Københavns Kommune får ny høringsportal

 

I slutningen af året bliver høringsportalen opdateret og du skal fremover logge på MitID eller med ErhvervsID for at indgive høringssvar.  
Abonnerer du på nyhedsbrevet, vil der være en periode, hvor du ikke automatisk får besked om nye høringer. Følg derfor med i aktuelle høringer her på siden.
 

3 timers tidsbegrænset parkeringszone i Ålholm, Valby

Teknik- og miljøforvaltningen har i 2021 gennemført en analyse for mulighederne for etablering af nye parkeringszoner i København.

Høringsfrist:

6. juli 2022
Indsendt af:
Grundejerforeningen Vigerslev Haveforstad
Dato: 6. juli 2022
Svarnummer:
15
By:
Valby
Postnr.:
2500
Grundejerforeningen Vigerslev Haveforstad vil først give udtryk for, at det undrer os, at man ikke finder en samlet løsning for parkering i hele Valby. Vores erfaring er, at parkeringen af biler flytter, hver gang der indføres nye p-zoner. Vi er ikke interesseret i at få p-zone i vores område (Vigerslevvej, Hansstedvej, Dæmningen, Engdraget, Lindebugten), men vi kan jo blive tvunget til det, hvis vi bliver det eneste stationsnære område, der ikke har parkeringsbegrænsninger. Derefter har vi følgende bemærkninger som svar på høringen: Vores grundejerforening bliver nabo til det berørt p-zone-område, og vi må formode, at det vil betyde en forøgelse af parkeringen i vores område, når der bliver begrænsninger i naboområdet. Vi har allerede en del parkering i grundejerforeningens område af biler, hvor ejerne bor uden for området. Det drejer sig om parkering på Vestervang og Højdedraget fra etageejendomme på Valby Langgade og på Lindebugten fra etageejendomme på Vigerslevvej. Den nye p-zone vil således blive til gene for vores grundejere. Der er risiko for, at forøgelsen af parkering i vores område vil blive større, når tidsgrænsen for parkering bliver kl.8-22. Det kan betyde, at gæster (fx middagsgæster) til beboere inden for p-zonen vil være nødt til at finde alternative p-muligheder uden for zonen, hvis de ankommer kl. 18, og ønsker at blive mere end 3 timer. Vi vil derfor foreslå, at tidsgrænsen bliver kl. 8-19, som er kendt fra andre områder. Vi mener, at det forslag, der ligger, hvor til tildeling af gæstelicenser er begrænset til 10 pr. år pr. beboer, er for restriktivt. Der bør generelt være flere gæstelicenser eller mulighed for at få flere i særlige situationer, fx sygdom som kræver pasning fra pårørende Det undrer os, at det ser ud til at bliver meget besværligt, hvis man ønsker at afskaffe sin egen bil og i stedet være med i en delebilordning, hvor nogle af de biler, man ønsker at bruge, ikke er el-biler.  Vi har et stort ønske om, at der foretages parkeringstælling i vores område inden parkeringsbegrænsningerne sættes i værk i naboområdet. På den måde vil det være muligt at konstatere, om de gener, vi forventer, faktisk vil forekomme. Med venlig hilsen Bente Maegaard Formand Grundejerforeningen Vigerslev Haveforstad
Læs høringssvar fra Grundejerforeningen Vigerslev Haveforstad
Indsendt af:
Jacob Jensen
Dato: 6. juli 2022
Svarnummer:
14
By:
Valby
Postnr.:
2500
Hej KK Jeg er grundlæggende enig i ideen om tidsbegrænsede p-zoner i Aalholm. Dog har jeg et par tilføjelser/spørgsmål: Jeg foreslår at tidsbegrænsningen gælder fra 07:00. Om den så slutter kl. 19, 20 eller 21 tror jeg ikke har den helt store betydning. Jeg har stor forståelse for at der er familier med hente-dele børn/Living together apart etc. Men der skal kun være 1 beboerlicens/husstand. Ellers må man bruge de gæstelicenser man nu en gang bliver tildelt. Og meget apropos: Hvorfor skal gæstelicenser være pr. beboer over 15? Hvorfor ikke pr. husstand ? Nu vi er igang med p-pladser - kunne man så ikke etablere skråparkering på stykket mellem Vigerslevvej og Bramslykkevej/Nakskovvej og suspendere   nogle af de "10 m fra tilstødende veje"regler fra Roskildevej/Vigerslevvej ned af Nakskovvej mod Valby Langgade. Der skal naturligvis være god udsyn, men lige præcis det stykke giver ikke mening.  
