Københavns Kommune får ny høringsportal

 

I slutningen af året bliver høringsportalen opdateret og du skal fremover logge på MitID eller med ErhvervsID for at indgive høringssvar.  
Abonnerer du på nyhedsbrevet, vil der være en periode, hvor du ikke automatisk får besked om nye høringer. Følg derfor med i aktuelle høringer her på siden.
 

Kort over parkeringszone ydre Østerbro

Tidsbegrænset parkeringszone ydre Østerbro

Der er stillet forslag om, at der indføres en 3-timers p-zone på hverdage i tidsrummet kl. 08-22 i området Strandvejen på ydre Østerbro

Høringsfrist:

2. maj 2022
Indsendt af:
Sune Alstrup (Bestyrelsesmedlem for Ejerlauget vedrørende rækkehusbebyggelsen ved Solvænget m.v.)
Dato: 2. maj 2022
Svarnummer:
19
Vedhæftede filer: 2
Virksomhed / Organisation :
Ejerlauget vedrørende rækkehusbebyggelsen ved Solvænget m.v.
By:
KBH Ø
Postnr.:
2100
Baggrund Bestyrelsen for Ejerlauget vedrørende rækkehusbebyggelsen ved Solvænget m.v. har igennem de sidste par år været i dialog med områdets øvrige ejerforeninger, der støder op til områdets private fællesveje pga. et fælles ønske om etablering af parkeringsrestriktioner på vejene. I foråret 2021 besluttede samtlige af disse ejerforeninger i fællesskab at igangsætte processen mod at etablere en 3 timers parkeringsrestriktion med et privat parkeringsselskab. Vedhæftede “Indstilling vedr. parkeringsløsning 10. marts 2021” fra en arbejdsgruppen blev godkendt af ejer/beboer-foreningerne nævnt nedenfor: Ejerlauget vedrørende rækkehusbebyggelsen ved Solvænget m.v., cvr. nr. 37235814, http://www.solvaenget.dk/ Svanevængets Ejerlaug, cvr. nr. 37633976, http://www.xn--svanevnget-i6a.dk/ AB Strandvejskareen E/F Svanemøllegården AB Lyneborg Både beboerrepræsentationen og udlejer af ULFSGAARD Det var planen at arbejdsgruppen derefter skulle indsende ansøgning sammen med en privat parkeringsudbyder. Kort tid efter beslutningen blev vi bekendt med kommunens tiltag på området, og besluttede derfor at pause processen med parkeringsudbyderen, indtil der var nærmere afklaring vedr. forslaget om udvidelse af parkeringszonerne i vores kvarter. Ja til 3 timers restriktion På vegne af Ejerlauget vedrørende rækkehusbebyggelsen ved Solvænget m.v. og som repræsentant for arbejdsgruppen på tværs af foreningerne er vi derfor overordnet yderst positive overfor kommunens forslag om at etablere 3 timers parkeringsrestriktioner i kvarteret. Bør tage hensyn til beboernes behov for gæsteparkering Vi mener dog, at forslaget i nuværende form medfører uhensigtsmæssigheder for beboerne pga. et begrænset antal gæstelicenser på 10 stk. pr. beboer. Såfremt kommunen ikke havde taget beslutningen, havde vi selv søgt om  en løsning med privat parkeringsudbyder, som tog fuldt hensyn til beboernes behov. I den private parkeringsløsning  var det primære formål på den ene side at undgå al udefrakommende parkering over 3 timer, men samtidig at sikre at beboerne og deres gæster frit kunne parkere i området ligesom i dag. Af samme årsag havde vi besluttet, at beboerne kunne få et ubegrænset antal gæstelicenser til deres gæster. Det var en vigtigt præmis, da vi traf beslutningen hos områdets ejerforeninger i foråret 2021 om at indføre restriktioner. Antaller af gæstelicenser Vi mener, at kommunens oplæg om 10 gæstelicenser medfører for