Københavns Kommune får ny høringsportal

 

I slutningen af året bliver høringsportalen opdateret og du skal fremover logge på MitID eller med ErhvervsID for at indgive høringssvar.  
Abonnerer du på nyhedsbrevet, vil der være en periode, hvor du ikke automatisk får besked om nye høringer. Følg derfor med i aktuelle høringer her på siden.
 

To-timers parkeringszone i Vanløse

Høringsfrist:

17. januar 2015
Indsendt af:
Karsten Sedal
Dato: 17. januar 2015
Svarnummer:
39
Vedhæftede filer: 3
Virksomhed / Organisation :
AB
By:
Vanløse
Postnr.:
2720
Undertegnede vil hermed knytte yderligere nogle bemærkninger til den foreslåede p-zone i Vanløse. Jeg mener således at det er en række udokumenterede påstande der ligger til grund for det faktum at Vanløse lokaludvalg og Vanløse Grundejersammenslutning har set sig varm på idéen om en p-zone i det centrale Vanløse. Desuden er jeg alt andet en tryg ved den lemfældige behandling sagen har fået i Vanløse Lokaludvalg hvor et flertal den 15/1 har tilslutte sig at der etableres en p-zone. Desuden vil jeg understrege at alle involverede er ikke er blevet spurgt. P-zonen er nemlig udvidet betragteligt i forhold til det oplæg der oprindelig blev præsenteret og som omfattede området afgrænset af Byggårdens vejlaug samt grundejerforeningerne Veras Alle, Grønvang, Katrinedal. Jvf. det kort der findes på den digitale høringsportal. Det er ydermere problematisk at Vanløse lokaludvalg debatterer emnet den 15/1 2015 to dage før sidste frist for at indsende kommentarer på den digitale høringsportal. Endelig synes p-zonen at skabe et seriøst p-problem i forhold til de vanløseborgere der bor på offentlig vej. Jf. Pkt. 3 i lokaludvalgets indstilling. Denne problematik er ikke tidligere blevet fremlagt, hverken af Lokaludvalgte eller Kommunen. Baggrunden for at etablere en p-zone er ifølge Vanløse Lokaludvalg: ”Med de mange gode trafikforbindelser i Vanløse, ikke mindst metroforbindelser til byen og lufthavnen, er bymidtens private fællesveje blevet et paradis for pendlere, som bor i omegnen og arbejder i byen, samt de mange ferierejsende til lufthavnen, der optager p-pladser i ugevis.” Ovenstående udsagn er dog blot gætterier for hverken lokaludvalget eller Københavns kommune har undersøgt om hvor mange pendlere der rent faktisk optager parkeringspladser i Vanløse. Man ved således ikke om pendlerparkering udgør et problem da der alene er tale om udokumenterede påstande. I forbindelse med Lokaludvalgets behandling af p-zonen forslaget den 15/1 2015 efterspurgte jeg konkret dokumentation af pendlerproblematikken. En sådan findes ikke. Erik Honore, der repræsenterer Vanløse Grundejersammenslutning, oplyste at ”man” have lavet en optælling af biler, og (muligvis) registeret nummerplader. Da Vanløse Grundejersammenslutning ikke har lovmæssig adgang til at kontrollere ejer oplysninger i motorregistret kan der imidlertid kun være tale om gætterier. Teknik og miljøforvaltningen har oplyst at der heller ikke foreligger nogen dokumentation af antallet af bilejere og antallet af p-pladser i det berørte område. Vi kender derfor ikke den aktuelle belægningsprocent. Det digitale københavnerkort giver et fingerpeg om at det ikke er udefrakommende pendlere der skaber problemer. Derimod er det beboernes biler der fylder op på vejene. Med henblik på at skaffe et mere konkret dokumentationsmateriale har jeg i flere omgange gennemkørt områdets veje og seneste ved middagstid den 16/1 2015 foretaget en fotoregistreret for at afdække problemets omfang. Ud fra dette er der grundlag for at konkludere følgende: Generelt er der i dagtimerne ingen problemer med at finde en parkeringsplads. Kun i et ganske lille område, der strækker sig maximalt 250 meter bort fra Vanløse station, ses en mere massiv dagtimebelastning på ca. 70-90% med parkerede biler. Det er imidlertid umuligt at afgøre hvor mange af de parkerede køretøjer der evt. tilhører pendlere da området er domineret af ret store beboelseskarreer med meget begrænsede egne parkeringsmuligheder. Hertil kommer at områdets veje er smalle og parkeringsmulighederne flere steder kunne udnyttes meget bedre ved en omlægning af de eksisterende parkeringspladser, f.eks. til skråparkering. Presset på parkeringspladserne i ovenstående område er yderligere påvirket af at der er etableret 2 timers parkering på Jernbane allé og omkring Apollovej. Hele grundlaget for p-zone projektet er baseret på gætterier snarere end fakta. Herunder et ønske fra grundejerforeninger om at begrænse trafikken på de private fællesveje. Og hermed også reducere antallet af fremmede der parkerer på de private fællesveje. Selvom det ikke siges direkte er det tydeligt at ejerne af de private fællesveje er utilfredse med at være tvunget til at betale for bl.a. vejvedligeholdelsen uden kunne bestemme hvem der benytter disse til parkering. Hvis der blot var tale om en enkelt eller to private fællesveje kunne man forstå synspunktet. Da de private fællesveje i dag udgør ca. halvdelen af vejnettet i København er der ingen logik i dette ræsonnementet. Brugen af de private fællesveje kan ikke adskilles fra resten af vejnettet, ligesom ejerne af de private fællesveje ikke kan påberåbe sig særret til at parkere sine veje. Hvis man som grundejer vil sikre sig en eksklusiv p-plads er der dog mulighed for at etablere en indkørsel til en p-plads på egen grund. Borgere med bil, der bor ved de kommunale veje som f.eks. Jernbane allé, er de senere år kommet i klemme da et flertal af de eksisterende parkeringspladser er forsvundet som følge af etablering af cykelstier. Borgerne er derfor blevet tvunget til at parkerer på de bagvedliggende villaveje der er private fællesveje. Nu vil ejerne af disse private fællesveje have indført 2-timers zoneparkering, hvad der i realiteten vil gøre det umuligt for førnævnte at parkere i deres nærområde. De har med andre ord måtte ofre deres parkeringspladser til fordel for en cykelsti til glæde for alle kommunens borgere. Også dem der bor på de private fællesveje. Indførelse af en p-zone i Vanløse med henblik på at komme pendlere til livs er et meget drastisk skridt at tage på et helt udokumenteret grundlag. Ikke mindst set i lyset af at der ikke er væsentlige parkeringsproblemer i dagtimerne, faktisk er der rigeligt med parkeringspladser, når undtages et meget afgrænset område ganske nær Vanløse station hvor parkeringsforholdene i forvejen er meget begrænsede pga. områdets struktur der yderligere er påvirket af den allerede eksisterende 2-timers p-zone på Jernbane alle, Vanløse alle og Apollovej. Jeg vil derfor opfordre Teknik- og Miljøforvaltningen til nøje at overveje de alvorlig konsekvenser og besværligheder en p-zone vil medføre for borgerne i Vanløse. Desuden bør man også vurdere om man ikke i stedet kunne vinde noget ved at omlægge en del af den nuværende 2-timers zone på Apollovej, der kun bruges lidt, for således at tilpasse parkeringen til de eksisterende behov. Inden man skrider til etablering af p-zone bør der ske saglig dokumentation og udredning af p-problematikken i bydelen der også må anskues i en bredere kommunal- og bydelsmæssig sammenhæng. Karsten Sedal
