Administrationsgrundlag for reklameskilte og vareudstillinger

Administrationsgrundlaget fastsætter principper og kriterier for opstilling af reklameskilte og vareudstillinger i byen

Høringsfrist:

2. september 2024
Indsendt af:
Kira
Dato: 29. juni 2024
Svarnummer:
3
By:
København K
Postnr.:
1304
Det foreslåes at tilføje en økonomisk straf ved overtrædelse 1, 2 og 3 gang samt mulighed for fratagelse af skiltning/udstilling mm. hvis overtrædelserne gentages.
Læs høringssvar fra Kira
Indsendt af:
HJ
Dato: 11. juni 2024
Svarnummer:
2
By:
København K
Postnr.:
1401
At slalomme  igennem Kbh. K med rollator, barnevogn, klapvogn, indkøbsvogn, trækken-cykler, krykker o.s.v. er en stor og ubehagelig udfordring. Jeg fornemmer ligeledes, at skraldevognene har deres hyr... Oven i købet parkerer mange deres cykler helt hensynsløst, ofte liggende hen ad det smalle fortov, låst fast til nedløbsrør m.v. Endnu værre med et stigende antal ladcykler, som fylder ... (Derudover skal man i turistsæsonen ustandseligt bede turister gå væk fra kørebanen og ind på fortove.) Det ville desuden være ønskeligt at højtalere UDEN for eller vendende UD mod gaden ikke blev tilladt - der er RIGELIGT larm i forvejen, som kan blande sig, så man nærmest fra matrikel til matrikel skal lægge øren til al mulig muzak. Den samlede støjmængde  øges herved. Vh
Læs høringssvar fra HJ
Indsendt af:
Peter MUschinsky
Dato: 10. juni 2024
Svarnummer:
1
By:
København K
Postnr.:
1057
I princippet et godt forslag, men jeg har nogle ændringer (som er vigtige). 1. Hvis ikke man overholder vilkårene for tilladelsen er der ikke alene "mulighed for at inddrage tilladelsen".  Tilladelsen bør/skal inddrages efter 3 overtrædelser.  Og 2. Manglende overholdelse af tilladelser bør straffes med gebyrer for ekstra tilsyn.  Gebyrer som dækker udgiften til ekstra tilsyn + 50%). Det kræver betydeligt bedre og hurtigere kontrol ift. rapportering af overtrædelser (p.t. går der ofte 3 - 4 uger før rapporteringer via "giv et praj" bliver fulgt op, og det er ikke "nok" når den erhvervsdrivende siger at der er rettet op.  Der skal rettes op når det sker, og det er den erhvervsdrivendes ansvar at det sker.
Læs høringssvar fra Peter MUschinsky