mange problemer for områdets beboere, da man jo ikke kan tilkøbe parkering ligesom i andre parkeringszoner i København. Gæster har derfor absolut ingen muligheder for at parkere lovligt, selvom de eksempelvis er villige til at betale for det. Vi mener derfor, at man bør anvende et forsigtighedsprincip ift. begrænsning på gæstelicenser. Det er helt afgørende, at beboerne har mulighed for at udstede gæstelicenser til alle deres gæster, og begrænsningen på 10 stk. er langt fra et realistisk behov for  husstandene. Eksempelvis vil en forælder, som får hjælp én gang om ugen af bedstemor til at hente børn fra børnehaven kl. 15, ikke have mulighed for at lade bedstemor parkere lovligt udover de første  10 uger på året, hvorefter gæstelicenserne så er brugt op. Samme problem for ældre beboere der får besøg en gang om ugen, eller gæster som kommer til middag kl. 17, og derfor skal køre inden kl. 20, da de ellers får en bøde. Det bør også være muligt for beboere, som renoverer hus at udstede en gæstelicens til håndværkere, som skal være til stede over længere perioder. Tidsrummet Vi synes at tidsrummet fra 8-22, som præsenteret på borgermødet, i udgangspunktet er rigtigt fint, da det jo begrænser parkering fra beboerne fra andre zoner og håndværkere udefra efter kl. 19, men igen så forudsættes, at beboernes egne gæster ikke bliver ramt af restriktionen på grund af for få gæstelicenser. Vores forslag Vores forslag er derfor at  at starte enten helt uden en begrænsning på antal som vores egen planlagte parkeringsløsning, eller alternativt at sætte antallet til 30 stk. pr. person (alternativt 60 pr. husstand). Dette ville tillade cirka 1 gæst pr. uge. Såfremt det skulle vise sig efter det første år at være sat for højt, så kan man efter dialog med ejerforeningerne sætte antallet ned. En sådan efterjustering vil være billig at lave, da man jo ikke skal lave nogle ændringer på skiltning mv. Vi foreslår desuden, at gæstelicenser udstedes til ét døgn, i stedet for én kalenderdag, så man kan holde natten over på en gæstelicens. Konsekvens ved for få gæstelicenser Såfremt løsningen ender med at blive en ulempe for beboerne pga. for få gæstelicenser, så vil det udløse stor utilfredshed med krav om ændring, og man kan derfor risikere, at skulle ændre tidsrummet for restriktionen, og dermed få en større udgift til ny skiltning.   Mange hilsner på vegne af Ejerlauget vedrørende rækkehusbebyggelsen ved Solvænget m.v. og medlem af arbejdsgruppen for parkering på tværs af ejer/beboerforeningerne Sune Alstrup, bestyrelsesmedlem Susse Laustsen, formand www.solvaenget.dk info@solvaenget.dk
Læs høringssvar fra Sune Alstrup (Bestyrelsesmedlem for Ejerlauget vedrørende rækkehusbebyggelsen ved Solvænget m.v.)
Indsendt af:
Steen Iversen
Dato: 2. maj 2022
Svarnummer:
18
By:
Rødovre
Postnr.:
2610
Tidsbegrænset parkering finder jeg fint. Men hvis det skal gælde til kl. 22 betyder det at man herefter først kan påbegynde sin parkering kl. 19, hvis man har fritidsaktiviteter omkring Svanemøllehavnen. Og det er for sent for størstedelen af havnens brugere, som så må flokkes om de få andre steder at parkere - oftest længere væk (foruden betalt). Vær god at lade tidsbegrænsningen slutte tidligere (helst mindst to timer), eller udelad allerhelst området lige ved Svanemøllehavnen.