Læs høringssvar fra Jacob Jensen
Indsendt af:
Jane Bahc
Dato: 6. juli 2022
Svarnummer:
13
By:
Valby
Postnr.:
2500
Kære KK Efter at have været til høring på Lykkeno Skole tilslutter jeg mig ideen om en tre timers parkeringszone. Dog skal tidsintervallets ændres til 07:00-19:00 for at være brugbart. Derudover er det ønskeligt at antallet af gæstelicenser sættes op til ca, 25 stk. Per person over 15 år med mulighed for at få flere i specielle tilfælde.   
Læs høringssvar fra Jane Bahc
Indsendt af:
Esben
Dato: 6. juli 2022
Svarnummer:
12
By:
Valby
Postnr.:
2500
Kære KK. Jeg vil gerne at KK finder en løsning til håndværkere der skal udføre arbejde hos en beboere i området, det er ikke muligt mere end 3 timer af gangen. Betyder det så at os i de berørte områder ikke kan få udført arbejde mere end 3 timer af gangen? Jeg ved godt man kan købe en gæstelicens for en dag af gangen, men hvis man er i gang med en ombygning kan det strække sig over flere uger med flere biler involveret. Så er det pludselig ikke muligt med de få antal dagsbilletter man kan købe pr hustand. I er nød til at finde en løsning der virker hver dag.
Læs høringssvar fra Esben
Indsendt af:
Rikke Berlin Rasmussen
Dato: 6. juli 2022
Svarnummer:
11
Vedhæftede filer: 1
Virksomhed / Organisation :
Bestyrelsen, grundejerforeningen Søholm Parkbo
By:
Valby
Postnr.:
2500
Vi er en lille grundejerforening, der allerede nu mærker effekten af den øgede bilmængde i København. I løbet af de sidste 5-10 år er antallet af parkerede biler steget så meget i området, at vores grundejere selv kan have svært ved at finde plads. Det er næsten et fast punkt på vores generalforsamling, hvor forskellige løsningsmuligheder bliver diskuteret. Vores grundejerforening hedder Søholm Parkby og inkluderer Birkebakken, samt dele af Engdraget, Lindebugten og Vestervang (se illustration). Vi er som bestyrelse stærkt bekymrede over, at de nærliggende områder ser ud til at blive nye parkeringszoner. Dette vil uundgåeligt skubbe yderligere biler til parkering hos os; håndværkere, gæster og pendlere og herved forstærke vores parkeringsudfordringer yderligere. Vi deltog i høringsmødet på Lykkebo Skole i 16. juni, og den bagvedliggende data med stigning i antallet af parkerede biler mellem 2016 og 2021 afspejler rigtigt fint, det billede vi har af parkeringen i vores område. Ved forundersøgelsen i 2021 konstarede man at vi i vores område ikke er ramt af pendler trafik, da næsten alle biler i vores område kommer fra nær-området. Det passer med vores egen fornemmelse; nemlig at det hovedsageligt er vores naboer på Valby Langgade, der søger ned og ”overnatter” i vores område. Med 20 års erfaring med etablering af parkeringszoner, er det efter vores opfattelse ret forudsigeligt at pendler trafikken, nu blot flytter til de næste områder uden parkeringsregulering – bl.a. vores område. Derfor mener vi at man lige så godt kunne føre de ny zoner til kommunegrænsen med det samme. Alternativt, vil godt bede om at blive en del af parkeringszonen for Ålholm i Valby allerede nu. Hvis zonerne etableres som foreslået, vil vi bede om at det umiddelbart efter følges op med nye trafik-tællinger af berørte nabo-zoner. Vi ønsker ikke at der skal gå flere år før der reageres på det parkeringskaos, vi forudser bliver resultatet for bl.a. vores område. Med venlig hilsen Bestyrelsen i grundejerforeningen Søholm Parkbo
Læs høringssvar fra Rikke Berlin Rasmussen
Indsendt af:
Julie Klint
Dato: 5. juli 2022
Svarnummer:
10
By:
Valby
Postnr.:
2500