Læs høringssvar fra Karsten Sedal
Indsendt af:
John Christensen
Dato: 16. januar 2015
Svarnummer:
38
By:
Vanløse
Postnr.:
2720
NEJ tak til P-zone Jeg bor på Hanebred og har meget svært ved at forstå hvad vi skal med en parkeringszone. En parkeringszone giver os ikke flere parkeringspladser, men gør det blot mere besværligt at være bilejer. Eller som mig låner eller lejer en bil, hvad jeg undertiden gør da jeg pt. ikke har bil. Lokaludvalget påstår at bymidtens private fællesveje er blevet et paradis for pendlere, som bor i omegnen og arbejder i byen, samt de mange ferierejsende til lufthavnen, der optager p-pladser i ugevis. Jeg er totalt ligeglad med hvem der parkerer på vores veje, og synes det er komplet idiotisk at der ikke længere er nogen der kan parkere i området ved Apollovej og Jupitervej fordi grundejerne fik gennemtrumfet at der skulle indføres 2-timers parkering. Er det ikke bedre at folk tager ind til byen med Metro og S-tog end at køre derind i bil? Når man er så heldig at bo lige ved siden af en station må man altså finde sig i at der er nogen der parkerer i nærheden. Også selvom det er på villaveje, blot de overholder lovgivningen og undlader at holde foran folks indkørsel. Der er masser af ubrugte parkeringspladser i villaområderne her i Vanløse. De kunne udnyttes bedre hvis der blev markeret p-pladser på vejene. Noget jeg har set på Kaløvej og Løvholmen. Kommunen burde forlange at dem på de private fællesveje tog sig sammen og fik markeret p-pladser så vejene kunne udnyttes bedre! Lokaludvalget skriver også: ”at den massive pendlerparkering gør det svært for bilister med et lokalt ærinde at finde p-muligheder, hvilket har betydet omsætningsnedgang for flere butikker og besværligheder med aften/natparkering af bilen for beboerne i områdets store karréejendomme.” Sludder; det altså ikke er pendlere der stjæler parkeringspladserne, der er jo masser af parkeringspladser om dagen, men når folk kommer hjem fra arbejde om eftermiddagen så kan det knibe, hvis man altså ikke er så heldig at have egen indkørsel og parkering ved sit hus. Der er også sløjfet mange parkeringspladser. Alene i den ene ende af Jernbane Alle er der allerede nedlagt 70 og lavet tidsparkering. DET er den slags der er skyld i at der mangler parkeringspladser når folk kommer hjem fra arbejde. Ikke nogle få pendlere.
Læs høringssvar fra John Christensen
Indsendt af:
Lotte R.Holm
Dato: 16. januar 2015
Svarnummer:
37
By:
Vanløse
Postnr.:
2720
Jeg tvivler stærkt på at pendlere udgør et problem. Derimod mangler der parkeringspladser til de fastboende. Om aftenen vanskeligt at finde en parkeringsplads, mens det er let om dagen. Når jeg kikker ud af mit køkkenvindue kan jeg se 18 ledige parkeringspladser nu fredag den 16/1 klokken 14:38. Efter klokken 17, hvor de fleste af beboerne er kommet hjem fra arbejde er der kun enkelte ledige parkeringspladser. Jeg frygter meget at en parkeringszone vil gøre det vanskeligt for beboernes håndværkere, Jeg ved at mange beboere er meget afhængige af at have bil i forbindelse med deres arbejde mm. Jeg tror ikke at en parkeringszone vil medføre andet end at eventuelle problemer lige omkring Vanløse station vil blive skubbet længere væk. Jeg har også bemærket at der altid er mange ubrugte parkeringspladser i 2-timers parkeringszone ved Apollovej. Jeg synes det er mærkeligt at disse parkeringspladser står ubrugt og forstår ikke hvorfor der er parkeringsbegrænsninger i dette område nær Vanløse og Flintholm station.
Læs høringssvar fra Lotte R.Holm
Indsendt af:
Erik Jønsson
Dato: 16. januar 2015
Svarnummer:
36
Virksomhed / Organisation :
G/F Kirkestiens Villakvarter
By:
Vanløse
Postnr.:
2720
Grundejerforeningen Kirkestiens Villakvarter støder op til den foreslåede parkeringszone i nord ved Jyllingevej. På de veje, der ligger nærmest Jyllingevej, har vi allerede i dag store parkeringsproblemer: vores veje fungerer som p-plads for beboerne i de nærliggende karréejendomme, og ulovlig parkering hører til dagens orden. Forholdene begrænser grundejernes egne p-muligheder, og samtidig medfører det store vedligeholdelsesomkostninger for vores forening. Vi mener, at den foreslåede parkeringszone vil skubbe endnu mere parkering ud i vores område, da vi vil være det oplagte valg for dag- og langtidspendlere. Gåafstanden til Vanløse Station er kun 10 minutter, og det vil stadig være attraktivt for mange pendlere frem for at betale parkering i city eller i lufthavnen. Vi vil derfor gerne stille ændringsforslag om: • at der bliver lagt en ekstra zone ’udenpå’ to-timers zonen. Den ekstra zone skal regulere/imødegå pendlerparkering og dække et område svarende til ca. 20 minutters gang fra Vanløse Station • at der bliver iværksat løbende og effektiv parkeringskontrol efter implementering af parkeringszonerne, så bilejerne oplever, at parkeringsreglerne bliver håndhævet • at der bliver udarbejdet en plan for evaluering af parkeringszonerne, hvor de berørte foreninger inddrages. • at der senere bliver mulighed for at kunne komme ind i den foreslåede parkeringszone På vegne af bestyrelsen i G/F Kirkestiens Villakvarter Erik Jønsson, næstformand og vejudvalgsformand
Læs høringssvar fra Erik Jønsson
Indsendt af:
Søren Reedtz
Dato: 14. januar 2015
Svarnummer:
35
Virksomhed / Organisation :
Søren Reedtz
By:
Vanløse
Postnr.:
2720
Der er flere forskellige kort i omløb, og det bekymrer mig, at ifølge Lokalavisen er Grønnehøj ikke en del af zonen. Det vil være en katastrofe for vores lille vej at være den eneste på stations-siden af Ålekistevej med fri parkering. Så hvis zonen skal vedtages, vil jeg opfordre til, at det bliver ud fra de kort og tegninger, der medtager Grønnehøj i zonen.
