Københavns Kommune får ny høringsportal

 

I slutningen af året bliver høringsportalen opdateret og du skal fremover logge på MitID eller med ErhvervsID for at indgive høringssvar.  
Abonnerer du på nyhedsbrevet, vil der være en periode, hvor du ikke automatisk får besked om nye høringer. Følg derfor med i aktuelle høringer her på siden.
 

Kort over p-zone Sundbyøster

3 timers tidsbegrænset p-zone i Sundbyøster

Teknik- og miljøforvaltningen har i 2021 gennemført en analyse for mulighederne for etablering af nye parkeringszoner i København

Høringsfrist:

4. juli 2022
Indsendt af:
Philip Fleischer
Dato: 4. juli 2022
Svarnummer:
43
Virksomhed / Organisation :
Grundejerforeningen Østerled
By:
København S
Postnr.:
2300
Vi anerkender at der kan være et parkeringsproblem for de borgere, der bor nær metrostationer, eftersom nogle parkerer nær metrostationen for at tage metroen til arbejde eller møder i centrum af København. Det kan derfor være en løsning med tidbegrænset parkering i disse områder. Men vi er ikke enige i at dette problem også ekstistere i nævneværdig grad for vores grundejerforeningsområde, som er beliggende mere end en km fra en metrostation og vi tvivler på at forvaltningen har ret i antagelsen om at indførelse af tidsbegrænset parkering nær metrostationer vil medfører et problem i vores område p.g.a. afstanden. Vi synes derfor ikke at der i første omgang er grund til at indføre tidsbegrænset parkering i vores område, langt fra metrostationer. Såfremt det skulle vise sig at blive et problem kan man altid senere indføre en begrænsning. Hvis kommunen alligevel skulle fastholde beslutningen om at indføre tidsbegrænsningen, så foreslår vi at denne kun gælder i tidsrummet 8 - 17. Dette vil gøre det uinteressant for pendlere at parkere i området for at tage til arbejde eller møde i centrum. Til gengæld vil det muliggøre at beboerne også får besøg af familie og venner fra områder uden for København på hverdage. Tidsbegrænsningen til kl 22 har til hensigt at forhindre færdsel i bil af beboernes gæster og ikke blot at forhindre pendleres parkering. Den foreslåede gæstelicensordning med 10 licenser / år forslår slet ikke for os som har både familie og venner som kommer langvejs fra og derfor ikke lige tager cykel eller offentlig trafik. Der er også beboere i vores område som har kærester som bor et godt stykke uden for byen og som derfor overnatter adskillige gange om ugen. I sådanne tilfælde er 10 gæstelicenser alt for få. Sluttelig kan man som beboer på en privat fællesvej undre sig over at selv  vi af kommunen er blevet pålagt dyr vedligehold af vejene, men eventuelle parkeringsindtægter skal ikke tilfalde grundejerforeningerne til hjælp til dækning af vedligeholdelse. Grundejerforeningen Østerled Philip Fleischer, formand  
Læs høringssvar fra Philip Fleischer
Indsendt af:
Frederik Seidelin
Dato: 4. juli 2022
Svarnummer:
42
By:
København S
Postnr.:
2300
Den sydligste del af Parkeringszone Lergravsparken - lige nord for grænsen til den nye parkeringszone - er et tæt bebygget område med boligblokke og relativt få parkeringspladser, hvor det derfor allerede er svært at parkere. Det bliver så godt som umuligt hvis villavejene bliver omdannet til en ny licenszone med tidsbegrænset parkering, hvor borgerne på fx Palermovej og Caprivej ikke kan parkere. Forslaget om en ny licenszone er derudover dybt asocialt, da mange af villaerne i den foreslåede nye zone har indkørsler og derfor parkeringsmulighed på egen grund - og således slet ikke har brug for parkering på gaden. Jeg støtter princippet i licenszonerne, men forslaget skal revideres for ikke at afskære mange mennesker fra deres nuværende parkeringsmulighed. Det kunne fx være ved at lave et overlap mellem de to licenszoner eller ved at overføre boligområdet syd for Øresundsvej til den nye licenszone.
