Bro ved Vester Voldgade - lokalplan nr. 537

Lokalplanen blev bekendtgjort den 15. juni 2016

Høringsfrist:

4. februar 2016
Indsendt af:
Bo Bechsgaard
Dato: 4. februar 2016
Svarnummer:
44
By:
København S
Postnr.:
2300
Jeg tror den nye bro bliver et rekreativt og trygt alternativt til den stressende og støjende Langebro og glæder mig til at kunne anvende den. Som beboer på Islands Brygge er Havneparken mit primære åndehul. Det er derfor meget vigtigt for mig, at kirsebærtræerne i Havneparken bevares. Københavns Kommune må finde en anden løsning på at give cyklerne bedre forhold. Det er også vigtigt for mig at kunne krydse Amager Boulevard ved Klaksvigsgade og komme ned til den nye bro og voldanlægget.
Læs høringssvar fra Bo Bechsgaard
Indsendt af:
Kristian Lohmann
Dato: 4. februar 2016
Svarnummer:
43
By:
Kbh. S
Postnr.:
2300
Jeg er utrolig glad for planerne om en ny cykelbro, men er bekymret for planerne om at føre cyklisterne via havneparken. Havneparken er et fremragende åndehul og kirsebæralléen er helt unik. I de lune måneder nyder jeg at gå en tur men min familie i havneparken. Vi har blandt andet en multihandicappet søn i kørestol, som særligt nyder åndehullet i havneparken. Dette særligt i de roligere forårs- og efterårsmåneder, hvor der ikke er helt så mange mennesker i havneparken. Dette vil flere cyklister lave om på og vi frygter at måtte finde alternative områder at gå tur i, da han særligt har svært ved at håndtere mange mennesker som bevæger sig uforudsigeligt. Derfor; sørg nu for at føre cyklisterne en anden vej og lav en fornuftig langsigtet løsning fremfor blot den billigste.
Læs høringssvar fra Kristian Lohmann
Indsendt af:
Jan Lund
Dato: 4. februar 2016
Svarnummer:
42
By:
København
Postnr.:
2300
Jeg må desværre sige, at dette broprojekt mere og mere minder om situationen, da AP Møller og Hustrus Fond skænkede Operaen til Kbh. og DK. En smuk gave, bevares, men logistikken i begge ender af den totalt uigennemtænkt. I forbindelse med Operaen var det penge til at drive den for, samt den trafikale logistik - som stadig ikke er løst til nogens tilfredshed!!! Jeg kan ikke se et behov for denne bro - overhovedet! Jeg er selv cykelpendler mellem Islands Brygge og indre by/Frederikberg. Jeg bruger altid Langebro, den er fin og sikker og med en god bred cykelsti i hele sit forløb, jeg kunne ikke drømme om at tage "omvejen" med mærkelige skarpe sving, krydsende spadserende barnemødre, ældre og andet godtfolk, for at komme om i Vester Voldgade. En gade der lige har fået et tiltrængt kvartersløft, med skolebørn på gaden, beplantning, brosten (ikke egnede til tusindvis af cyklister!) mv - et projekt vi nu kan lægge i bunken af spildte københavnske millioner... Som beboer på Islands Brygge er Havneparken et særdelse vigtigt åndehul for talrige københavnere. Det er derfor meget vigtigt for mig, at kirsebærtræerne i Havneparken bevares. Københavns Kommune må finde en anden løsning på at give cyklerne bedre forhold. Prøv at se scenariet med de tusindvis af solende og badende gæster om sommeren, med en cykelmotervej fræsende ned gennem det hele. Som det er, oplever vi allerede totalt trafikmæssigt anerki sommeren igennem... SKAL den ulyksalige sukkenes bro bygges, er eneste fornuftige løsning at lave en "supercykelsti" (godt nydansk københavnsk ord) langs volden og Amager Boulevard, og krydse denne v. Ørestads Boulevard.