Læs høringssvar fra Søren Reedtz
Indsendt af:
Per Nørregaard
Dato: 14. januar 2015
Svarnummer:
34
By:
Vanløse
Postnr.:
2720
Som postbud i Vanløse kommer jeg meget rundt i bydelen. I dagtimerne oplever jeg ikke at der er egentlige parkeringsproblemer med undtagelse af nogle få veje ganske nær Vanløse station hvor der ofte er mange parkerede biler. Den 2-timers parkeringszone der er etableret på Jernbane allé har dog skabt problemer på bl.a. Tirsbækvej, Tustrupvej og Dronninglundvej. Det er ikke min vurdering at disse lokale parkeringsproblemer primært skyldes pendlere, men snarere er en konsekvens af at der mangler parkeringspladser i området hvor der er nogle ret store ejendomme med mange beboere. Desuden er det tydeligt at den lille p-zone ved Jupitervej blot bidrager til skubbe eventuelle parkerede biler ind i området nord for Apollovej, mens der altid er ubrugte parkeringspladser på Jupitervej. Jeg bor ved Hyltebjerg allé hvor det ofte er svært at finde en p-plads efter klokken 16-17. I dagtimerne er der ingen p-problemer i mit område, men jeg frygter at det bliver meget vanskeligt at parkere når der nedlægges parkeringspladser i forbindelse med den kommende supercykelsti. Hvis Hyltebjerg yderligere kommer til at danne grænse udenfor for den påtænkte p-zone bliver det helt umuligt for beboerne på Hyltebjerg allé at finde en parkeringsplads. Hvis man alligevel beslutter at lave en stor p-zone i Vanløse bør den også omfatte området Hyltebjerg Allé – Linde Alle. I første omgang bør man i stedet forsøge at etablere nogle flere parkeringspladser.
Læs høringssvar fra Per Nørregaard
Indsendt af:
Heinrich Andreasen
Dato: 14. januar 2015
Svarnummer:
33
By:
Vanløse
Postnr.:
2720
Klart JA til ny parkeringszone i Vanløse. Det er glædeligt, at kommunen, lokaludvalget og grundejerforeningerne har kunnet enes om det fremlagte forslag. Samtidig skal man dog ikke være blind for, at det ikke løser alle problemer, som det også fremgår af flere indsendte høringssvar. Parkeringszonen er og bliver (en nødvendig) symptombehandling. Den bedre løsning ville være en trængselsring om København med gode parkeringsmuligheder udenfor ringen og med shuttlebusser til det indre offentlige transportnet. Så længe en sådan løsning ikke eksisterer, må det fremlagte forslag hilses med stor glæde.
Læs høringssvar fra Heinrich Andreasen
Indsendt af:
Ulrik R Bang-Pedersen
Dato: 14. januar 2015
Svarnummer:
32
By:
Vanløse
Postnr.:
2720
Mulig indførelse af P-zone i Vanløse Der er tæt parkering på mange af de private veje nær Vanløse Station. Der er derfor forståeligt, at beboerne på disse aveje ønsker indført en P-zone, så de selv får bedre parkeringsforhold. Men hvis løser man de nævnte beboernes problemer ved at indføre en P-zone som foreslået, skaber man blot i stedet problemer for en række andre borgere i Vanløse. Her kan særligt nævnes: 1) beboere i etageejendomme, som ligger på de kommunale veje i P-zonen, og der som følge af de få parkeringspladser på de kommunale veje er nødt til at parkere på de tilstødende private veje. 2) erhvervsdrivende i P-zonen, hvis ansatte ikke kan parkere deres bil, når de skal på arbejde. Der er blevet sagt, at en P-zone skulle gavne forretningerne ved stationen, men en P-zone kan få den modsatte effekt, hvis de ansatte i forretningerne ikke har mulighed for at køre på arbejde. De er jo ikke givet, at de ansatte bor i nærheden af offentlig transport til Vanløse. Endvidere kan de handlende miste omsætning fra borgere i Vanløse, der bor uden for P-zonen, og som derfor ikke længere får mulighed for at have bilen med til stationen, når de skal til og fra arbejde, og dermed ikke har lejlighed til at bruge bilen til indkøb i forretningerne på vej hjem fra arbejde. 3) børnefamilier og andre i Vanløse, som er afhængige af at benytte bilen i det daglige, og som parkerer i området ved stationen for at tage offentlig transport på arbejde. For mange familier, hvor begge forældre arbejder (hvilket ofte er nødvendigt for at have råd til en bolig i Vanløse), og som har børn i forskellige institutioner, er det ofte nødvendigt at benytte bilen. Hensigten med forslaget om P-zone er tilsyneladende ikke at ramme de nævnte grupper, men derimod pendlere fra andre kommuner, hvis eneste ærinde i Vanløse er at parkere deres bil for at tage toget eller metroen. Hvis man kunne få denne gruppe ”udenbys” pendlere til at stoppe med at parkere i området ved stationen, ville der ikke længere være parkeringsproblemer i dagtimerne. Men forslaget om P-zone rammer også borgere i Vanløse, der er bosat uden for p-zonen. Det er ikke rimeligt. Kommunen opfordres derfor til at finde en mere afbalanceret og hensigtsmæssig løsning end en traditionel 2-timers P-zone. Et forslag kunne være, at man indfører en P-zone, hvor alle, der bor eller arbejder i Vanløse, kunne få licens til at parkere i P-zonen, uanset om de bor i den del af Vanløse, der ligger uden for P-zonen. Hvis det alene er muligt at lave et system, hvor licens til en P-zone er forbeholdt dem, der bor i P-zone, bør det overvejes at gøre hele Vanløse til én stor P-zone, eller i hvert fald være således, at man giver alle grundejerforeninger i Vanløse mulighed for at blive en del af P-zonen. Metro og tog skulle gerne medvirke til at mindske trafikken i København. Hvis man indfører en P-zone, der alene dækker området omkring stationen, og hvor licens til P-zonen er forbeholdt beboerne i P-zonen, vil de øvrige borgere i Vanløse blive nødsaget til at køre helt til deres arbejde (i stedet for at benytte offentlig transport fra Vanløse station), hvilket vil medvirke til at øge trafikken i København. Så alt i alt: Nej tak til forslaget om P-zone, hvis der ikke kan findes en løsning, der tager hensyn til alle borgere i Vanløse.