Læs høringssvar fra Steen Iversen
Indsendt af:
Annagrethe Ottovar, bestyrelsesmedlem
Dato: 1. maj 2022
Svarnummer:
17
Virksomhed / Organisation :
Friluftsrådet København
By:
København SV
Postnr.:
2450
Høringssvar vedr. ”Tidsbegrænset parkeringszone ydre Østerbro” –”Høring Strandvejen på ydre Østerbro”   Friluftsrådet København anerkender, at der er behov for at indføre ”nye tidsbegrænsede parkeringszoner i store dele af København, herunder på ydre Østerbro”. Samt, at formålet for det i høringen anførte område er, ”at reducere antallet af udefrakommende køretøjer, der langtidsparkerer i området”. Vores fokus i dette høringssvar er rettet mod den sydlige del af høringsområdet, Svanemøllehavnen, der omfatter roklubber og sejlklubber. Vi finder det vigtigt, at disse klubbers aktiviteter på vandet og i de enkelte klubhuse ikke begrænses af indførelsen af en tidsbegrænset parkering. Vi vil derfor opfordre til, at Teknik- og Miljøforvaltningen i samarbejde med repræsentanter for de berørte klubber finder frem til en model, som både er i overensstemmelse med den politiske beslutning fra budgetaftalen for 2022 (”TM285 Udvidelse af parkeringszonerne i København – oprettelse af 15 tidsbegrænsede parkeringszoner”), og som ikke virker begrænsende på de enkelte klubbers aktivitetsudfoldelser. Denne opfordring fra Friluftsrådet København skal tillige ses på baggrund af følgende: Der er ingen offentlig transport tæt ved de berørte ro- og sejlklubber. Ganske vist kører der en bus (nr. 164) på strækningen Strandvejen – Strandvænget – Kalkbrænderihavnsgade – Sundkrogsgade. MEN – på hele strækningen fra Strandvejen til Sundkrogsgade er der ikke et eneste busstoppested. I en telefonsamtale har MOVIA oplyst, at der ikke foreligger planer om at oprette busstoppested(er) på strækningen. Dette vil i så fald kræve en politisk beslutning.   Med venlig hilsen På vegne af Friluftsrådet København   Annagrethe Ottovar, bestyrelsesmedlem
Læs høringssvar fra Annagrethe Ottovar, bestyrelsesmedlem
Indsendt af:
DIF, DGI København, Friluftsrådet København, Svanemøllehavnen A/S m.fl.
Dato: 1. maj 2022
Svarnummer:
16
Vedhæftede filer: 1
Virksomhed / Organisation :
Danske Studenters Roklub
By:
København Ø
Postnr.:
2100
Ny parkeringszone på ydre Østerbro giver bekymring for fortsat udfoldelse af idræts og friluftaktiviteter i Svanemøllehavnen. Forslaget om kommende parkeringszone for Ydre Østerbro, skaber bekymring hos frivillige og organisationer. En tidsbegrænset parkering mellem 8-22 på alle hverdage, med tre timers begrænsning vil være stærkt begrænsende for rigtigt mange af de foreninger og klubber som der har vandaktiviteter i Svanemøllehavnen. Her vil tre timers parkering være meget kort tid, med henblik på aktiviteter på vandet. Det, at kunne nå omklædning, klargøring af båden/kajakken, selve aktiviteten på vandet og derefter få udstyret rengjort på plads tager tid. Dertil deltager rigtigt mange frivillige i efterfølgende sociale aktiviteter som fællesspisning, dette umuliggøres ved det kommende forslag. Foreningslivet i og omkring Svanemøllehavnen er utroligt vigtigt for området og foreningerne. En stærk begrænsning af muligheder for parkering vil desværre kunne lægge en stor dæmper på rigtigt meget af det stærke fællesskab som der er på havnen. Generelt er der et ønske om, at man helt tager Strandvænget ud af den nye Ydre Østerbro parkeringszone og man sammen med By & Havn og brugerne af havnen, indgå en dialog om en parkeringszone som dækker Svanemøllehavnen alene. Det vil sige Strandvænget og Svaneknoppen. Det er vigtigt for brugerne, at private og kommunale områder har en vis form for harmoni, for ikke blot at flytte problemerne væk. Vi er godt klar over, at så "små" parkeringszoner ikke er normalt i Københavns Kommune, omvendt så snakker vi parkering i og omkring Danmarks største lystbådehavn, så målt på brugere af havnen, er det bestemt ikke noget lille område. Parkering i dag er delt op i en række med tre timers parkering i perioden 7.00-17.00 på hverdage, og en række med fri parkering. Vi er bevidste om udfordringen omkring ansatte i virksomhederne syd for værket, bruger de frie pladser til at parkere gratis på i dagtimerne. Derfor er vi også opmærksomme på en begrænsning af parkering i området skal reguleres. Udfordringen ved forslaget er ikke tidsbegrænsningen i sig selv, det er mere den potentielle begrænsning af aktiviteter i foreningerne forslaget medfører. Derfor fremsættes nedenstående forslag, som skal læses i prioriteret rækkefølge. 1) Vi vil gerne foreslå, at hele området eller som minimum, området der dækker omkring Svanemøllehavnen (Strandvænget) sættes til en tidsbegrænsning på tre timer, mellem 8.00 - 19.00 på hverdage. Dette gør, at vores brugere, medlemmer mv. kan komme fra kl. 16.00 og ikke bekymre sig om, at skulle være inden til et specielt tidspunkt senere. Lige som alle vil kunne få mulighed for at blive og deltage i sociale aktiviteter efter træning. 2) Kunne det være muligt at området omkring Svanemøllehavnen (Strandvænget) havde en tidsbegrænsning på 4 timer mellem kl. 8.00 - 20.00, så ville dette også muliggøre større sandsynlighed for aktiviteter midt på dagen i vores klubber og foreninger. Vi er helt med på, at det er ikke noget som Københavns Kommune generelt bruger, altså det med at have tidsbegrænsning på 4 timer, vi vil dog opfordre til, at man overvejer denne mulighed. Nedenstående organisationer bakker op omkring en løsning der tilgodeser foreningslivet i området Med venlig hilsen Dansk Idrætsforbund - Konsulent Lasse Quvang Rasmussen DGI København - Idrætspolitisk konsulent Kasper Lund Kirkegaard Friluftsrådet København - Formand Martin Machado Svanemøllehavnen A/S - Bestyrelsesformand Poul Koldsø Dansk Forening for Rosport - Facilitetskonsulent Kamilla Bradt Ryding Dansk Kano og Kajak Forbund - Facilitetskonsulent Kamilla Bradt Ryding Dansk Sejlunion - Konsulent Ingeborg Stenbæk Madsen Sejlklubben FREM - Formand Carsten Mikkelsen Kjøbenhavns Amatør Sejlforening (KAS) - Formand Svend Bie Sejlklubben SUNDET - Formand Ole Brandt Roklubben Gefion - Formand Jytte Agergaard Danske Studenters Roklub (DSR) - Formand Kasper Haagensen Roforeningen KVIK - Formand Bo Adelholm ROKLUBBEN SKJOLD - Formand John Skovgaard Amager Ro- og Kajakklub - Formand Helga Lund Laursen Søspejdertroppen Gry - Gruppeleder Claus Laage-Thomsen Svanemøllebugtens Vinterbadelaug - Sekretær Helene Krasnik Hovedstadens Svømmeklub - Formand Allan Nyrup
Læs høringssvar fra DIF, DGI København, Friluftsrådet København, Svanemøllehavnen A/S m.fl.
Indsendt af:
Sejlklubben Sundet
Dato: 29. april 2022
Svarnummer:
15
By:
København Ø.
Postnr.:
2100
Sejlklubben Sundet er medunderskriver på et fælles høringssvar fra en række klubber i Svanemøllehavnen. Dette høringssvar tager dog ikke højde for et særligt problem for os, der holder til på Svaneknoppen. Vi skal derfor fremføre følgende supplerende høringssvar: I følge oplægget, der er til høring, vil Svaneknoppen ikke blive omfattet af den nye parkeringszone. Det vil betyde, at den parkering, som ønskes undgået i villakvarteret, vil flytte ud på Svanekonoppen og fuldstændig blokere de få parkeringspladser, som findes der. Det vil være til stor gene for de aktiviteter, der foregår på Svaneknoppen. Vi ønsker derfor, at det offentligt tilgængelige område på Svaneknoppen bliver omfattet af de samme restriktioner, som kommer til at gælde området på Strandvænget foran klubhusene.