Læs høringssvar fra Jan Lund
Indsendt af:
Rikke Pedersen
Dato: 4. februar 2016
Svarnummer:
41
By:
København S
Postnr.:
2300
Som beboer gennem 20 år på Islands Brygge er det meget vigtigt for mig, at kirsebærtræerne i Havneparken bevares. Havneparken er mit primære åndehul for mig som beboer. Der er allerede anlagt en bådpavillon, havnebad samt kajakpolo. Det vil kun skæmme yderligere, hvis der nu også fældes træer, som ellers er med til at "skjule" disse. Bryggen har brug for mere natur, ikke mindre. I forvejen er der mange børn og voksne, som bruger stien under kirsebærtræerne til leg, gåture m.v. Københavns kommune bør finde en anden løsning, så vi kan bevare en dejlig havnepark med lidt natur. Københavns Kommune må finde en anden løsning på at give cyklerne bedre forhold. Rikke Pedersen
Læs høringssvar fra Rikke Pedersen
Indsendt af:
Susan Thorpe
Dato: 4. februar 2016
Svarnummer:
40
By:
København 2300
Postnr.:
2300
Høringssvar vedr. Bro ved Vester Voldsgade: I lokalplansforslaget forventes det, at minimum 5.000 af pendlercyklerne fortsætter langs Havneparken og drejer ned af Reykjaviksgade og fortsætter af Amagerruten over Klaksvigsgade og videre gennem Myggenæsgade. Jeg mener, at denne rute vil være farlig og opleves kaotisk: Cyklisterne skal, uden lyssignal, krydse to meget trafikerede veje, først vejen Islands Brygge og derefter Thorshavnsgade. Nu at Cirkelbroen er etableret, kan der forventes at være yderligere 10.000 cykler på hverdage langs Havneparken. D.v.s. 15.000 cykler i alt hver dag! Som beboere på Bryggen ønsker jeg, at bevare bydelens primære rekreative område – Havneparken. Jeg ønsker ikke, at cykelstigen udvides på bekostning af kirsebærtræerne. Jeg ønsker heller ikke den heftige cykeltrafik der vil være til gensidig gene for cyklisterne samt gæster i Havneparken der tit krydser cykelstigen og gaden Islands Brygge for at købe en is eller handle. Ovenstående betragtninger udelukker begge foreslåede løsninger der fører cyklister videre fra den nye bro via gaden Islands Brygge (og dermed langs Havneparken) hvad enten cyklisterne skulle dreje til venstre via Reykjaviksgade eller Njalsgade. Løsningen, der efter min mening er bedst, er at føre cykeltrafikken videre langs Amager Boulevard hurtigst muligt efter krydsning af den nye bro. Fordelene ved denne løsning er, at cykelpendlerne kommer hurtigere, tryggere og lettere frem, samtidig med at trængslen på Islands Brygge og Njalsgade reduceres. Med venlig hilsen Susan Thorpe
Læs høringssvar fra Susan Thorpe
Indsendt af:
Barbara Ann Barrett
Dato: 4. februar 2016
Svarnummer:
39
By:
København
Postnr.:
1169
De nye planer med broen og bedre cykelforbindelser lyder spændende. Dog håber vi, som forældre til barn på Den Classenske Legatskole, at kommunen i anledning af de trafikale ændringer broen vil medføre, vil gentænke sikkerheden på skolevejene omkring DCL. Allerede i dag er skolevejene ikke sikre at sende de mindre børn ud. Det er f.eks. på arealet foran skolen svært at skelne cykelsti fra fortov. Med øget cykeltrafik bliver det vanskeligere at krydse cykelstien ved brug af cykelparkeringen ud mod vejen. Som fodgænger i vejkrydset lige ved skolen kan man nærmest dagligt opleve at biler kører over for gult/rødt (enten for at svinge eller køre lige ud). Det er svært for børn at orientere sig i. Kunne man ikke overveje skiltning, der fortæller, at man (som cyklist og bilist) kører i et område med en skole? Kunne man nedsætte hastigheden omkring skolen? Mvh Barbara Ann Barrett
Læs høringssvar fra Barbara Ann Barrett
Indsendt af:
Jacob Rosengren
Dato: 4. februar 2016
Svarnummer:
38
By:
København N
Postnr.:
2200
Som forældre til barn på DCL i Vester Voldgade ser jeg med stor bekymring på opførelsen af denne bro lige netop der. Det vil desværre utvivlsomt skabe en del cykeltrafik over Vester Voldgade, med i forvejen elendigt markeret cykelsti, anarkistisk cykelkultur etc. Nok vil meget af trafikken bøje af på Christians Brygge, der vil også komme et nyt trafiksignal for de cyklister og gående fra Christianshavn. Personligt er jeg stor fan af at vi skal cykle, gå og løbe - bare det ikke går ud over det begrænset by og legerum for alle de familier, skole og institutioner som er i området. Jeg frygter at dette projekt skubber et fremtidigt flydende boldbur væk, ideen om mere udnyttelse af havnen og vandet. Tænk lokalt... PS: Kan havnebusserne komme under den nye bro uden den skal lukkes op og ned?