Læs høringssvar fra Ulrik R Bang-Pedersen
Indsendt af:
Lone Staugaard
Dato: 14. januar 2015
Svarnummer:
31
Virksomhed / Organisation :
Vanløse Trælasthandel A/S
By:
Vanløse
Postnr.:
2720
Jeg synes, at vi der arbejder i Vanløse, skal have samme rettigheder som beboerne. Jeg optager kun en parkeringsplads ml. kl. 6.30-15, 3 dage om ugen, så det må være muligt, at få en parkeringstilladelse til dette korte tidsrum. Jeg håber, at der er andre virksomheder, der også gerne vil sørge for, at deres medarbejdere fortsat har mulighed for gratis parkering, alt imens de passer deres arbejde i Vanløse. Jeg tror, indehaveren af Vanløse Trælasthandel A/S vil overveje, at lukke sin forretning, hvis hans medarbejdere finder andre job, og det kun pga. af parkeringsforhold. Det ville være sørgeligt for erhvervslivet i Vanløse.
Læs høringssvar fra Lone Staugaard
Indsendt af:
Bente Samsøe
Dato: 14. januar 2015
Svarnummer:
30
By:
Vanløse
Postnr.:
2720
Jeg syntes det er godt med 2-timers parkering i Vanløse. Men knap så godt, at loven (bør ændres) ikke tillader gæsteparkering, hvad gør vi så, når vi får gæster fra Jylland ? Min familie bor i Jylland og kommer en del på besøg også uden for weekend, og vi har ingen parkerings mulighed på vores grund.
Læs høringssvar fra Bente Samsøe
Indsendt af:
Emilie Lykkegaard Henriksen
Dato: 13. januar 2015
Svarnummer:
29
By:
Vanløse
Postnr.:
2720
Jeg synes ikke at der er parkeringsproblemer i Vanløse om dagen, men om aftenen kan det derimod være meget svært at finde en plads til min bil. Jeg tror derfor ikke at det er pendlere der tager vores parkeringspladser, men at parkeringspladserne bliver brugt at folk der bor i Vanløse. Lav i stedet nogle flere parkeringspladser på nogle af de tomme grunde.
Læs høringssvar fra Emilie Lykkegaard Henriksen
Indsendt af:
Hanne Henriksen
Dato: 13. januar 2015
Svarnummer:
28
Virksomhed / Organisation :
Hanne Henriksen
By:
Vanløse
Postnr.:
2720
Jeg er modstander af, at der etableres en P-zone i Vanløse. Jeg kan ikke se at pendlerne udgør et problem. Derimod synes jeg, at der mangler parkeringspladser generelt og især til aften og -natparkering. I dagtimerne mangler der ikke parkeringspladser, men det gør der til gengæld aften og nat. Jeg kan også frygte at komme ”i klemme” , da jeg bor lige udenfor den påtænkte p-zone. Ydermere vil etablering af supercykelstien på Hyltebjerg Allé medføre, at der bliver nedlagt mange parkeringspladser. Hvis der alligevel træffes beslutning om at lave en p-zone i Vanløse foreslår jeg at den er koncentreret omkring stationen eller gøres væsentlig større end det vedlagte forslag.
Læs høringssvar fra Hanne Henriksen
Indsendt af:
Nina Møller
Dato: 13. januar 2015
Svarnummer:
27
By:
Vanløse
Postnr.:
2720
Jeg er imod dette forslag, idet kommunen indfører dette pga. for mange pendlere. Hvis det var pga. Pendlerne, så burde der være for mange biler om formiddagen på vores vej. Dette er ikke tilfældet på Hyltebjerg allé, hvor der er masser af parkeringsplads om formiddagen. Derfor ser jeg, og mange i vores område, ingen grund til at indføre dette.
Læs høringssvar fra Nina Møller
Indsendt af:
Lissie Bentzen
Dato: 13. januar 2015
Svarnummer:
26
By:
Vanløse
Postnr.:
2720
Problemet ligger i at der ikke er nok parkeringspladser ved Vanløse st og Flintholm st. Der bliver ikke færre biler over tid, tvært imod, så hvis man vil styrke den kollektive trafik, må man sætte ind ved stationerne. Her på Kastaniealle er det ofte kaotisk at få plads, men på hverdage først efter kl. Ca. 16. I weekends også om dagen. Jeg går ud fra som givet, at der også kan udstedes gæstekort til overnattende eller gæster i dagtid om hverdagene. Vi er mange der arbejder dag/nat og weekend / helligdage og måske ikke lige har gæster weekend eller aften. Mvh LB
Læs høringssvar fra Lissie Bentzen
Indsendt af:
Susanne S. Rasmussen
Dato: 13. januar 2015
Svarnummer:
25
By:
Vanløse
Postnr.:
2720
Tak fordi problemet vedrørende pendler parkering bliver hørt, og tak til alle de lokale kræfter, der har arbejdet på dette i mange år. Det voksende antal parkerede biler i bydelen er med til at ødelægge vores elskede bydel; mange veje er så overfyldte med biler, at det er til gene for trafikken, og det er en stor daglig frustration ikke at kunne parkerer, når vi kommer hjem fra arbejde. Som en anden medborger også har skrevet, så er vi mange, der er glade for, at Vanløse Alle er medtaget i løsningen. Som formand for beboerrepræsentationen i den ejendom, hvor vi bor, har jeg tidligere rettet henvendelse til kommunen om dette emne. Det er derfor utrolig positivt, at der nu bliver set på en løsning.