Læs høringssvar fra Sejlklubben Sundet
Indsendt af:
Claus Berth Sørensen
Dato: 29. april 2022
Svarnummer:
14
By:
Hellerup
Postnr.:
2900
Ja til tidsbegrænsning på 3 timer
Læs høringssvar fra Claus Berth Sørensen
Indsendt af:
Eyvind Rafn
Dato: 29. april 2022
Svarnummer:
13
By:
Hellerup
Postnr.:
2900
Ja til tidsbegrænsning
Læs høringssvar fra Eyvind Rafn
Indsendt af:
Kim Heshe, beboer
Dato: 28. april 2022
Svarnummer:
12
Vedhæftede filer: 1
By:
København Ø
Postnr.:
2100
hermed klage over de påtænkte parkeringsrestriktioner
Læs høringssvar fra Kim Heshe, beboer
Indsendt af:
Adm. direktør Henrik Jensen
Dato: 28. april 2022
Svarnummer:
11
Vedhæftede filer: 1
Virksomhed / Organisation :
De Forenede Ejendomsselskaber A/S
By:
2100 København Ø
Postnr.:
5
Vi ønsker hermed at klage over de påtænkte parkeringsrestriktioner
Læs høringssvar fra Adm. direktør Henrik Jensen
Indsendt af:
Østerbro Lokaludvalg
Dato: 28. april 2022
Svarnummer:
10
Vedhæftede filer: 1
Virksomhed / Organisation :
Østerbro Lokaludvalg
By:
København Ø.
Postnr.:
2100
Østerbro Lokaludvalg sender hermed sit høringssvar. Se vedhæftede.
Læs høringssvar fra Østerbro Lokaludvalg
Indsendt af:
Tage Otkjær
Dato: 19. april 2022
Svarnummer:
9
By:
København Ø
Postnr.:
2100
Høringssvar til forslaget om, at der indføres en 3-timers tidsbegrænset p-zone på hverdage i tidsrummet kl. 08-22 i området Strandvejen på ydre Østerbro Som beboer i Svanemøllekvarteret vedrører mit engagement dette, men argumenterne nedenfor er relevant for alle de kvarterer, hvor kommunen er på vej til at indføre 3-timers-parkering. Og mine sidste spørgsmål er relevante her, men især for betalingszonerne. Tidsbegrænsningen på 8-22 forekommer unødigt indgribende i beboernes privatliv. Inviterer børnefamilier fx venner til middag kl. 18, skal gæsterne forlade kvarteret inden kl. 21. Det er håbløst. Det forekommer oplagt at lade tidsbegrænsningen udløbe kl. 21. Skulle det vise sig, at parkeringsrestriktionerne ikke udvirker den ønskede effekt med denne tidsgrænse, kan tidsbegrænsningen senere udvides efter ønske fra beboerne i kvarteret. Mht. gæstelicenser forudsætter 1 licens pr. beboer over 15 til en nummerpladenoteret bil 10 gange årligt, at beboerne i kvarteret er familieløse, venneløse og aktivitetsløse. Det er ikke tilfældet. Lægger man fx hus til bestyrelsesmøder i en idrætsklub uden mødefaciliteter er licenserne brugt på mindre end to møder. Det samme er tilfældet ved familierykind ved jul og fødselsdag. Og mindreårige børn, der har venner, som bliver transporteret hertil i bil, er et kapitel for sig. Det vil være meget hensigtsmæssigt, hvis kommunen tildeler kvarterets beboere flere gæstelicenser. De må til gengæld gerne være tidsbegrænsede, dvs. på færre timer end 8-21/22. Endelig vil jeg spørge, hvad Københavns Kommunen har gjort for at sikre, at p-ordningen på private fællesveje er lovlig? Det gælder både ifht. opkrævning af beboerlicenser og p-afgifter i de nuværende betalingszoner samt de kommende p-afgifter fra de zoner, hvor der nu indføres tidsbegrænset parkering. Flere kommuner henviser til Vejloven og Færdselsloven, men ingen af dem hjemler lov til at opkræve de nævnte betalinger. Ifølge Indenrigs- og boligministeriets resumedatabase er ministeriet efter samtænkning med Trafikmisteriet og Justitsministeriet nået frem til en afgørelse af 8.4. 2003 med senere tilføjelser 12.12. 