Læs høringssvar fra Frederik Seidelin
Indsendt af:
Natasha De la cruz
Dato: 4. juli 2022
Svarnummer:
41
By:
København S
Postnr.:
2300
Beboere i vores forening vil have enormt svært ved at finde en p-plads, hvis dette tiltræder. Vi har i forvejen store problemer med at finde pladser efter kl. 17.00, hvor vi kæmper om pladserne. Gæster er en ting, beboere en anden. Koncentrér jer i stedet om de langtidsparkerende lufthavnsgæster end os.
Læs høringssvar fra Natasha De la cruz
Indsendt af:
Sebastian Selzer-Plon
Dato: 4. juli 2022
Svarnummer:
40
By:
København
Postnr.:
2300
Hermed min indsigelse mod forslaget
Læs høringssvar fra Sebastian Selzer-Plon
Indsendt af:
Sebastian
Dato: 4. juli 2022
Svarnummer:
39
By:
København S
Postnr.:
2300
Jeg foreslår at enten vejene syd for Øresundsvej (Milanovej, Palermovej, Korsikavej mm) kommer til at indgå i en Flexzone eller den nye Sundbyøster zone, da langt de fleste på disse veje oftere parkere på villavejene end i resten af lergravsparken zonen. Hvis ikke vil der komme til at mangle mange parkeringspladser til vejenes beboere. Villaerne har egen indkørsel, derfor vil vi ikke tage deres parkeringspladser og det vil stadig fjerne lufthavns- og pendlerparkeringerne.
Læs høringssvar fra Sebastian
Indsendt af:
Casper Købke Jacobsen
Dato: 4. juli 2022
Svarnummer:
38
By:
København
Postnr.:
2300
Indsigelse mod forslag: jeg bor ved andelsforeningen ved siden af villaområdet. Med dette forslag betyder det, at jeg ikke har mulighed for at kunne parkere i villaområdet, hvilket vil gøre det helt umuligt for os beboere at finde en parkeringsplads. I forslaget står der at tidsbegrænsningen ændres fra 08-19 til 08-22 hvor der henvises til at man kan ansøge om gæstelicens op til 10 gange. Dette vil ligeledes besværliggøre det for gæster som kommer langvejs fra, da de kun vil kunne parkere i op til tre timer. Her mener jeg ikke, at 10 gæstelicenser vil være nok for et år. På baggrund af dette vil jeg derfor lave en indsigelse mod forslaget.
Læs høringssvar fra Casper Købke Jacobsen
Indsendt af:
Nina
Dato: 4. juli 2022
Svarnummer:
37
By:
København S.
Postnr.:
2300
Jeg er beboer på Palermovej, hvor det kan være umådeligt svært at finde en parkeringsplads, hvis jeg kommer hjem efter kl. 17. Med den nye parkeringszone vil dette blive besværliggjort yderligere - især hvis de tilstødende villaveje ikke kan benyttes.  Jeg har forståelse for, at zonerne ændres for at aflaste de pendlede og lufthavnsgæsyer, som parkere i området, men er samtidig meget uforstående overfor, at de beboerne skal straffes for dette. I stedet for de fasttømrede zoner, bør der i stedet laves en gled ordning, så der kan parkeres i de to tilstødende zoner, da det ellers umuliggør at parkere i gåafstand til vores boliger. 
Læs høringssvar fra Nina
Indsendt af:
Hans Ahle Olsen
Dato: 4. juli 2022
Svarnummer:
36
By:
København S
Postnr.:
2300
Tænker at os der har adresse på grænsen mellem eksisterende p-zone og den nu nye zone skal have mulighed for at søge licens til begge zoner.