Læs høringssvar fra Jacob Rosengren
Indsendt af:
birger stig pedersen
Dato: 4. februar 2016
Svarnummer:
37
By:
københavn s
Postnr.:
2300
'lille langebro' bliver grønt pust i forhold til cykelkørsel over langebro. det er helt oplagt at korte ruten for pendlere af med en adgang over amager boulevard fra ved langebro, opkørslen fra islands brygge til langebro mod city. her mangler der i forvejen en fodgængerovergang. Fodgængere, der ellers kun betjenes ved fodgængerovergangen ved ørestads boulevard og under langebro. tunnelen under amager boulevard ved thorshavnsgade er skummel og stinkende, utryg og handicap-umulig. ingen nødvendig grund til at ødelægge islands brygges havnepark's populære kirsebærallé for at skabe en cyklist-motorvej langs islands brygge frem til njalsgade. glæder mig til den første cykeltur. mvh birger pedersen
Læs høringssvar fra birger stig pedersen
Indsendt af:
Randi Pontoppidan
Dato: 3. februar 2016
Svarnummer:
36
By:
København
Postnr.:
1370
Som mor til et barn i Den Classenske Legatskole er jeg lidt bekymret for den store stigning i cykeltrafikken i Vester Voldgade når cykelbroen bliver indviet. Hver morgen ankommer hundredevis af børn til skolen på cykel og det giver meget kaos i forvejen. Hvis der oveni det skal lægges mange voksne travle cyklister, der skal forbi skolen i morgenmyldretiden, synes jeg at det er bekymrende. Cykelsti og fortov er nærmest ikke adskilt, det gør det lidt forvirrende for børnene at vide hvornår de er i sikkerhed. Jeg håber at Kommunen vil gøre sig nogle tanker om hvordan vi forhindrer at der sker ulykker foran skolen.
Læs høringssvar fra Randi Pontoppidan
Indsendt af:
Rune Gottlieb Skovgaard
Dato: 3. februar 2016
Svarnummer:
35
By:
København
Postnr.:
2300 S
Jeg er stor tilhænger af at gøre byen mere attraktiv, og kommunen skal have ros for mange initiativer, herunder anlæggelsen af cykelbroer der forbinder byen, og gør den lettere at færdes i. Men byen skal også være attraktiv at opholde sig i. Her ser jeg en opgave i at bevare og styrke de få natur-og rekreative områder, der rent faktisk findes. Måske er det billigere at fælde træerne langs Bryggen, men det er en kortsigtet løsning. Det gør ikke Islands Brygge mere attraktiv. Det ærgrer mig som københavner og beboer på Bryggen. I øvrigt er det slet ikke billigt at genplante træer i byen. Så lad os så vidt muligt undgå at fælde dem i første omgang. Jeg støtter således på det kraftigste Islands Brygges Lokalråds høringssvar.
Læs høringssvar fra Rune Gottlieb Skovgaard
Indsendt af:
Steen nørgaard
Dato: 3. februar 2016
Svarnummer:
34
Virksomhed / Organisation :
Lokalrådet
By:
København
Postnr.:
2300
Jeg glæder mig meget til den nye bro, men den kan give trafikale problemer på Bryggen. Derfor skal cyklerne ledes op til Amager Boulevard via ved Langebro.
