Københavns Kommune får ny høringsportal

 

I slutningen af året bliver høringsportalen opdateret og du skal fremover logge på MitID eller med ErhvervsID for at indgive høringssvar.  
Abonnerer du på nyhedsbrevet, vil der være en periode, hvor du ikke automatisk får besked om nye høringer. Følg derfor med i aktuelle høringer her på siden.
 

Oprettet: 4. juli 2022
Svarnummer:
43

Indsendt af

Philip Fleischer

Virksomhed / organisation

Grundejerforeningen Østerled

Postnr.

2300

By

København S

Høringssvar

Vi anerkender at der kan være et parkeringsproblem for de borgere, der bor nær metrostationer, eftersom nogle parkerer nær metrostationen for at tage metroen til arbejde eller møder i centrum af København. Det kan derfor være en løsning med tidbegrænset parkering i disse områder. Men vi er ikke enige i at dette problem også ekstistere i nævneværdig grad for vores grundejerforeningsområde, som er beliggende mere end en km fra en metrostation og vi tvivler på at forvaltningen har ret i antagelsen om at indførelse af tidsbegrænset parkering nær metrostationer vil medfører et problem i vores område p.g.a. afstanden. Vi synes derfor ikke at der i første omgang er grund til at indføre tidsbegrænset parkering i vores område, langt fra metrostationer. Såfremt det skulle vise sig at blive et problem kan man altid senere indføre en begrænsning.

Hvis kommunen alligevel skulle fastholde beslutningen om at indføre tidsbegrænsningen, så foreslår vi at denne kun gælder i tidsrummet 8 - 17. Dette vil gøre det uinteressant for pendlere at parkere i området for at tage til arbejde eller møde i centrum. Til gengæld vil det muliggøre at beboerne også får besøg af familie og venner fra områder uden for København på hverdage. Tidsbegrænsningen til kl 22 har til hensigt at forhindre færdsel i bil af beboernes gæster og ikke blot at forhindre pendleres parkering. Den foreslåede gæstelicensordning med 10 licenser / år forslår slet ikke for os som har både familie og venner som kommer langvejs fra og derfor ikke lige tager cykel eller offentlig trafik. Der er også beboere i vores område som har kærester som bor et godt stykke uden for byen og som derfor overnatter adskillige gange om ugen. I sådanne tilfælde er 10 gæstelicenser alt for få.

Sluttelig kan man som beboer på en privat fællesvej undre sig over at selv  vi af kommunen er blevet pålagt dyr vedligehold af vejene, men eventuelle parkeringsindtægter skal ikke tilfalde grundejerforeningerne til hjælp til dækning af vedligeholdelse.

Grundejerforeningen Østerled

Philip Fleischer, formand