2013: https://resumedatabase.im.dk/resumedatabasen/2003/03810-om-en-kommunes-etablering-af-parkeringsordning-paa-hhv-offentlig-og-privat-faellesvej om, at opkrævninger ud over de direkte omkostninger ved ordningerne på private fællesveje ”må anses” for at være lovlig. Det ”anses” ved at henvise til en højesteretsdom fra 1934 om betaling for opstilling af en automat på offentligt gadeareal og en Højesteretsdom fra 2003 om afgift for etablering og tilstedeværelse af kabler under et vejareal. Det ligner en afgørelse eller rettere vurdering taget med tang, da offentlig vej og kabler under vejen ikke har meget at gøre med beboerbetaling og p-afgifter på private fællesveje. Det fremgår af samme resume, at den omtalte betaling kun kan være lovlig, hvis der foreligger en aftale mellem Kommunen og grundejerne. Findes sådan en aftale? Det ville være moralskt redeligt, hvis betaling ud over de direkte omkostninger ved p-ordningerne tilfaldt grundejere med private fællesveje, i og med at vi betaler for vedligeholdelse og grundskyld af vejene. Vil Københavns Kommune tage det med i en aftale mellem Kommunen og grundejerne? Venlig hilsen Tage Otkjær
Læs høringssvar fra Tage Otkjær
Indsendt af:
Lars Johannesen
Dato: 18. april 2022
Svarnummer:
8
By:
Gentofte
Postnr.:
2820
Som bruger af Svanemøllehavnen, vil jeg foreslå at tre timers parkeringen gælder på hverdage i tidsrummet 8-17 og ikke indtil kl 22. Dette for at man fortsat kan parkere på hverdags aftener fra f.eks. Kl 16, indtil man igen er på land ved mørkets frembrud.
Læs høringssvar fra Lars Johannesen
Indsendt af:
Klaus Jensen
Dato: 7. april 2022
Svarnummer:
7
By:
København Ø
Postnr.:
2100
Jeg bor i et blandet boligområde med etageejendomme og rækkehuse/villaer med Svanemølle Station i nærheden. Vi er påvirket i dagstimerne af parkerede biler, som udnytter den gratis parkering, men vi må også konstatere, at om aftenen er der ligeledes parkerimgsproblemer. Dette skyldes bl.a., at flere husstande har anskaffet bil og endda 2 og 3 biler. Parkeringsproblemerne bliver ikke løst med licenser, da der kan udstedes en licens pr beboer over 18 år. Min opfordring til kommunen er derfor, at der kun udstedes en gratis licens pr husstand. Hvis man ønsker flere licenser, skal de koste et betragteligt beløb.
Læs høringssvar fra Klaus Jensen
Indsendt af:
Hanne Schultz
Dato: 2. april 2022
Svarnummer:
6
By:
Hellerup
Postnr.:
2900
Det lyder som en meget kedelig udfordrende løsning i forhold til at være første hus i skellet mellem kbh og Gentofte kommune, da vi naboer jo deler det stykke vej foran vores huse til parkering af vores biler. Det vil nu blive endnu svære at få en plads og at gæster til naboer i kbh kommune vi parkere i Gentofte kommune for ikke at få bøder. Det er ligesom bare at flytte lorten over til naboen.  Virker som en egoistisk ikke særlig gennemtænkt plan!    
Læs høringssvar fra Hanne Schultz
Indsendt af:
Eskil Sørensen
Dato: 31. marts 2022
Svarnummer:
5
By:
København Ø
Postnr.:
2100
Kære Københavns Kommune Som beboer inden for den nuværende parkeringszone lige syd for banelegement har området omkring Svanemøllevej altid været en nødløsning til parking, når det område vi har ret til p-licens til, Ydre Østerbro, har været fyldt op. I mange tilfælde dropper man helt at lede efter en plads i hjemmeområdet og kører direkte til Svanemøllevej: så kan man kun blive positivt overrasket, hvis man finder en plads tæt på. Vi har også opdaget at der er kommet flere biler dér, og vi er således også selv skyld i det. Men når der i begrundelsen for forslaget nævnes pendlere og langtidsparkeringer, så er det ikke kun biler udenfor KK, der fylder op. Det er også biler fra KK, særligt Ydre Østerbro, der parkerer dér. Det er en kendt sag, at der sælges flere p-licenser ift. antallet af parkeringpladser, og det problem oplever vi dagligt. Derfor vil det nye forslag om parkeringsbegrænsning omkring Svanemøllevej nok være en løsning for beboerne og en rimelig begrænsning for ikke-KK-beboere, men også