Læs høringssvar fra Steen nørgaard
Indsendt af:
Indre By Lokaludvalg
Dato: 3. februar 2016
Svarnummer:
33
Vedhæftede filer: 1
Virksomhed / Organisation :
Indre By Lokaludvalg
By:
København K
Postnr.:
1466
Teknik- og Miljøforvaltningen har med svarfrist den 4. februar 2016 sendt lokalplanforslaget "Bro ved Vester Voldgade" i offentlig høring. Borgerdialog Indre By Lokaludvalg har ikke haft borgerdialog om lokalplanforslaget, da det er i offentlig høring på bliv hørt-portalen. Lokaludvalget stod for en borgerdialog og et borgermøde i januar 2015 om rammerne for lokalplanen. Her er et link til et referat af borgermødet samt til de kommentarer, som lokaludvalget modtog på lokaludvalgets hjemmeside: http://indrebylokaludvalg.kk.dk/planer-debat/horinger/ny-bro-ved-vester-voldgade Lokaludvalgets holdning Området omkring brofæstet i på Indre By-siden bør indrettes, så det indbyder til ophold. Det skal samtidig indrettes med belysning, så det føles trygt at være i området og trygt at benytte broen – både dag og nat. Hvordan man vil gøre dette, bør uddybes i lokalplanen. Forvaltningen skal være omhyggelig med at indrette cykel¬forbindelsen mellem Indre By og broen. I lokalplanen bør man fx redegøre for, hvordan lyssignalet i krydset Vester Voldgade / Christians Brygge indstilles, så der ikke ophobes cyklister i Vester Voldgade, der skal over Christians Brygge. Man bør endvidere uddybe, hvordan de cyklende kommer til og fra broen – via Vester Voldgade og/eller Frederiksholms Kanal – og over Christians Brygge. Ligesom man bør forklare, hvordan broprojektet hænger sammen med projektet for Frederiksholms Kanal. Lokalplanforslaget mangler oplysninger om planlagte følgeanlæg på begge sider af havnen. Indre By Lokaludvalg forventer, at forvaltningen tager hånd om konsekvenserne af etableringen af denne bro og sørger for en tæt dialog med Amager Vest Lokaludvalg, Islands Brygge Lokalråd, Christianshavns Lokaludvalg og Indre By Lokaludvalg om følge- og landanlæggene, da det erfaringsmæssigt, har meget stor betydning for en succesfuld fremtidig brug af broforbindelsen. En etablering af landanlæg, der ikke tager højde for udfordringerne og behovene, skal oftest laves om, med øget omkostninger til følge. Det kan ingen være interesseret i. I lokalplanen bør man oplyse eksplicit om broåbningspolitikken for denne bro. I lokalplanforslaget nævnes kun, at den følger broåbningspolitikken for Langebro – uden oplysning om, hvad det indebærer. Man bør endvidere redegøre for, hvorfor broen skal følge broåbningspolitikken for Langebro. Endelig bør det nævnes i lokalplanen, at Langebro fortsat vil være den primære cykelforbindelse for de hurtigkørende cyklister til og fra Amager. Der er således behov for at foretage en analyse og efterfølgende regulering af krydset H.C. Andersens Boulevard– Rysensteensgade, så man tilgodeser de hurtigkørende cyklister ad H.C. Andersens Boulevard. Med venlig hilsen Bent Lohmann, formand
Læs høringssvar fra Indre By Lokaludvalg
Indsendt af:
Janie Strüwing
Dato: 3. februar 2016
Svarnummer:
32
By:
København
Postnr.:
2300
Jeg glæder mig til en smuk bro, som jeg så præsenteret af arkitekten selv hos Realdania i januar. Den vil blive godt modtaget ikke mindst af den gruppe cyklister, der efterhånden dårligt nok tør cykle i myldretiden på Langebro. Men jeg er bekymret over, hvor cyklisterne videre vil køre hen, når de er landet på Christianshavnssiden. Som beboer på Islands Brygge håber jeg, Realdania og Københavns Kommune vil arbejde for den bedste løsning ved "landingen". For mig at se vil det være at føre pendlercyklisterne op på Langebro, hvor der snarest muligt bør etableres en ny mulighed for at krydse Amager Boulevard ved Klaksvigsgade for både cyklister og gående. Det vil hverken være godt for pendlerne eller for Bryggeboerne, hvis det øgede antal cyklister skal gennem gaderne/evt. cykelstier på Islands Brygge. Og vi ønsker ikke cykelstier udvidet på bekostning af kirsebærtræer! Venlig hilsen Janie Strüwing
Læs høringssvar fra Janie Strüwing
Indsendt af:
Mikael Melbye
Dato: 3. februar 2016
Svarnummer:
31
By:
København S
Postnr.:
2300