Læs høringssvar fra Hans Ahle Olsen
Indsendt af:
Ole Andersen
Dato: 4. juli 2022
Svarnummer:
35
By:
København S
Postnr.:
2300
Ved at oprette parkeringszone syd for Palermovej reduceres parkering væsentligt for beboerne omkring zonen. Der har vi i forvejen begrænset parkeringsmulighed. Beboerne i zonen har for de flestes vedkommende mulighed for parkering på egen grund, hvorfor en parkeringszone ikke umiddelbart synes at gavne dem, men istedet være til stor gene for andre.
Læs høringssvar fra Ole Andersen
Indsendt af:
Sarah Holst Nielsen
Dato: 4. juli 2022
Svarnummer:
34
By:
København S
Postnr.:
2300
Jeg vil gerne gøre indsigelse mod forslaget, da vi beboere i området på nuværende tidspunkt allerede har svært ved at finde parkeringspladser og med dette forslag vil det umuliggøre det endnu mere. Desuden er en forlængelse af tidsbegrænsningszonen fra 08-23 ej heller godt, da vores gæster langvejsfra så ikke kan parkere længere tid end tre timer ad gangen - her strækker 10 gæsteparkeringslisencer ikke langt. 
Læs høringssvar fra Sarah Holst Nielsen
Indsendt af:
Henrik Hjarnø
Dato: 4. juli 2022
Svarnummer:
33
By:
København S
Postnr.:
2300
Jeg er beboer i Korsika/Milanogården, hvortil den tilhørende zone langt fra muliggør parkering. Langt de fleste parkerer derfor i området med villavejene, endog flere gange temmelig langt væk for at finde en ledig plads. Dette forslag bevirker, at vi med vores nuværende licens ikke kan parkere i villaområdet mere. Derfor skal alle parkere lige udenfor vores lejlighed hvor der aldrig er plads. Til gengæld er personer i zonen villaejere, der selv har indkørsel og derfor slet ikke brug for dette tiltag. Forslaget kan kun gennemføres, om der derfor gives særlig tilladelse til, at vi fortsat kan parkere der, skønt bopælen er i vores egen zone. Men det rigtige ville selvfølgelig være at droppe tiltaget, da det kun vil være til gene for folk i området.
Læs høringssvar fra Henrik Hjarnø
Indsendt af:
Helle Kroll
Dato: 4. juli 2022
Svarnummer:
32
By:
København S
Postnr.:
2300
Det er simpelthen ikke i orden, at vi fratages muligheden or at parkere i vores egen nærområde. Det skal tilbage til skrivebordet, det er ikke I orden.
Læs høringssvar fra Helle Kroll
Indsendt af:
Jan Thorsen
Dato: 4. juli 2022
Svarnummer:
31
By:
Kbh S
Postnr.:
2300
Hej jeg bor på Palermovej og kan ofte ikke parker i den Parkerings Zone vi er tildelt , og hvis i lave en ny Zone syd for Palermovej , skal jeg til at parkere mod Lergravesvej , det giver ikke nogen mening , hvis man inddrog noget af den gamle Zone fra Øresundsvej og syd på , vil I indrage de store kareter af boliger i jeres nye Zone , som ofte ikke kan finde en parkeringsplads efte kl 18 , når man kommer hjem fra job.
Læs høringssvar fra Jan Thorsen
Indsendt af:
Rene hansen
Dato: 4. juli 2022
Svarnummer:
30
By:
Kbh.s
Postnr.:
2300
Hej jeg læser at der ønskes oprettet ny parkeringszone syd for palermovej på Amager . den nuværende p zone  som jeg for nuværende har tilladelse burde udvides og ikk at et stort lejligheds kompleks i den grad får meget begrænset p plads
Læs høringssvar fra Rene hansen
Indsendt af:
Maria Law
Dato: 4. juli 2022
Svarnummer:
29
By:
København S
Postnr.:
2300
Der bør laves en mulighed for at beboere der bor på grænsen mellem 2 zoner kan parkere i begge zoner
Læs høringssvar fra Maria Law
Indsendt af:
Jeannie Lund Kolberg
Dato: 4. juli 2022
Svarnummer:
28
By:
København S
Postnr.:
2300
Som beboer i dette område, ser jeg det uacceptabelt at parkeringspladserne i villaorådet som ligge lige op af vores ikke vil være disponible for os. husene i området har private pladser og det vil ære umuligt for os andre beboere og kunne finde parkering i gå afstand til egen bolig, hvis denne mulighed bliver fjernet.
