere end 5 min for at finde en plads. Det kræver selvfølgelig, at man har lært at parallelparkere ;-)
Lige nu er der anlægsarbejde ved både Sjælør Boulevard og ved Metroen på Mozarts plads - det koster også parkeringspladser, men det er midlertidigt.
Min pointer er, at det primært er beboere, som parkerer her i området – og det vil de fortsat gøre, så jeg tænker ikke, der kommer så mange flere pladser af at lave tidsbegrænsning. Kun en masse bøvl for beboerne som låner sig til bil efter behov, gæster, de som har firmabilen med hjemme.
Når p-zoner udvides så skubbes problemet bare længere ud, derfor kan vi ikke nøjes med p- regler i Bavnehøj kvarteret. Så ja!, der skal reguleres på en måde - men med flere fordele for beboere.
Det kræver MANGE flere p-billetter til gæster! 20 er heller ikke nok. Til inspiration: Dengang jeg boede på Frederiksberg kunne kan købe en dagslicens for 30 kr. Det var da til at overkomme for de fleste. Det kunne sagtens være med begrænsning, så det kun er beboere der kan købe dem.
Mit bedste bud er at hver husstand skal have tildelt en permanent gæstelicens – gratis! Det ville løse udfordringerne ved delebiler, firmabiler med hjem og bedsteforældre, der passer børnebørn. Og så kan man låne af naboerne, når der er fødselsdag ;-)
Jeg vil opfordre Københavns Kommune til at udvide horisonten og arbejde lidt mere helhedsorienteret og langsigtet med bilpolitikker. Vi vil have færre biler i byen – JA!, men P-zone regler skaber en adfærd hvor alle bliver nød til at eje en bil for at kunne parkere i længere tid, hvor de bor. Det er jo ikke en ønskelig adfærd. Kunne man arbejde med fleksible – og billigere – måder er registrer biler for ejere?
Hvis vi ønsker at pendler skal parkere uden for byen, så byg nogle kæmpestore P-huse ude ved motorvejen – med billig parkering og direkte forbindelse ind til byen med S-toge og metro. Det er en illusion at tro bilisme ophører, og folk tager tog/bus på arbejde. Jeg har selv erfaret at det stadig er hurtigere at tage bilen på Ring 3 i morgentrafikken, når jeg skal nord på frem for det offentlige.