Høringssvar vedrørende Trafikal helhedsplan omkring Dybbølsbro
Indsendt af
Postnr.
By
Høringssvar
Jeg stemmer for plan 0 eller 1 (med ensretning mod Fisketorvet.)
Der kørte i 2018, 7.900 biler over broen i døgnet, hvoraf 37% af dem har et lokalt ærinde. Da dybbølsbro var lukket pga ombygning, var det meget tydeligt at se på omsætningen i butikkerne på Fisketorvet. Så de passerende biler over broen, bruger især bilen til daglige indkøb i Føtex mm. Broen kan godt forbedres på cykelsti/fodgænger siden, således at der er bedre opdeling på cykelstien og med bedre plads til fodgængere. Samt bedre afvikling af trafikken i enderne at broen.
Jeg bruger bilen arbejdsmæssigt (offentlig transport er ikke en mulighed), og da broen var lukket, tog det 25-30 min. længere tid, at køre fra Valby til Fisketorvet, da de alternative ruter var max. belastet. Dvs. længere tid med kørsel = mere forurening, samt spildtid. I den plan der er lagt op til, er det 42 sekunder, at en fodgænger sparer i tid. Bemærk også at cykeloptællingen er lavet i sensommeren, hvor markant flere er på cykel, end i Januar måned.
Jeg synes, at den løsning som Thomas Larsen kommer med lyder rigtig fornuftig.