Som cyklist i København og beboer på Islands Brygge 9, er der flere ting der kan undre omkring valget af en cykelbro i forlængelse af Vester Voldgade. 1.Der er lavet brede cykelstier på hver side af H. C. Andersens Boulevard der fint tager imod den strøm af cykler som dagligt passerer Lange Bro. 2. Det virker ikke stressende at køre på Lange Bro da stierne netop er passende brede. 3. Den største del af cyklerne fra centrum søger mod universitetsområdet og Amagerbrogade, og den korteste og mest praktiske vej mod disse, er over Lange Bro og videre af Amager Boulevard og ikke ind igennem Islands Brygge med mange lyskryds og tætte forhold. 4. Det tæt befolkede område, som Islands Brygge udgør, er, i sommermånederne, fuldstændig blokkeret mod havnesiden pga de mange gæster i havnebadet og på plænerne. At føre en bred cykelsti herigennem forekommer meget uigennemtænkt og uhensigtsmæssigt. 5. Hvis man vil lede cykelstrømmen igennem Vestervoldgade for at ramme broen og derefter Bryggen, vil man skulle omditigere cyklisterne på H. C. Andersens Boulevard herover, og de ville bl.a. uvilkårligt skulle tværs igennem eleverne på den skole der ligger på hjørnet af Rysensteensgade og Vestervoldgade. De har nu fået et "helle" udenfor skolens gård som er blevet stærkt formindsket pga udvidelse af undervisningslokalerne som hermed vil blive taget fra dem igen. 6. Marmorcykelstierne på Vester voldgade er ca. halvt så brede som dem på H.C. Andersens Boulevard og faktisk svære at bevæge sig på. Især hvis der kommer mange cyklister, og hvis de er våde af regn eller sne/slud kan de være svære at se, da de er lavet af det samme materiale som fortorvene. 7. Tilslutningen fra broen til Vester Voldgade når man kommer ovre fra Bryggesiden og rammer krydset Christians Brygge - Vester Voldgade, vil blive en prop. Ikke som det nuværende stopsignal på begge sider af H. C. Andersens Boulevard, men kommende ned af en buet bro med en bakke der stopper lige før den tværkørende trafik på Christians Brygge. Det vil være farligt for dem der kommer kørende ned af denne bakke, at skulle bremse op midt på den, for at vente på grønt lys. På den anden side af vandet har arkitekten laver et elegant sving af broen mod venstre, hvorefter cykelstrømmen skal ledes skarpt mod højre hen under Langebro. Hvis man sammenligner med det samme stykke oppe på broen, vil man se, at det går ligeud helt ned til Amager Brogade. Noget mere hensigtsmæssigt. 8. Hvis man vil lede cyklerne hen foran plænerne på Islands Brygge for derefter at lade dem kydse over denne gade for at føre dem ned af den skrå Reykjaviksgade, for derefter at lade dem dreje til højre af Thornshavnsgade, vil de skulle flette samen med de cyklister som er drejet til højre fra Amagerboulevard og som kommer med stor fart ned af den bakke der er der. Derefter vil man have at de skal køre frem til lyskrydset Thorshavnsgade - Njalsgade for at dreje til venstre her. Dette er i forvejen ekstremt vanskeligt kryds at navigere både for cyklister og bilister. 9. For at gøre plads til cyklisterne på Islands Brygge, vil man fælde den ene række af de smukke kirsbærtræer som udgør en del af parkanlægget. Disse træer er højt skattede af alle der bevæger sig på Bryggen og jeg finder det helt vanvittigt, at man vil fælde dem. Subsidiært har man foreslået at parkeringspladserne kunne sløjfes på den anden side af Islands Brygge, således at den eksisterende cykelsti kan udvides mod husene. Man har i de seneste år frataget beboerne flere og flere muligheder for at parkere i området samtidig med, at man bygger flere og flere beboelseshuse på Bryggen. Det hænger ikke sammen. 10. Hvis broen skal bygges, vil den eneste logiske og hensigtsmæsige måde at lede cyklisterne videre på være, at lade dem fortsætte videre ned ad Amager Boulevard(på venstre side af den), enten til lyssignalet ved Klaksvigsgade, eller endnu bedre ned til Ørestads Boulevard, hvor den direkte vej til universitetsområdet ligger. 11. Man vil som cyklist altid forsøge at tage den lige og mest hensigtsmæssige vej, og den går efter min mening bestemt ikke zigzag tværs igennem Bryggen med lyskryds og menneskemængder og tøvende bilister ved hver kryds.