Læs høringssvar fra Jeannie Lund Kolberg
Indsendt af:
Flemming Bjørn Jørgensen
Dato: 4. juli 2022
Svarnummer:
27
By:
København S
Postnr.:
2300
Det er forståeligt at beboerne syd for Palermovej ønsker parkeringszone, når så mange daglige pendlere til metroen og rejsende fra Københavns lufthavn benytter kvarteret som gratis parkering. Men for beboerne i parkeringszonen lige nord for Palermovej vil det skabe utrolige parkeringsudfordringer i og med at værende zone er etagebebyggelse, hvor der er et meget stort behov for parkeringspladser. Den nye tiltænkte zone er villaer, hvor langt de fleste alligevel holder i deres egen indkørsel. Må jeg anmode om at de 2 parkeringszoner slåes sammen eller at licens til den værende parkeringszone nord for Palermovej ligeledes gælder i zonen syd for Palermovej. Alt andet vil ikke være rimeligt! med venlig hilsen  Flemming Bjørn Jørgensen
Læs høringssvar fra Flemming Bjørn Jørgensen
Indsendt af:
Lene Hansen
Dato: 4. juli 2022
Svarnummer:
26
By:
København S
Postnr.:
2300
Jeg bor på Palermovej og bliver fremadrettet forhindret i at kunne parkere på min egen vej. Vi har i forvejen svært ved at finde plads når vi kommer hjem fra arbejde kl 17.  Jeg forstår godt man vil langtidsparkering til livs i området, men os der bor her, skal jo gerne kunne parkere her ved vores lejlighed. Vi skulle jo gerne blive boende i kommunen. 
Læs høringssvar fra Lene Hansen
Indsendt af:
Helle Lund Jørgensen
Dato: 4. juli 2022
Svarnummer:
25
By:
København S
Postnr.:
2300
Til rette vedkommende  det er ikke et rimeligt forslag med parkeringszonen syd for Palermovej, medmindre at beboerne i den nærliggende p-zone nord for Palermovej ligeledes har lov at parkere der. Zonen nord for Palermovej består af etage ejendomme, hvor der i forvejen ikke er den fornødne plads til parkering, hvilket betyder at vi beboere ofte må ty til parkering syd for Palermovej. Jeg må anmode om at vi beboere på Palermovej som minimum får lov til at parkere i zonen syd for Palermovej, såfremt denne vedtages. Husk på at demografien syd for Palermovej er villaer der næsten uden undtagelse har mulighed for at parkere på egen matrikel /egen indkørsel. Københavns kommune medvirker med sådanne tiltag til at skatteborgere, der i den grad bidrager til fælleskassen i kommunen bliver nødsaget til at finde en venligere kommune at bo i. Jeg troede Københavns kommune var for alle?! Kære Københavns Kommune: det er en ommer! med venlig hilsen  Helle Lund Jørgensen 
Læs høringssvar fra Helle Lund Jørgensen
Indsendt af:
Kim Cook
Dato: 4. juli 2022
Svarnummer:
24
By:
Kbh S
Postnr.:
2300
Der vil formodentligt blive for få p-pladser til at beboere i ABKM kan parkere idet de skal parkere på meget færre pladser, hvilket vil umuliggøre at finde en parkeringsplads.
