Oprettet: 25. september 2022
Svarnummer:
183

Indsendt af

Vibe Nørgaard

Postnr.

1453

By

K

Høringssvar

Jeg er beboer i Indre By og meget bekymret for bydelens fremtid. Papir er taknemmeligt, men når man bor her, mærker man realiteterne på sin krop og ved, hvad de forskellige udtryk i planen reelt dækker over. Så derfor: 1: Når der tales om ophold til ikke kommercielle aktiviteter, så lyder det jo godt, og på rådhuset drømmer de sikkert om at familier hygger sig i disse områder. Og det er måske også tilfældet  i andre bydele, men lige her i indre K er en bænk en mulig festlocation for dem, der er for unge til at gå på bar, men som altid kan skaffe sig sprut i kiosker og lignende. Så festen får yderligere benzin udover de mange, mange bevillinger i bydelen. Og det er ikke hyggeligt, hverken når man som beboer ikke kan sove om natten eller skal ud næste morgen og træde henover festdeltagernes efterladenskaber. 2: Beboere har biler, og kunder til butikker kører i biler,  Det er urealistisk at forestille sig at alle bydelens beboere  er mennesker, der kan klare hverdagen med en ladcykel og en udlejningsel-bil. Om få år er de fleste biler el-biler, og så er miljøargumentet borte. I stedet bør der arbejdes på, at alle turistbusser og andre busser og ikke mindst partybusser, som i dag er osende gamle dieselbusser,  kører på el eller brint. At skraldebiler kører på el. At store diesellastbiler ikke har adgang. Dertil kommer, at gågader til alle tider har ændret butikssammensætningen, så de mindre butikker har måttet vige pladsen til fordel for kædebutikker, barer og caféer, simpelthen fordi huslejerne stiger. tjek lige huslejerne på Strøget og omliggende gågader. Det smitter også af på huslejerne og priserne på lejligheder, og byens diversitet forsvinder. 3: Væg til væg-gader er farlige gader. Det er naivt at tænke på cyklister udelukkende som bløde trafikanter. Mens bilister har kørekort, hvor de har skullet tage undervisning i færdselsregler, kører cyklisterne fuldstændig regelløst. De aller blødeste er fodgængerne, og det er ingen god idé at blande cyklister og fodgængere. Børn - og dem er der altså en del af i København - er sikrest på et fortov. Og det er vi andre også. Derfor bør gaderne ikke laves med væg-til-væg-belægning.