Læs høringssvar fra Susanne S. Rasmussen
Indsendt af:
Andersen Anne Grete Tvede
Dato: 13. januar 2015
Svarnummer:
24
By:
Vanløse
Postnr.:
2720
Ja tak til 2 timers parkeringszone i Vanløse som foreslået. Mvh aga
Læs høringssvar fra Andersen Anne Grete Tvede
Indsendt af:
Simon Van Studinski
Dato: 13. januar 2015
Svarnummer:
23
Virksomhed / Organisation :
Formand AB Hyltebjerg allé 17-37
By:
Vanløse
Postnr.:
2720
På vegne af A/B Hyltebjerg Allé 17-37 vil vi hermed protestere mod at den påtænkte p-zone stopper ved Hyltebjerg Allé. Hvis projektet gennemføres vil det gøre det meget vanskeligt for ejendommens beboere at parkere i området. For år tilbage har vi fået anlagt 26 parkeringspladser på arealet imellem fortov og kantsten. Imidlertid vil den kommende supercykelsti ”æde” nogle af disse pladser (bl.a. i forbindelse med etablering af vejbump), ligesom der er planlagt sløjfning af flere p-pladser på Hyltebjerg Allé og Linde Allé. ”Kampen” om p-pladserne vil utvivlsomt blive accentueret og tvinge andelsboligforeningens bilejere til at parkere i villakvarteret på den anden side af Ålekistevej. (Kommunen allerede har planlagt at fjerne 30 p-pladser i forbindelse med den kommende supercykelsti på Hyltebjerg allé.!) Vi er generelt imod at der etableres en p-zone i Vanløse, da vi ikke mener at en p-zone løser det grundlæggende parkeringsproblem: Nemlig at der gennem de senere år er blevet nedlagt et stort antal p-pladser i Vanløse i forbindelse med vejreguleringer, etablering af cykelstier mm. Desuden mener vi at de eksisterende p-pladser kunne udnyttes betydeligt bedre, f.eks. ved at etablere skråparkering mm. Hvis p-zonen etableres som det er skitseret, udelukkes vi – da vores ejendom ligger på den forkerte side af zonen – fra at parkere i et område hvor det altid har været naturligt for ejendommens beboere at parkere; eksempelvis Hanebred, Bobakken, Byhøjen, samt Tornestykket. Omvendt vil intet forhindre beboerne på de nævnte veje i at parkere foran vores ejendom. Da afstanden fra vores ejendom til Vanløse og Flintholm stationer i flere tilfælde er kortere end tilfældet er for andre områder omfattet af p-zonen, må vi forvente at blive hjemsøgt af pendlere, der også vil lægge beslag på områdets ”frie” P-pladser. Da der ikke er mulighed for at ”købe” tid i p-zonen, vil gæster i p-zonen også parkere i vores område. Ideen om en p-zone er bundet til den den forestilling at vi mangler parkeringspladser, fordi disse er optaget af pendlere, der kører videre ind til København eller lufthavnen med Metro og S-tog for at parkere gratis i Vanløse. Vi savner en konkret dokumentation for omfanget af denne pendlerparkering, ligesom vi ikke tror en p-zone vil lette presset på de eksisterende p-pladser. Som førnævnt mener vi derimod at der bør etableres p-pladser til erstatning for dem, der er blevet fjernet i forbindelse med etablering af cykelsti på bl.a. Jernbane Allé og på den påtænkte supercykelsti. Desuden bør der hurtigst muligt etableres et p-hus og/eller parkering til brug for pendlere ved Flintholm og Vanløse stationer. Bestyrelsen i AB Hyltebjerg allé 17-37 stiller sig desuden noget skeptisk overfor hele beslutningsgrundlaget. Hvordan er pendlerproblemet dokumenteret? Og er det reelt pendlerne der er skaber p-problemer i området? Det tællingsmateriale, som Københavns Kommune har udarbejdet i forbindelse med planlægningen af den kommende supercykelsti på Hyltebjerg Allé og Linde Alle, peger således ikke på at det er pendlerne der udgør problemet - den procentvise udnyttelse af områdets parkeringspladser ligger nemlig i dagtimerne på henholdsvis: Kl.12: 57 % Kl. 17: 80 % Kl. 22: 93 % I forbindelse med den kommende supercykelsti er der imidlertid allerede planlagt at nedlægge 13 p-pladser på strækningen Linde Allé mellem Grøndals Parkvej og Hyltebjerg Allé samt yderligere 15 p-pladser på Hyltebjerg Allé mellem Linde Allé og Ålekistevej. Kommunen har på grundlag at ovenstående estimeret at belægningsprocenten derfor vil ændres sig til: Kl. 12: 62 % Kl. 17: 87 % Kl. 22: 101 % Alle bilejere i området vil nikke genkendende til det forhold at der i dagtimerne før klokken 16.30 ikke er problemer med at finde en p-plads. Efter dette tidspunkt kan det imidlertid være meget vanskeligt at finde parkering. Hvis man således skal tro kommunens egne målinger er det derfor ikke dagpendlere der udgør noget problem. Bestyrelsen for AB Hyltebjerg allé 17-37 vil derfor foreslå at der udarbejdes mere detaljerede analyser af årsagerne til parkeringsproblemet i stedet for at gribe til forhastede og udokumenterede løsningsmodeller der blot vil være til gene for beboerne i Vanløse. Bestyrelsen i A/B Hyltebjerg allé 17-37 er modstandere af at der etableres en p-zone i Vanløse. Hvis der alligevel træffes beslutning om at etablere en p-zone i Vanløse, foreslår vi at zonen udvides til at omfatte hele området øst for Ålekistevej og syd for Jyllingevej til Bellahøjvej/Dybendalsvej. Vi skal endvidere protestere over at vores forening og andre andelsboligforeninger og grundejere i området ikke er blevet hørt. Vi mener ikke at der kan tages endelig beslutning før alle involverede parter er blevet spurgt og vil derfor foreslå at hele projektet og den udemokratiske proces revurderes.
Læs høringssvar fra Simon Van Studinski
Indsendt af:
Bjarke Schrøder
Dato: 11. januar 2015
Svarnummer:
22
By:
Vanløse
Postnr.:
2720
Jeg bor på en privat vej. Jeg betaler skat, vedligeholder og rydder for egen regning min del af vejen. Jeg vil derfor gerne have beboer licenser til det antal køretøjer der kan være på min del. Jeg ejer flere køretøjer og har jævnligt overnattende gæster fra andre dele af landet. Min nabo driver et Bed & Breakfast. Hun må også kunne få et større antal parkeringslicenser end én.