Læs høringssvar fra Kim Cook
Indsendt af:
Thomas Knudsen
Dato: 4. juli 2022
Svarnummer:
23
By:
København S
Postnr.:
2300
Hvis den nye zone betyder at vi fx på den første del af Milanovej ikke længere kan parkere på villavejene, så vil det skabe kaos i andre Zoner og flere ulovlige parkeringer. I dag kan jeg ikke finde parkering efter kl 17 i egen zone i 50 % af tilfældene og parkere derfor ofte på den første del af villavejene. Problemet med tryk på villavejene skyldes flyrejsende som parkere der og tager metro i lufthavnen for at spare parkeringsafgift. Det må være muligt at straffe dem på anden vis end ved at straffe os alle i området. Fx ved at gøre det muligt fortsat for os med beboerlicens i opstødende områder til den nye zone stadig at kunne parkere her gratis. Desuden kunne man benytte lejligheden til at etablere en række el-bil parkeringspladser i den nye zone, som er stærkt savnet i området for os beboere i lejligheder. Igen vil det også kunne gøre det nemmere at holde turister væk. Så find venligst en mere intelligent løsning til at løse et "problem" for alle villa-ejerne, som i forvejen har egen garage og mulighed for at parkere på egen grund men blot undlader dette for egen nemhedsskyld. 
Læs høringssvar fra Thomas Knudsen
Indsendt af:
Jimmy Gram
Dato: 4. juli 2022
Svarnummer:
22
By:
København S
Postnr.:
2300
Med denne nye zone bliver der så godt som umuligt at finde parkeringsplads for os som allerede bor i zone Lergravsparken. Langt de fleste af os er presset ud af zonen for overhovedet at kunne parkere i hverdagen. Dette vil derfor umuliggøre vores parkeringsmuligheder. Derfor skal
Læs høringssvar fra Jimmy Gram
Indsendt af:
Sofie
Dato: 4. juli 2022
Svarnummer:
21
By:
København S
Postnr.:
2300
Vil gerne gøre indsigelse mod at parkeringspladserne på villavejene omkring Palermovej fjernes for beboere i området. Folkene der bor på villavejene har personlige indkørsler de kan parkere i. Yderligere vil det gøre det umuligt og i mindste fald besværligt at parkere for dem der nu vil få minimale parkeringsmuligheder, hvor det for mange nødvendigt for mange med bil for at komme til og fra arbejde.  Hvis beboerne i nært omliggende kvarter kan få adgang - selvom de også har licens i deres eget område - til beboerlicensen for det nye område, tænker jeg ikke forslaget vil volde problemer, men det andet er at frarøve mange muligheden for parkeringsadgang og besværliggøre mange dagligdage unødvendigt. 
Læs høringssvar fra Sofie
Indsendt af:
Bestyrelsesformand Michael Sæderup
Dato: 4. juli 2022
Svarnummer:
20
Virksomhed / Organisation :
Andelsboligforeningen Korsika- og Milanogården
By:
København S
Postnr.:
2300
Andelsboligforeningen Korsika- og Milanogården omfatter 275 andelslejligheder lige på grænsen mellem den eksisterende Licenszone Lergravsparken og den foreslåede Licenszone Sundbyøster. Vi har i mange år nydt godt af tidsbegrænset parkering i området, og foreningen støtter at zonen udvides for at lette presset fra udefrakommende på parkeringspladser - til gavn for beboerne i området. Imidlertid bemærkes det, at oprettelsen af den nye zone vil afskære vores beboere fra at parkere i et område, som hidtil har kunnet aflaste presset på parkeringspladser i vores område, hvor bebyggelsestætheden er høj (etagebyggerierne syd for Øresundsvej). Vi er meget bekymrede for, at det bliver næsten umuligt for de mange beboere i området syd for Øresundsvej (Venedigvej, Milanovej, Strandlodsvej, Palermovej, Korsikavej, Caprivej, Messinavej, Kvintus Alle og Mellemforts Alle) at parkere. Derfor foreslår vi en af følgende tre ændringer af Teknik- og Miljøforvaltningen og Beboerrepræsentationens forslag: At der oprettes én samlet licenszone for Licenszone Lergravsparken og den foreslåede Licenszone Sundbyøster. At der oprettes en flexordning for beboere i Licenszone Lergravsparken syd for Øresundsvej samt beboere i den nye Licenszone Sundbyøster, så de kan parkere i hinandens områder. At Venedigvej, Milanovej, Strandlodsvej, Palermovej, Korsikavej, Caprivej, Messinavej, Kvintus Alle og Mellemforts Alle indlemmes i den nye Licenszone Sundbyøster. Alle disse ændringssforslag vil stadig lette det nuværende parkeringspres på villavejene syd for Palermovej, da udefrakommende (fx folk, der skal med fly fra Kastrup Lufthavn) ikke længere vil have mulighed for at parkere på vejene. På vegne af Andelsboligforeningen Korsika- og Milanogården, Michael Sæderup Bestyrelsesformand.
