Københavns Kommune får ny høringsportal den 28. november
Den 28. november bliver høringsportalen opdateret og du skal fremover logge på MitID eller med MitID Erhverv for at indgive høringssvar. I forbindelse med opdateringen kan portalen være nede.
Abonnerer du på nyhedsbrevet, vil der være en periode, hvor du ikke automatisk får besked om nye høringer. Følg derfor med i aktuelle høringer her på siden.
Høringssvar vedrørende Byrums- og trafikplan for Middelalderbyen
Indsendt af
Virksomhed / organisation
Postnr.
By
Høringssvar
Tak for mulighed for at give svar til forslag til Byrums- og trafikplan.
Høringssvar #113, får et skulderklap med herfra, - her belyser beboerforeningen, forslag og problematik ganske skarpt.
Der er kommet flere brosten, - de er pæne, men upraktiske for de, der færdes på dem, - de larmer, de er glatte i regn og sne, med og uden blade.
Biler og palle-løftere larmer meget mere på brosten. Cykler, barnevogne, sækkevogne, rollatorer og rullestole hopper rundt. Rullemodstanden er en energisluger.
For middelalderbyen var det smart at have, ekstern bil-parkering, - f.eks på kajen ved mellem Blox og Diamanten, samt under Knippelsbro, - da ville byens gæster og beboere have et sted at stille deres bil. Det ville give plads til de, der har behov for bil til boligen, - samt plads til alle de håndværkere der skal vedligeholde huse og lejligheder. Det ville spare middelalderbyen for unødvendig biltrafik og give plads til cykler og gående.
Planen giver en smule mere albuerum til den professionelle færdsel, - det ville være klogt at lave endnu mere plads, end der er planlagt.
Håndværkerbiler skal tømmes og fyldes - det er skralde-, post-, flytte-, køle- og ølbiler som fylder i gadebilledet. Hub-løsningen er fin, - men vil kun løse en brøkdel af opgaven.
De fremsatte forslag for bedre forhold for cyklister og gående i middelalderbyen, - bliver ikke bedre end de parkeringsmuligheder I vil give jernhestene, - der er ALT for få cykel-P-pladser i Middelalderbyen - om det skal løses med cykel-P-huse, - eller flere cykelstativer og fastlåsningsbøjler, bør man kigge på, på de tidspunkter af døgnet, hvor behovet er som størst. Som med ekstern P-plads til biler, - kan det også være en løsning med nogle centrale Cykel-P-pladser, - men det vil også kræve en kulturændring for cyklister. Det fede ved at cykle, er jo at parkering er gratis og ofte kan ske lige ved døren til det sted, man besøger.
Herligt med forslag til det grønne islæt, det vil pynte, men vil også kræve mere vedligehold og der vil være flere blade at feje sammen.
Thorvaldsens plads savner nogle træer, det ser pænt ud på planen. Der vil næppe blive saltet på pladsen, - det giver mulighed for bl.a frugt- og nåletræer
Der har tidligere været blomsterbeplantning i kar og bede i området ved Gl Strand, det så også rigtigt godt ud.