Læs høringssvar fra Bjarke Schrøder
Indsendt af:
Birgit Røjgaard
Dato: 11. januar 2015
Svarnummer:
21
By:
Valby
Postnr.:
2500
Jeg er også her overraskede over, at kun få peger på det egentlige problem vedrørende parkeringsproblemer i områder omkring Metro og S-togs stationer, at man lige glemte, at en station tiltrækker brugerne, som også er bilister. Alle vil gerne have mindre luftforurening fra biler, kunne komme hurtigt frem i indre by, både med egen bil ved behov og kollektiv trafik og flytte borgerne over i den kollektive trafik generelt. Betalingsring, partikelfilter på biler, udbygge den kollektive trafik, alle tiltag som debatteres flittigt, for at imødekomme trængselsproblemer og luftforurening i København. Men når det så kommer til reelt at gøre noget ved problemerne, vanskeliggøres det med forslag som dette. Hvorfor hele tiden gøre det vanskeligere at være pendler og hvorfor gøre det vanskeligere for erhvervsdrivende, at mindske forureningen, ved at parkere ved stationer og lade personalet taget toget hjem. Kik dog på områderne omkring stationerne og se, hvad der kan gøres for, at gøre det attraktivt at bruge den kollektive trafik. Den nævnte station er jo ikke den eneste, hvor der ikke er tænkt parkering ind, da det blev besluttet, at der skulle være en station netop der. Ligesom der er regler om etablering af parkeringsmuligheder ved etablering af beboelse, bør der også være regler om etablering af parkeringsmuligheder omkring de stationer, man ønsker skal aflaste de overfyldte veje i København. Så i stedet for begrænsninger med zoner og 2 timers parkering, skulle der hellere arbejdes på, at få etableret parkeringsmuligheder nok i områderne omkring Metro og S-togs stationer. Så nej tak til begrænsninger og ja tak til muligheder.
Læs høringssvar fra Birgit Røjgaard
Indsendt af:
Steinunn Agla Gunnarsdóttir
Dato: 11. januar 2015
Svarnummer:
20
Vedhæftede filer: 1
By:
Vanløse
Postnr.:
2720
Jeg er modstander af at der etableres en P-zone i Vanløse, men mener i stedet at løsningen på parkeringsproblemer omkring Vanløse og Flintholm station må være at Metroselskabet forbedrer parkeringsmulighederne ved stationerne for at give bilpendlerne en mulighed for at parkere. (evt. i form af et parkeringshus på det store ledige areal nord for banelegemet mellem Vanløse og Flintholm station. Lokaludvalget har for egen regning lanceret idéen om at etablere en P-zone ud fra et ønske om at fordrive pendlerne fra at parkere i Vanløse. Noget der ifølge Lokaludvalget skulle give flere P-pladser til vanløseborgerne. Også det lokale handelsliv skulle få glæde af en P-zone, det skønt der allerede er tidsbegrænset parkering på Jernbane allé. (Hertil skal tilføjes at både Føtex og Irma har kunde P-kælder/p-pladser ligesom der er p-kælder i det kommende shopping center ved Vanløse station.) Vores parkeringsproblemer i Vanløse har primært sin årsag i det faktum at der hele tiden bliver nedlagt p-pladser. Bl.a. er der forsvundet mange p-pladser på Jernbane allé i forbindelse med etablering af cykelsti. Og på Jydeholmen. Og snart vil det samme ske i forbindelse med supercykelstien på Linde allé og Hyltebjerg allé. Der uden tvivl pendlere der parkerer i Vanløse og tager metroen til f.eks. Kongens Nytorv eller lufthavnen. Der er også mennesker der arbejder i Vanløse der kører på arbejde. Ligesom der er vanløseborgere der kører i bil til deres arbejdsplads uden for Vanløse. Jeg bor på Hyltebjerg allé nummer 35. Det er uheldigvis på den side af vejen der ikke er omfattet af den påtænkte P-zone. Det betyder at jeg i fremtiden kun vil kunne parkere på min side af vejen, dvs. uden for p-zonen. Beboerne i P-zonen - på den anden siden af vejen - vil derimod kunne parkere på såvel deres som på min side af vejen. Deres gæster tvinges derimod til at parkere uden for P-zonen, dvs. på min side af Hyltebjerg allé. (Hvis der vel og mærke er ledige parkeringspladser, da også mere standhaftige pendlere må parkere uden for P-zonen.) Jeg mener ikke at en P-zone med 2 timers parkering reelt vil kunne løse de problemer vanløseborgerne har med at finde en parkeringsplads. Tværtimod vil en p-zone skabe en masse problemer og unødig kørsel da f.eks. gæster tvinges til at flytte deres bil hver anden time da der ikke er mulighed for at betale for at parkere i et længere tidsrum i en eventuel P-zone. Et af formålene med Metro / S-tog er bl.a. at formindske biltrafikken i København. Derfor kan det ikke undgås at der er en forøget trafikbelastning omkring Flintholm og Vanløse station. En løsning på pendlerproblemet må derfor være at skabe flere parkeringsmuligheder nær disse stationer. Endelig er det meget vigtigt at kommunen viser vilje til at finde erstatningsparkeringspladser når der nedlægges p-pladser f.eks. i forbindelse med etablering af cykelstier. Jeg er stærk modstander af at der etableres en p-zone, men hvis der alligevel bliver truffet beslutning om at indføre en P-zone skal området udvides således at det omfatter hele det området øst for Ålekistevej (samt området syd for Jyllingevej/Bellahøjvej til og med Dybendalsvej) da man jo ellers bare skubber problemet. Afslutningsvis vil jeg anke den meget upræcise måde, som forslaget er blevet lagt ud til høring på. Det vedlagte kort omfatter således et betydeligt større område end den mere afgrænsede P-zone der tidligere er blevet præsenteret for borgerne (vedlagt). Etablering af P-zoner er et instrument der må overvejes meget nøje inden det indføres med henblik på at afklare fordele og ulemper i en bydel som Vanløse der for en stor del består af blandet boligbebyggelse. Set i dette lys er det besynderligt at man for nogle år siden indførte P-zone i Vanløse Stationsby, og bydelen dermed mistede en del parkeringspladser tæt ved begge stationer. P-pladser der i dag står ubrugte og som bl.a. blev benyttet af pendlere.
Læs høringssvar fra Steinunn Agla Gunnarsdóttir
Indsendt af:
Frantz Dupuis
Dato: 9. januar 2015
Svarnummer:
19
Virksomhed / Organisation :
GF Aabakken
By:
Vanløse
Postnr.:
2720
Vores grundejerforening ligger også indenfor 8 minutters gang fra Flintholms station, og vi oplever et stigende antal parkerede biler på vores veje, bl.a. på grund af pendlerparkering. Vi frygter at flere togpassagerer og pendlere får øje på de langtidsparkeringsmuligheder der er i kvarteret og da vi allerede har mistet en del parkeringspladser som følge af etablering af vejechikaner, bliver det snart meget vanskeligt for os selv at parkere her. Et bredt flertal af grundejerne i GF Aabakken ønsker derfor at etableringen af 2-timers parkering bliver udvidet til at inddrage vores grundejereforening.