Læs høringssvar fra Bestyrelsesformand Michael Sæderup
Indsendt af:
Formand Bo Falkencrone
Dato: 4. juli 2022
Svarnummer:
19
Vedhæftede filer: 1
Virksomhed / Organisation :
G/F Villabyen Hellebo
By:
København S
Postnr.:
2300
                                                               København S, d. 3. juli 2022     Høringssvar vedr. tidsbegrænset parkeringszone, Amager Strand    Villabyen Hellebo har noteret sig kommunens planer vedrørende indførelse af parkeringstidszone i vores område. Vi anerkender problemerne på og omkring Italiensvej og vil i det følgende derfor nøjes med at fremkomme med nogle detailkommentarer og nogle ændrings-/forbedringsforslag, idet vi naturligvis gerne ser, at vi, der bor i området, kan leve uproblematisk med de nye zoneregler.   Vores område: Villabyen Hellebo strækker sig ca. 100 meter mod syd langs hele Kirsten Kimers Vej, fra Engvej i vest til Amager Strandvej i øst. Vi ligger således så langt fra både Amager Strand og Femøren stationer, at vi indtil videre ikke har haft problemer med pendlerparkering og kun sjældent med ”lufthavnsparkering”. Nogle få sommerdage pr. år belastes vores område af parkerende badegæster og koncertgæster til Femøren, men det udgør ikke noget problem. Der er en overvægt af børne-familier i området, men også en del ældre/gamle, hvoraf nogle jævnligt tilses af børn/børnebørn.   Tidszoneforslag De fleste ”uvedkommende” parkeringer i den planlagte Amager Strand zone er pendlerparkeringer, som indebærer at bilerne henstår i dagtimerne. Derudover er der en del ”lufthavnsparkeringer” der vel hovedsageligt er af op til en uges varighed. Det må formodes at pendlerparkeringerne stadig vil blive reduceret betydeligt (men naturligvis ikke helt så meget), hvis man forlænger parkeringstiden fra de af kommunen foreslåede tre til i stedet fem timer i dagtimerne. ”Lufthavnsparkeringerne” begrænses jo lige meget, hvadenten parkeringstiden er tre eller fem timer. For både os beboere og især for vore gæster, for håndværkere, for de der skal passe syge børnebørn eller tilse familiens gamle, for kolonihaveejerne og for badegæsterne om sommeren vil en parkeringsmulighed på fem timer imidlertid have stor betydning. Ligeledes vil en tidligere afslutning af tidsrummet for tidszoneparkering – gerne kl. 18 og ikke senere end kl. 20 - indebære en betydelig lettelse i dagligdagen. Hvis man skal have aftengæster eller besøge sin kolonihave, vil en tidligere afslutning af begrænsningsperioden som foreslået indebære, at man kan sætte bilen sidst på eftermiddagen og først behøver at flytte den næste morgen.   Licenser Det virker umiddelbart acceptabelt med én licens pr. person over 18, men er der nogen særlig grund til, at licenser kun må tildeles køretøjer tilhørende beboere på en given adresse? Som nævnt er der en del ældre i vores område, som er afhængige af hjælp fra børn/børnebørn, ligesom omvendt en del børneforældre får hjælp af bedsteforældre til pasning af syge hjemmeboende børn (hvilket jo ofte er betinget af hurtig udrykning og kan gøre et betydeligt indhug i familiens – jfr. kommunens forslag - 20 årlige gæstelicenser). Det vil derfor give god mening, at andres – i hvert fald nærtståendes - biler kan få en parkeringslicens på adressen, så længe det samlede berettigede antal licenser ikke overskrides.   