Læs høringssvar fra Mikael Melbye
Indsendt af:
Daniel Lafrenz
Dato: 3. februar 2016
Svarnummer:
30
By:
København S
Postnr.:
2300
Jeg har boet på Islands Brygge nr. 9 (lige ud til havneparken) i mere end 10 år. Det er ikke en billig adresse, men havneparkens luft og åndehul, gør hver en krone værd at bo her. Det er dejlig positivt der er tale om en ny bro her området, men at læse det potentielt vil betyde at en af rækkerne af de "berømte" kirsebær træer her langs Islands Brygge vil blive fjernet, vil i den grad ødelægge haneparkens åndehul og natur, så det vil jeg rigtig gerne opponere i mod og håber at blive adviseret hvis Kbh. Kommune går videre med denne tanke. Vi er mange på Bryggen der imødekommer en udvikling, men det må aldrig gåudover den natur og det åndehul som vi værner meget omkring. Mvh. Daniel Lafrenz
Læs høringssvar fra Daniel Lafrenz
Indsendt af:
Amager Vest LOkaludvalg
Dato: 3. februar 2016
Svarnummer:
29
Vedhæftede filer: 1
By:
København s
Postnr.:
2300
Læs høringssvar fra Amager Vest LOkaludvalg
Indsendt af:
Rasmus Jensen
Dato: 3. februar 2016
Svarnummer:
28
By:
København S
Postnr.:
2300
Hvor ser planerne spændende ud. Jeg vil opfordre KK til at lytte til Islands Brygges Lokaludvalg, fordi jeg tror, at den nye bro bliver nice, og fordi kirsebærtræerne i Havneparken bør blive bevaret. Det er vigtigt for mig at kunne krydse Amager Boulevard ved Klaksvigsgade.
Læs høringssvar fra Rasmus Jensen
Indsendt af:
søren bald
Dato: 3. februar 2016
Svarnummer:
27
Virksomhed / Organisation :
suppleant til AVLU for Radikale Venstre
By:
København
Postnr.:
2300
1. Vil straks foreslå, at man døber broen "Lille Langebro 2. Fra starten blev broen omtalt som en "rekreativ mulighed for at passere havneløbet". Nu tales der om en pendlerbro. Hvilket hensyn vejer tungest og hvordan vil man i udformningen vægte de to modstridende hensyn? 3. Frakørslen mod Amager må både tage hensyn til det bevaringsværdige og skrøbelige miljø ind iover Christianshanvn og ikke påføre Islands Brygge et alt for farligt trafikpres bygget på skandaliseringen af træ-rækken og et trafikpres ad gader (Reykjavik-gade og Vestmannagade) der møder gader med stort trafikpres fra bl. a. Movias busser. Myggenæsgade er heller ikk egnet til at klare et større pres.. 4. Lav mulighed for at krydse Amager Boulevard så cykler fra Lille Langebro kan passere gaden ved lysreguleringen, der kan udformes på samme måde som i krydset ved Jagtvej/lyngbyvej og Nørrevold/H.C. Andersens Boulevard. Den slags kryds kan laves. Se selv! 5. Giv opholdsmulighed(er) på broen, så passerende kan nyde kigget fra midten af broen mod begge havnesider og selve havneløbet. 6. Ovevej muligheden for at havnebussen kan lægge til på eller ved broen, så det bliver attraktivt at stoppe op her og/eller komme videre herfra. 7. Sørg for entydig og umisforståelig skiltning med hastighedsbegrænsning for cykler og forbyd knallertkørsel over broen. 8. Sørg for, at mindst et skib fortsat kan ligge på IslandsBryggesiden og gerne restaurantskibet VIVA, der kan medvirke til at skabe liv ved broens østside, hvor vestsiden er trafikbelastet i ekstrem grad. 9. Prøv nu for een gangs skyld at friigøre de administrative forhåndsforestillinger og mød lokalplan-bemærkningerne med ÅBENT SIND OG VILJE TIL NYTÆNKNING! 10. Møder gerne op - evt. sammen med repræsentanter for Islands Brygges Lokalråd - for at uddybe ovenstående synspunkter. Med venlig hilsen Søren Bald Borger I Byen
Læs høringssvar fra søren bald
Indsendt af:
Jacob Melchiorsen
Dato: 3. februar 2016
Svarnummer:
26
By:
København S
Postnr.:
2300
Som beboer på Islands Brygge er det vigtigt for mig, at kirsebærtræerne i Havneparken bevares. Der er allerede anlagt en mindre køn bådpavillon og det vil kun skæmme yderligere, hvis der nu også fældes træer. Vi har brug for mere natur, ikke mindre. Københavns Kommune må finde en anden løsning på at give cyklerne bedre forhold. Det er også vigtigt for mig at kunne krydse Amager Boulevard ved Klaksvigsgade og komme ned til den nye bro og voldanlægget.