en belastning for KK-beboere fra Ydre Østerbro, altså det gule område i p-licens terminologi. Jeg foreslår, at området fremadrettet bliver et flexområde, så beboere med ret til p-licens i Y dre Østerbro også får mulighed for at erhverve en p-licens på samme vilkår som dem, der bebor det område, der nu sættes begrænsninger for. Ikke nødvendigvis med samme lempelige vilkår som beboerne med flere p-licenser pr. medlem over 18 år i husstand, ret til gæstelicenser osv. Men dog mulighed for to licenser pr husstand som hidtil. Jeg anerkender fuldt ud Svanemøllevejbeboernes irritation over de mange parkerede biler, men alt andet lige må begrænsningen over for ikke KK-beboere, som vel er dem, man ønsker ikke skal parkere i området, være mere restriktiv end over for beboere i selve kommunen. Begrænsningen for ikke-KK-beboere vil ubetinget have en effekt på antallet af parkerede biler, så på den måde er forslaget godt tænkt, men som sagt: Det rammer for bredt og ikke helt fair. At parkere på Svanemøllevej osv i dag er ikke en bekvem vej til gratis parkering os Ydre Østerbro-beboere, som det er for ikke-KK'ere. Det er en løsning på et problem, som vi møder dagligt. Dette hensyn mener jeg også, at der bør tages i parkeringspolitikken i Københavns Kommune.  mvh Eskil
Læs høringssvar fra Eskil Sørensen
Indsendt af:
Anders Hansen
Dato: 23. marts 2022
Svarnummer:
4
By:
Dyssegård
Postnr.:
2870
Parkeringsmulighederne omkring Svanemøllehavnen er så begrænsede at sejlere og andre brugere af havnen kan være nødt til at parkere langs Strandpromenaden og Strandvænget i eftermiddags- og aftentimerne. De fleste aktiviteter starter fra 17-tiden og slutter ud på aftenen. En 3-timers grænse helt frem til kl 22 vil være prohibitiv for de mange rekreative aktiviteter der foregår i sommerperioden. Det vil være afgørende at begrænsningen ikke er længere end til kl 18 eller 19. På det tidspunkt vil hovedparten af den pendlerrelaterede parkering være ophørt. En længere tidsbegrænsning tjener ikke noget videre formål i det nævnte område
Læs høringssvar fra Anders Hansen
Indsendt af:
Søren Bilde
Dato: 22. marts 2022
Svarnummer:
3
By:
Nordhavn
Postnr.:
2150
Selvom beslutningen allerede er taget og dette forum blot er for at beboerne kan blive "hørt" så håber jeg stadig at der vil blive lyttet.    For der er absolut ikke et akut behov for en begrænsning af parkering i dette område i dagstimerne. Ligesom andre steder er der lidt pres på efter kl. 16, men effekten vil være meget lille og ubetydelig. 
Læs høringssvar fra Søren Bilde
Indsendt af:
Anne Rømer
Dato: 22. marts 2022
Svarnummer:
2
By:
Værløse
Postnr.:
3500
Dejligt at blive hørt! Har I overvejet hvor vi, der sejler i Svanemøllen, må få mulighed for at parkere, kunne man oprette en langtidsparkering på samme måde som i lufthavnen? vi kommer langvejs fra (Værløse) og vil jo gerne kunne stille bilen når vi sejler - både på hverdage og i ferier. venlig hilsen Anne Rømer
Læs høringssvar fra Anne Rømer
Indsendt af:
Allan Tyrrestrup
Dato: 21. marts 2022
Svarnummer:
1
Virksomhed / Organisation :
Frivillige på Østerbro
By:
København Ø
Postnr.:
2100
Dejligt at se at der både inviteres til borgermøde og at det fremsatte forslag kommer med tilpas god tidsfrist Håber også at der lægges op til endnu et debatmøde og der kommer tilsvarende info ud også i lokalavisen og med et oplæg til hvorfor det er vigtigt at flere og forskellige borgere giver deres mening til kende jeg går ud fra at det fremlagte forslag allerede er afprøvet tilsvarende steder således at der må forventes en klar og ønsket effekt ved netop en 3-timers begrænsning   venlig hilsen endnu en Østerbro borger  
Læs høringssvar fra Allan Tyrrestrup