Forslaget med 10 gæstelicenser pr. beboer over 15 år forekommer i endnu højere grad uden hold i  de reelle behov. En familie på to voksne og to børn (under 15) risikerer at bruge hele deres årlige kvote af gæstelicenser alene på deres fire fødselsdage. Det tidligere behov for at bedsteforældre rykker (hurtigt) ud om morgenen for at passe syge børn kan også sagtens lægge beslag på samme antal gæstelicenser. Der er intet i området, der tilsiger, at man ikke skulle kunne give 25 eller 50 gæstelicenser pr. beboer og år, men forlænger man i stedet parkeringstiden som foreslået ovenfor, så bliver behovet for gæstelicenser ikke nær så stort, ligesom generne for os beboere i og brugerne af området bliver mindre, og det gør administrationen af gæstelicenser mv. også, men kommunen vil alligevel have opnået, at den ”uvedkommende” parkering i parkeringszonen reduceres.   Opsummering Som nævnt i indledningen forstår vi i Hellebo udmærket, at der skal gøres noget ved situationen omkring metrostationerne, herunder Amager Strand, men derfor behøver man jo ikke at gøre tilværelsen mere besværlig for os, der bor længere væk fra stationen, eller for dem, der bor i kolonihaver eller for dem, som kommer som badegæster til området. Ellers vil vi i Hellebo foretrække, at vores område indtil videre holdes helt ude af parkeringszonen, og så må vi se, hvordan situationen udvikler sig derfra. Vi håber imidlertid, at vore bemærkninger tages til efterretning og inkorporeres i det videre planlægningsarbejde.   Med venlig hilsen På Hellebos vegne                 Bo Falkencrone     Formand                                /             Majken Skovbøg    Næstformand
Læs høringssvar fra Formand Bo Falkencrone
Indsendt af:
Camilla Kruse
Dato: 3. juli 2022
Svarnummer:
18
By:
København
Postnr.:
2300
Det er meget velkomment at der indføres parkeringsbegrænsninger vha 3 timers regler i området. Vi er voldsomt generet af pendlere og langtidsparkerede campingvogne mv, ligesom vores veje bruges til folk der skal ud at rejse og parkerer gratis her i stedet for i lufthavnen. Vi glæder os derfor til, at det bliver nemmere at finde parkering til os beboere og til, at området forhåbentlig får mindre trafik og "fremmede" parkeringer.
Læs høringssvar fra Camilla Kruse
Indsendt af:
Erhardt Franzen
Dato: 3. juli 2022
Svarnummer:
17
Vedhæftede filer: 1
Virksomhed / Organisation :
Sundbyernes GrundejerFællesskab
By:
København S
Postnr.:
2300
Overordnet ønsker SGF i situationen, at opfordre Københavns Kommune til at forholde sig til den samlede trafikale situation på Amager, og hvad der skal gøres ved tingene i fremtiden for, at det hele ikke sander til i total trafikal ufremkommelighed på Øen. I vedhæftede fil er hele vort høringssvar. 