Læs høringssvar fra Jacob Melchiorsen
Indsendt af:
Kaj Kingo
Dato: 3. februar 2016
Svarnummer:
25
By:
Præstø
Postnr.:
4720
I forbindelse med den nye Langebro vil jeg foreslå, at der etableres et rigtigt lyskryds ved enden af Klaksvigsgade og Amager Boulevard med både forgængerfelt og ordentligt afmærket cykelsti, således at cykelstien aflaster Islands Brygge. Endvidere er det ikke let at komme med bus 5A og derefter over Amager Boulevard. Det er svært at gå igennem tunnelen for enden af Thorshavnsgade (utrygt og ulækkert). Alternativet er Langebrogade og Islands Brygge, men det er jo noget af en omvej.
Læs høringssvar fra Kaj Kingo
Indsendt af:
Valeria Lima
Dato: 3. februar 2016
Svarnummer:
24
By:
Kbh-S
Postnr.:
2300
Den nye bro bliver et rekreativt og trygt alternativt til den stressende og støjende Langebro og glæder mig til at kunne anvende den. Som beboer på Islands Brygge er Havneparken mit primære åndehul. Det er derfor meget vigtigt for mig, at kirsebærtræerne i Havneparken bevares. Københavns Kommune må finde en anden løsning på at give cyklerne bedre forhold. Det er også vigtigt for mig at kunne krydse Amager Boulevard ved Klaksvigsgade og komme ned til den nye bro og voldanlægget. Mvh Valeria Lima
Læs høringssvar fra Valeria Lima
Indsendt af:
michala eken
Dato: 3. februar 2016
Svarnummer:
23
By:
københavn S
Postnr.:
2300
Jeg tror den nye bro kan blive et rekreativt og trygt alternativt til den stressende og støjende Langebro og glæder mig til at kunne anvende den. Som beboer på Islands Brygge er Havneparken mit primære åndehul. Det er generelt et åndehul for et meget stort antal Københavnere og andre besøgende. Det er derfor meget vigtigt for mig, at kirsebærtræerne i Havneparken bevares. Københavns Kommune må finde en anden løsning på at give cyklerne bedre forhold. Det er også vigtigt for mig at kunne krydse Amager Boulevard ved Klaksvigsgade og komme ned til den nye bro og voldanlægget.
Læs høringssvar fra michala eken
Indsendt af:
Peter Thordal Jensen
Dato: 2. februar 2016
Svarnummer:
22
By:
København S
Postnr.:
2300
Glæder mig meget til at få endnu en cykelbro, som kan forbinde havnen og give mulighed for at undgå kørsel over langebro. Jeg vil dog anbefale, at cykelstien ikke udvides ned over islands brygge idet den øgede trafikmængde herved vil forstyrre en allerede øget mængde af mennesker / cycler på bryggen. Jeg håber, at Københavns Kommune er I stand til at identificere en anden løsning til at afvikle cykeltrafikken. Jeg vil ligeledes anbefale, at vi kan krydse Amager Boulevard ved Klaksvigsgade og derved komme ned til den nye bro og voldanlægget på den måde. Løsningen hertil vil jeg være meget interesseret I at få information om
Læs høringssvar fra Peter Thordal Jensen
Indsendt af:
Flemming Lyngse
Dato: 2. februar 2016
Svarnummer:
21
By:
København S
Postnr.:
2300
Jeg tror den nye bro bliver et rekreativt og trygt alternativt til den stressende og støjende Langebro og glæder mig til at kunne anvende den. Som beboer på Islands Brygge er Havneparken mit primære åndehul. Det er derfor meget vigtigt for mig, at kirsebærtræerne i Havneparken bevares. Københavns Kommune må finde en anden løsning på at give cyklerne bedre forhold. Det er også vigtigt for mig at kunne krydse Amager Boulevard ved Klaksvigsgade og komme ned til den nye bro og voldanlægget.