Læs høringssvar fra Frantz Dupuis
Indsendt af:
Ann Charlotte Glæsel Bentzon
Dato: 8. januar 2015
Svarnummer:
18
Virksomhed / Organisation :
Vanløse Trælasthandel A/S
By:
Vanløse
Postnr.:
2720
Som virksomhed i Vanløse, Vanløse Trælasthandel A/S, antager vi, at der også vil blive udstedt gratis p-licens til de af vores medarbejdere der i bil pendler til og fra Vanløse. Vi ser derfor frem til at blive kontaktet i denne forbindelse, såfremt denne høring resulterer i den nævnte udvidelse af to-timers parkeringszone i Vanløse.
Læs høringssvar fra Ann Charlotte Glæsel Bentzon
Indsendt af:
Mette Hjørne
Dato: 8. januar 2015
Svarnummer:
17
Virksomhed / Organisation :
Andelsboligforeningen for København og Omegn, Jernbane Alle 63-75 og 81-93
By:
Vanløse
Postnr.:
2720
Vi har med interesse læst materialet vedr. Parkeringszonen i Vanløse, da vi også oplever den daglige parkering som et voksende problem efter der oprindeligt blev fjernet 80 parkeringspladser, da der blev etableret cykelsti på Jernbane Alle. I den forbindelse er vi yderst tilfredse med, at forslaget indeholder beboerlicenser for alle i området, dvs. at der ikke skelnes imellem beboere på de private og offentlige veje. Det er værd at bemærke, at det er vigtigt for os, at det sikres, at beboerne på Jernbane Alle kan parkere i hele zonen.
Læs høringssvar fra Mette Hjørne
Indsendt af:
Birgitte Mandøe
Dato: 8. januar 2015
Svarnummer:
16
Virksomhed / Organisation :
Andelsforeningen Katrinedal
By:
Vanløse
Postnr.:
2720
Bestyrelsen for andelsforeningen Katrinedal ser med stor tilfredshed på, at der nu bliver indført 2-timers parkeringszone i området omkring Vanløse Station. Vi noterer desuden med glæde, at også Vanløse Alle er indbefattet i forslaget. Vi har 11 boliger, der ville stå helt uden parkeringsmulighed, hvis ikke dette var tilfældet. Beboerne i foreningen er dagligt generet af, at både korttids- og langtidspendlere optager de sparsomme parkeringspladser, der er til rådighed, når man, som vi, bor i beboelsesejendomme med flere etager. Vi må ofte parkere endog meget langt fra vores bolig, da vi er henvist til at parkere på gaden. Vi kan dagligt følge med i bl.a. hvordan rejsende, der ønsker at spare parkeringsafgiften i lufthavnen, triller af sted med kufferterne for at vende tilbage op til flere uger efter. Ligesom korttidspendlerne sætter bilen for at køre videre med metro eller tog til arbejde. Disse bilister bør sætte bilen ved en station nærmere deres bopæl. Ved seneste generalforsamling havde vi spørgsmålet på dagsordenen og kunne konstatere, at der var fuld opbakning blandt andelshaverne om at arbejde videre med at få indført P-zone. Vi kan derfor anføre, at vi skriver dette høringssvar på hele foreningens vegne, 55 boliger i alt.
Læs høringssvar fra Birgitte Mandøe
Indsendt af:
Karsten Sedal
Dato: 5. januar 2015
Svarnummer:
15
By:
Vanløse
Postnr.:
2720
Metroen er definitivt et plus for borgerene i Vanløse der har fået en hurtigere forbindelseslinje til centrum og til henholdsvis Kastrup lufthavn og Vestamager. Metroen tiltrækker derfor også en del pendlere der kommer til henholdsvis Vanløse og Flintholm station på cykel eller i bil. Andre med S-tog eller bus. Alle er vist bekendt med de kaotiske forhold omkring Vanløse Station pga. parkerede cykler. Ofte må man næsten kante sig frem til stationens indgang pga. sjusket henslængte cykler. Det på trods af at der er etableret mere hensigtsmæssig parkeringsmulighed for cykler. Og det faktum at der, hvis der var politisk vilje, kunne skabe flere parkeringsmuligheder for cykler på den gamle Brugsgrund på den anden side af Jernbane allé ved Vanløse station. Der er ingen tvivl om at de Metro-pendlere, der kommer til Vanløse i bil, skaber et forøget pres på områdets p-pladser. Modsat cyklisterne overholder bilisterne dog færdselslovens bestemmelser omkring parkering. Der er blot blevet flere til at dele færre pladser da der også gennem årene er nedlagt et antal p-pladser bl.a. pga. etablering af cykelstier. Set i ovenstående perspektiv er det en meget besynderlig form for logik at Lokaludvalget nu støtter etableringen af p-zone-begrænsninger for således at skræmme langtidspendlere fra at køre i bil til Metrostationerne. Man argumenterer således med at en generel 2-timers p-zone vil virke befordrende for de lokale forretningsdrivende. Med al respekt for det lokale handelsliv tillader jeg mig at betvivle at de butikker vi har i det berørte område har kvaliteter der tiltrækker ret mange handlende der ankommer i bil. Desuden er der jo allerede tidsbegrænset parkering på bl.a. Jernbane alle. De fastboende vil blive pålagt en ekstraudgift på 730 kr. om året for at erhverve en p-licens. Vel og mærke en p-licens der absolut ikke giver dem nogen garanti for at de vil kunne finde en parkeringsmulighed i nærheden af deres bopæl. Ikke mindst set i lyset af at et flertal af politikerne i Københavns kommune synes alt andet end motiveret for at etablere flere p-pladser. Jeg vil derfor opfordre Lokaludvalget til at revurdere deres anbefaling til at der etableres en p-zone i den centrale del af Vanløse. I stedet opfordres Lokaludvalget til at arbejde aktivt for at der etableres flere p-pladser i Vanløse for således at dække det aktuelle behov. I første omgang må der findes erstatningsparkering for de p-pladser der er forsvundet i forbindelse med etablering af cykelsti på Jernbane allé, regulering af Jydeholmen samt den kommende supercykelsti på Linde allé og Hyltebjerg allé. Mange nye parkeringspladser vil kunne etableres hvis P-kælderen under galleri A blev taget i brug. Der kunne også etableret et p-hus (eller underjordisk parkering ved Flintholm ligesom der kunne findes mange p-pladser hvis den gamle bussløjfe ved Helga Larsens plads blev omdannet til P-plads for områdets beboere. Endelig kunne der hentes mange ekstra p-pladser hvis de eksisterende p-pladser i Vanløse blev revurderet med henblik på at optimere udnyttelsen. F.eks. ved at ændre parallelparkering til skråparkering. I områder, hvor de lokale forhold tillod det, kunne der også skabes flere p-pladser ved at tillade parkering tættere end 10 meter på et hjørne.