Læs høringssvar fra Erhardt Franzen
Indsendt af:
Rikke Lyngdam
Dato: 2. juli 2022
Svarnummer:
16
By:
København K
Postnr.:
1264
Vi tilslutter os at det er nødvendigt at se på parkeringsforholdene omkring metrostationerne på Amager. Det er helt tydeligt, at området ol sommeren bruges til langtidsparkering for rejsende fra lufthavnen og som pendlerparkering for rejsende til København, der benytter metro.  Vi som bor i andelshaverne Strandbo og har (for vores vedkommende igennem 23 år) haft Amager som bolig hele sommeren, kan ikke se logikken i, at et parkeringsforbud skal ramme os. Det vil helt essentielt og funktionelt gribe ind i vores hverdag, når vi ikke kan bruge eller overnatte i vores kolonihaver og have den samme mulighed for at bruge sin bil som alle andre beboere i området. Vi må ikke flytte vores adresse til Amager jvf lovgivning og vil derfor ikke kunne opnå en licens ud fra det nuværende forslag.   Der må kunne findes en teknisk løsning for os beboere der og vores gæster. Det er nemt at se hvem der bor i kolonihaverne, da det er registreret hos Skat og BBR. Det er meget svært at forstå, at man har lavet et forslag, velvidende at det vil ramme en masse familiers liv og hverdag så indgribende. Det har næppe været nogen politikers hensigt på noget tidspunkt? Mvh  Rikke Lyngdam og Keld Pedersen, Strandbo HF
Læs høringssvar fra Rikke Lyngdam
Indsendt af:
Amager Øst Lokaludvalg
Dato: 1. juli 2022
Svarnummer:
15
Vedhæftede filer: 1
By:
København S
Postnr.:
2300
Lokaludvalgets høringssvar er vedhæftet
Læs høringssvar fra Amager Øst Lokaludvalg
Indsendt af:
Ernst Larsen
Dato: 29. juni 2022
Svarnummer:
14
Virksomhed / Organisation :
A/H Elmely
By:
København S
Postnr.:
2300
Andelshaveforeningen Elmely (AH Elmely) består af 36 andelshavere med adresse på Hedegårdsvej fra Femøren Metrostation til Amager Strandvej. Andelshaverne i AH Elmely benytter Hedegårdsvej som parkering og det stadigt stigende antal langtidsparkeringer på Hedegårdsvej for rejsende til og fra Kastrup Lufthavn samt pendlere med arbejdsplads i København har gjort det til et urimeligt lotteri for de lokale andelshavere at finde en parkeringsplads. AH Elmely er derfor enige i forslagets intension, nemlig at indføre parkeringszoner, så parkeringsproblemerne ikke blot flyttes rundt på Amager. Bestyrelsen for AH Elmely mener, at andelshaverne skal have mulighed for at få parkeringslicens til parkering af deres egne biler, fordi: 1) Andelshaverne betaler ejendomsskat til Københavns Kommune, og i 2021 betalte andelshaverne tilsammen over 153.000 kr. i ejendomsskat. Dermed er andelshaverne sidestillede med andre grundejere. 2) AH Elmely er placeret på nordsiden af Hedegårdsvej fra Femøren Metrostation til Amager Strandvej. På sydsiden er erhvervsbyggeri med egne parkeringsarealer, som er forbeholdt medarbejdere og virksomhedernes gæster. Der er derfor ikke andre beboere på denne strækning af Hedegårdsvej end andelshaverne, hvorfor parkeringslicenser til andelshaverne ikke vil reducere andre beboeres parkeringsmuligheder på denne del af Hedegårdsvej. Afslutningsvis vil bestyrelsen for AH Elmely sammenfatte, at forslaget er godt og nødvendigt, og at andelshaverne på den nævnte del af Hedegårdsvej kan erhverve parkeringslicens uden det vil gå ud over andre lokale beboeres parkeringsmuligheder. Med venlig hilsen Ernst Larsen Bestyrelsesformand Andelshaveforeningen Elmely Hedegårdsvej 165, 2300 København S
Læs høringssvar fra Ernst Larsen

Sider