Københavns Kommune får ny høringsportal den 28. november
Den 28. november bliver høringsportalen opdateret og du skal fremover logge på MitID eller med MitID Erhverv for at indgive høringssvar. I forbindelse med opdateringen kan portalen være nede.
Abonnerer du på nyhedsbrevet, vil der være en periode, hvor du ikke automatisk får besked om nye høringer. Følg derfor med i aktuelle høringer her på siden.
Høringssvar vedrørende Byrums- og trafikplan for Middelalderbyen
Indsendt af
Postnr.
By
Høringssvar
Hotel the Socialist skriver dette høringssvar imod den foreslået Byrums- og trafikplan for Middelalderbyen.
København har ærligt talt ikke er problem med for mange biler. Om noget, har København allerede et problem med for få parkeringspladser, som beboere og erhvervsdrivende i indre by har brug. Det er trods alt, beboerne og de erhvervsdrivende som udgør livet i byen, og denne plan tager ikke hensyn til dem. Biler bliver brugt både privat og i erhverv til udførelsen af opgaver, som ikke altid er egnet til offentligt transport eller cykel.
Der i øvrigt da heller ikke et pladsproblem i byen, som denne plan tydeligtvis er baseret på.
Hvis det endeligt var forureningsproblemet, som kommunen vil til livet, så findes der mange bedre løsninger, herunder betalingsadgang for forurenet biler. Hvorfor kan et 30-årig diesel bil fortsat kører frit rundt i København? Gamle forurenende biler er blevet forbudte i adskillige storbyer allerede, men Købanhavn er i dette henseende håbløst bagud.
Det er stadigvæk sandt at geografisk mobilitet er i lig med social og økonomisk mobilitet, og denne plans forudsætning, at andre former for liv (fodgængere? Cafeer? Legepladser?) vil overtage Bremerholm, hvis bare den var lukket for biltrafik er pure romantisk nonsens uden basis i virkeligheden og data. Hele grundlaget for planen er implicit, at hvis man ikke kan komme til sin destination i bil, så kommer man der på anden vis. Det er dog ren fiktion og uden basis i næsten 100 års socioøkonomisk forskning.
Det er lokalbeboerne og de erhvervsdrivende, der betaler skat til Københavns kommune, og det er åbenbart dem, der så ovenikommet skal betale for denne plans økonomiske konsekvenser for lokalområdet i form af færre besøgende, færre faciliteter, og højere omkostninger.