Vi har store problemer med at finde en parkeringsplads når vi kommer hjem fra arbejde, det er således om natten problemet er størst. Hvis i mener at en tidsbegrænsning om dagen vil afhjælpe problemet om natten, så er jeg som udgangspunkt fortaler for at få en tidsbegrænsning. Dog ser jeg en problematik i forhold til gæste licenser. Forslaget lægger op til at begrænsningen først stopper kl 22, derved er det ikke muligt at invitere gæster til kl 17 eller 18 uden at de skal ned og flytte bilen i løbet af aftenen. Endvidere er der mange der har alternative familieformer 'living apart together' hvor der kun er en person over 18 år registeret på adressen men faktisk behov for to licenser til husstanden. Derfor har jeg to konkrete ændringsforslag:  - tidsbegrænsningen slutter tidligere fx kl 20 således at det er muligt at invitere gæster på en hverdag uden at de skal flytte bil i løbet af aftenen.  - giv mulighed for at husstanden kan have to licenser. Det kunne fx være i form af at hver husstand har mulighed for at få to beboerlicenser uanset hvor stor hustanden er i forhold til folkeregisteret og hvis husstanden så er større end to personer over 18 år er der så mulighed for yderligere licenser.  mvh Julie   
Læs høringssvar fra Julie Klint
Indsendt af:
Valby Lokaludvalg
Dato: 27. juni 2022
Svarnummer:
9
Vedhæftede filer: 1
By:
Valby
Postnr.:
2500
Hermed høringssvar fra Valby Lokaludvalg 
Læs høringssvar fra Valby Lokaludvalg
Indsendt af:
Karsten Sørensen
Dato: 14. juni 2022
Svarnummer:
8
By:
Valby
Postnr.:
2500
Som husejer i Aalholm-kvarteret støtter jeg dette forslag. Vi har i grundejerforeningen længe ønsket p-zone, da vi døjer med pendlere, der parkererer om dagen, håndværkerbiler mv, der overnatter, og folk der skal til events i kb hallen. Jeg vil foreslå, at man laver 2 timers gratis parkering i stedet for 3 timer. Det vil forhindre, at tennisspillere og koncertgængere til KB hallen benytter vores vej til parkering, fordi de ikke vil betale for parkering ved KB hallen. 
Læs høringssvar fra Karsten Sørensen
Indsendt af:
Anne Weis Kjelgaard
Dato: 13. juni 2022
Svarnummer:
7
By:
Valby
Postnr.:
2500
Jeg støtter op om etablering af parkeringszone Ålholm. Der er de sidste par år sket en eksplosiv vækst i antallet af parkerede biler i området. Der er ligeledes en stigning i antallet af langtidsparkerede biler, både privat- og firmabiler.  Jeg er også bekymret for skolevejen for elever til Ålholm Skole. Det er vanskeligt for børn at krydse veje som Skellet og Vibeholmen pga. ringe udsyn mellem de parkerede biler Der parkeres på begge sider af Skellet, hvilket både vanskeliggør at passere vejen sikkert, samt at afvikle trafikken mere glidende og sikkert. På valby Langgade er der også mange parkerede biler mellem Naksovvej og Vigerslevvej, som medvirker køer, da man ikke kan passere de parkerede biler uden at ramme svingbanen.
Læs høringssvar fra Anne Weis Kjelgaard
Indsendt af:
Klaus Wenzel Jørgensen
Dato: 3. juni 2022
Svarnummer:
6
By:
Valby
Postnr.:
2500
Kære KK Jeg ser meget frem til at vi får noget begrænsning i hvor mange, der parkerer i vores område. De personer som ikke hører til, findes i mange slags. Jeg læser jeres forslag som noget der vil gøre op med de fleste af dem. De kommer i flere typer: 1) Firmabilerne som ikke tilhører beboere. Jeg læser at jeres forslag dækker dette fint. 2) De personer som benytter KB Hallen som afgangshal til deres charter ferie, og lader deres bil langtidsparkere her for at tage metro til lufthavnen. Jeg læser at jeres forslag også dækker dette fint. 3) Parkering med ærinde i Frederiksberg. Det er tydeligt at en del af dem som parkerer på Peter Bangs Vej, kommer fra Frederiksberg. Dette er jo også nemt, på Frederiksberg har de jo betaling. Der er forskel på hvornår der er parkerings begrænsning på Frederiksberg og i det stillede forslag. Måske vi kunne ændre tidsrummet i de kommende begrænsninger sådan at de passer med dem som er på Frederiksberg? Hvis parkeringsforholdene i KK er mere lempelige vil der nok stadig være enkelte som foretrækker at parkere i KK. Opsummering: Min holdning er at forslaget er godt og at det gerne ses implementeret snarest. Glæder mig. Med venlig hilsen Klaus Wenzel Jørgensen
Læs høringssvar fra Klaus Wenzel Jørgensen
Indsendt af:
Lise
Dato: 29. maj 2022
Svarnummer:
5
By:
Valby
Postnr.:
2500
Det er totalt til grin, vi er faktisk nogen der bor der, og har bil, og derfor har brug for en parkeringsplads. At man så skal til kun at kunne parkere i 3 timer, eller betale i dyre domme for en plads er uhørt, som om det ikke er dyrt nok i forvejen, at bo i København. Drop de fucking parkeringsregler. 