Læs høringssvar fra Flemming Lyngse
Indsendt af:
Ida Bregninge
Dato: 2. februar 2016
Svarnummer:
20
By:
København s
Postnr.:
2300
Jeg tror den nye bro bliver et rekreativt og trygt alternativt til den stressende og støjende Langebro og glæder mig til at kunne anvende den. Som beboer på Islands Brygge er Havneparken mit primære åndehul. Det er derfor meget vigtigt for mig, at kirsebærtræerne i Havneparken bevares. Efter min mening en af de smukkeste alleer i byen! Københavns Kommune må finde en anden løsning på at give cyklerne bedre forhold. Det er også vigtigt for mig at kunne krydse Amager Boulevard ved Klaksvigsgade og komme ned til den nye bro og voldanlægget.
Læs høringssvar fra Ida Bregninge
Indsendt af:
Helen Majew
Dato: 2. februar 2016
Svarnummer:
19
By:
København
Postnr.:
2300 S
Jeg glæder mig til den nye cykelbro, et fredeligt alternativ til den stærkt trafikerede Langebro. Imidlertid vil jeg bede ko mmunen om at finde en anden løsning på cyklisternes videre rute til det øvrige Amager end cykelstien på Islands Bryggegaden, hvor man vil fælde vores kære kirsebærtræer og føre strømmen af cyklister ned ad en smal gade Vestmannagade og videre ud på Amager. Jeg foreslår, for at undgå kaos på Islands Bryggesiden, en alternativ videreførsel af cykelruten, som føres ad gaden Ved Langebro, og krydser Amager Boulevard ved Klaksvigsgade. Derfra kan cyklisterne vælge flere ruter videre ud på Amager. Venlig hilsen Helen Majew
Læs høringssvar fra Helen Majew
Indsendt af:
Bodil Buhelt
Dato: 2. februar 2016
Svarnummer:
18
Virksomhed / Organisation :
Bodil Buhelt
By:
København s
Postnr.:
2300
Det er dejligt med mange broer i København. Men med den nye bro skal det undgås, at der kommer de samme problemer som ved Bryggebroen, hvor der er kaotiske tilstande. Det er derfor mit ønske, at cyklerne kan køre ad Amager Boiulevard og krydse ved Thorshavnsgade,. hvilket også vil hjæle gangbesværede og barnevogne, så de ikke skal gå en lang omvej for at komme over Boulevarden fra Isl. Bryggesiden.
Læs høringssvar fra Bodil Buhelt
Indsendt af:
Sachiko Kuramoto
Dato: 2. februar 2016
Svarnummer:
17
By:
København S
Postnr.:
2300
Jeg tror, at den nye bro bliver et roligt og trygt alternativt til den stressende og støjende Langebro og glæder mig til at kunne anvende den. Som beboer på Islands Brygge er Havneparken mit primære åndehul. Det er derfor meget vigtigt for mig, at kirsebærtræerne i Havneparken bevares. Københavns Kommune må finde en anden løsning på at give cyklerne bedre forhold. Det er også vigtigt for mig at kunne krydse Amager Boulevard ved Klaksvigsgade og komme ned til den nye bro og voldanlægget. Sachiko Kuramoto
Læs høringssvar fra Sachiko Kuramoto
Indsendt af:
Islands Brygges Lokalråd
Dato: 2. februar 2016
Svarnummer:
16
Vedhæftede filer: 1
By:
København S
Postnr.:
2300
vedlagt kommentarer til Lokalplansforslaget fra Islands Brygges Lokalråd.
Læs høringssvar fra Islands Brygges Lokalråd
Indsendt af:
Lotte James
Dato: 2. februar 2016
Svarnummer:
15
By:
København K
Postnr.:
1055
Er der taget højde for, at en stor del af de travle cyklister skal køre lige forbi (1 meter fra indgangen) en lokal folkeskole på Vester Voldgade? Der går 500 elever på skolen, mange af dem er små børn, der ikke er trafiksikre eller kan overskue en bred vej med vrede københavnske cyklister der skal skynde sig på arbejde. En idé var måske at lave en foranstaltning der gør, at man skal cykle stille forbi skolen? Alt andet vil være helt forrykt! Herudover er Vester Voldgade jo lavet, så folk ikke kan se forskel på cykelsti og fortov, og derfor sker det tit, at fodgængere (især turister) f.eks. går på cykelstien. Med det øgede antal cyklister, vil det helt sikkert give ekstra udfordringer.
Læs høringssvar fra Lotte James

Sider