Læs høringssvar fra Karsten Sedal
Indsendt af:
nina launsø
Dato: 3. januar 2015
Svarnummer:
14
By:
vanløse
Postnr.:
2720
Jeg er meget glad for,at det nu endelig ser ud til, vi får en p-zone her i området. Det har været et diskuteret emne i mange år på generalforsamlingerne, og vi ser et stadig større og større behov for indførelsen. Det kan vel ikke være rigtigt, at man som beboer og vejbetaler ikke har mulighed for at finde en p-plads. Pladserne bliver jo oftest brugt af folk, der skal videre med metro, men ikke transporterer sig med de offentlige fra eget hjem. Desuden kan der jo heller ikke findes pladser, hvis man som bilist vil handle i nogle af vores lokale forretninger, og det er da en dårlig udvikling. Parkeringshus - underjordisk- ved Flintholm, kunne være en evt. løsning?
Læs høringssvar fra nina launsø
Indsendt af:
Niels Christian Juul
Dato: 3. januar 2015
Svarnummer:
13
By:
Vanløse
Postnr.:
2720
Tak Dette forslag er absolut nødvendigt for os som bor tæt på Vanløse St. Her på Indertoften og andre nabostikveje til Jydeholmen er muligheden for parkering for de lokale beboere stærkt generet af pendlerparkering ( hele dagen / hele uger). Det er kun blevet værre i perioden hvor lokaludvalget og grundejerforeningerne i Vanløse har presset på for en løsning. Pendlerne kan istedet tage bussen til stationerne (hvis de bor i nærområdet) eller tage til en (S-togs-)station i deres eget nærområde. Her i Vanløse har vi ikke brug for flere parkeringshuse. Det skal også bemærkes at når flyrejsende bruger Vanløse til langtidsparkering er det udelukkende for at spare p-afgiften i lufthavnen, hvor der altid er ledige p-pladser. To-timers restriktionen rammer præcist langtidsparkeringen, mens områdets gæster i dagtimerne kun bliver ramt, hvis de kommer før kl. 17 og bliver her mere end to timer. Det synes jeg er en fin balance.
Læs høringssvar fra Niels Christian Juul
Indsendt af:
Jens Sørensen
Dato: 1. januar 2015
Svarnummer:
12
By:
Vanløse
Postnr.:
2720
Jeg ser frem til indførelsen af 2-timers zonen da vi har mange både korttids- og langtids pendlere holdene - selv i den nordlige ende af Bratskovvej. Langtids pendlerene er dem der trille afsted med deres kuffert og efterlader bilen i 7-14 dage på bl.a. Bratskovvej. Korttids pendlerene er dem der kommer fra omegnskommunerne og skal videre med Metroen på job og optager p-pladser for de lokalhandlende hele dagen. Nogle gange er pladsen så trang at bilerne holder så de i nogen grad delvis spærre for og vanskeliggører ind-og udkørsel fra egen indkørsel. Jeg er dog også noget skeptisk over for hvem der skal opretholde denne 2-timers p-zone. Hvor tit vil vi se P-vagterne i HELE området??? Måske i starten men på sigt kan jeg forestille mig at "yderkanterne" (nordlige ende af Bratskovvej) af p-zonen vil blive lidt overladt til sig selv. Håber at fokus ikke mistes. Jeg forstår på forslaget at beboerne i området får licenser så jeg har ingen bekymring for om det skaber problemer for besøgende. Og samtidig har de fleste grundejere jo egen parkering på grunden. Problemet kan være for beboelsesejendommene, men her kan p-licenserne være en stor hjælp. Jeg ser frem til at mange års arbejde med P-forholdene i Vanløse nu snart kan bære frugt og stor ros til de lokale kræfter.
Læs høringssvar fra Jens Sørensen
Indsendt af:
Henrik Hansen
Dato: 29. december 2014
Svarnummer:
11
By:
Vanløse
Postnr.:
2720
Jeg syntes bestemt tiltaget ikke kommer et øjeblik for tidligt. Som lejlighedsejere med 2 biler kæmper vi jævnligt med at finde parkeringspladser i nærheden af vores lejlighed. Det er ikke et ualmindeligt syn at folk stiller deres bil i området og slæber væk med store kufferter og lignende for først at se dem igen flere uger efter. Vi undrer os derfor gevaldigt over, hvorfor "trekantsområdet" ved Hyltebjerg Allé, Linde Allé og Ålekistevej ikke er indbefattet i denne ordning, da vi allerede på nuværende tidspunkt kæmper med langtidsparkerede biler (som ikke er beboere i området) Hvis disse veje ikke bliver draget med ind i ordningen, så vil problemet i stor stil bare blive rykket hen på den anden side af vejen. Hyltebjerg Allé og Linde Allé er gennemkørselsveje for mange af de mindre veje samt at gå afstanden til stationen er kort. Det er derfor logisk at mange pendlere benytter disse veje som nogle af deres primære valg for parkering, både til daglig pendling til/fra arbejde, men også til længere parkering, som for eksempel rejse. Vi håber vejene kommer med i ordningen, da parkeringen ellers vil blive yderligere vanskeligt gjort, både for beboere, men også for omkring liggende butikkers kunder.
Læs høringssvar fra Henrik Hansen
Indsendt af:
Søren Krabbe
Dato: 29. december 2014
Svarnummer:
10
By:
Vanløse
Postnr.:
2720
Interessant forslag. Dog to kommentarer: - Der er behov for en ordning der kan rumme overnattende gæster til beboere i området. Enten i form af ikke-køretøjs-specifikke licenser til husstandene i zonen eller mulighed for at købe dagsbilletter til en pris der tillader ugentlige ophold - Fra et mere overordnet perspektiv trækker forslaget i en - efter min mening helt forkert retning, da det stimulerer imod at benytte offentlig transport i København. Jeg antager at forslaget er udtryk for et parkeringsproblem i området, men mener det bør sættes i sammenhæng med en strategi for hvordan Københavns opland kommer ombord i det offentlige transportsystem.
Læs høringssvar fra Søren Krabbe

Sider