Læs høringssvar fra Lise
Indsendt af:
Mike Seisbye
Dato: 28. maj 2022
Svarnummer:
4
By:
Valby
Postnr.:
2500
Jeg er helt med på vi har en rød styreform i København. hvorfor det jo er tydeligt at se at dette tiltag ikke er til for at hjælpe os beboere med manglende parkeringspladser.  Men kun en måde for kommunen at indkræve nogle penge/straffe dem som kører i bil.  Det kunne bare være rart at de valgte en gang imellem også tænkte på at yde en service til borgerne de er valgt af. I starten af Vigerslevvej er der rig mulighed for at oprette skråparkering, som giver flere pladser, og for mange er en nemmere måde at parkerer på. og det eneste det koster er velvilje og maling.  og kommunen er gjort opmærksom på dette af flere omgange.    I området omkring ålholm er problemet ikke pendlere.  Det er folk der bor her, og som har et behov for en bil.  Det er efter kl. 17 vi har parkeringsproblemer.  Og når alle får en licens løser dette absolut intet.  det giver kun penge i kassen med nogle erhvervslicenser.  Vi har i stedet behov for løsninger som hjælper os. Man kan ikke fjernet behovet for en bil før der er en ordentlig konkurrent. man kan kun opnå en endnu større ulighed, da det er de ringere stillede som kommer til at lide hvis nogen. Dem som tjener mest har råd til at købe en parkeringsplads, få bøder osv.  det er ikke dem som giver sig.  Så den her "Røde" politik med at straffe virker ikke.  Og det er lidt trist der aldrig kan tænkes nyt.     Hvis det nu er for miljøets skyld, hvor er så alle ladestanderne så folk køber el biler i stedet?  Det er desværre kun straf, straf & begrænsninger, som øger uligheden. fordi man i rød blok, nægter at indse at folk bedst ledes med gulerød og ikke tæv.     Opret istedet alle de nødvendige pladser hvor det kan være muligt.  Og lav incentementer for at vælge et grønnere alternativ.  Hvis at rød politik kan gå ud på at fremme gode vilkår for alle. og ikke bare kun gå ud på at straffe folk til at høre efter.. for de rige har altid råd til at ignorer.. så det giver kun mere ulighed  
Læs høringssvar fra Mike Seisbye
Indsendt af:
Nick Vikander
Dato: 28. maj 2022
Svarnummer:
3
Vedhæftede filer: 1
By:
København
Postnr.:
2300
Se pdf
Læs høringssvar fra Nick Vikander
Indsendt af:
Jakob Hammer-Jakobsen
Dato: 25. maj 2022
Svarnummer:
2
By:
Valby
Postnr.:
2500
De to nye zoner i vest valby [Aalholm, Vigerslev] efterlader en smal bræmme i Københavns Kommune ud til Hvidovre, som bliver det sikre tilflugtssted - både for pendlere der ikke kan længere kan parkere i disse zoner, samt disse zoners "ekstra" biler. I dag har vi allerede et stort tilløb fra omgivende bebyggelser og naboejendomme, hvor beboerne har mere end 1 bil per lejlighed. Det bliver kun værre med en stramning af parkerings forholdene i de nye zoner. Jeg vil derfor forslå at zonerne udvides til een zone der dækker hele Københavns Kommunes areal fra jernbanen og ud til nabokommunerne. (og gerne ind i dem også, men det jo så udenfor vores beslutningskompetence).  Hvis der skal strammes op på parkeringen skal det gælde hele området, for at undgå de resterende arealer bliver til tilflugtssted for de "forviste" biler. Ellers skal vi bare planlægge nye zoner eferfølgende... 
Læs høringssvar fra Jakob Hammer-Jakobsen
Indsendt af:
Peter Gram
Dato: 25. maj 2022
Svarnummer:
1
By:
Valby
Postnr.:
2500
Kunne man overvejde at lave to timer i stedet for tre timer da området ved KB Hallen (Sæbyholmsvej, Kærstrupvej, Ålestrupvej ) bliver brugt til parkering ifm. events. Tre timer er nok for at man kan nå et event men det vil to timer typpisk ikke være.
Læs høringssvar fra Peter Gram