Høringssvar vedrørende Saxtorphsvej II - lokalplan 605

Oprettet: 12. marts 2021
Svarnummer:
34

Indsendt af

Lars Munck

Postnr.

2500

By

Valby

Høringssvar

Valby 12.3.2021

HØRINGSSVAR VEDRØRENDE SAXTORPHSVEJ II - LOKALPLANFORSLAG

Her under coronanedlukningen har der været øget pres på alle grønne områder i København. Oven i købet er der forsvundet ca. 19 % af dem ifølge den seneste opgørelse. Derfor er det sympatisk og fornuftigt, når Borgerrepræsentationen i 2019 beslutter: " , ... en vision om, at københavnerne i alle bydele – både eksisterende og nye – skal have let adgang til grønne områder, som er attraktive at bruge.” Og det er fint, når borgmester Nina Hedeager Olsen siger “Der er pres på vores rekreative områder i København, og derfor skal vi i fremtiden sørge for at prioritere grønne områder højt. Samtidig skal vi se på, hvordan vi bedst muligt udnytter kommunale arealer til at understøtte københavnernes lyst til at bevæge sig.” (PM fra Ritzau) Der er mange vidnesbyrd om, at vores grønne plet bliver brugt præcist til det.

Når Borgerrepræsentationen så med fuldt overlæg vil nedlægge denne lille, grønne plet i Valbys gamle byggeforeningsområde på Saxtorphsvej trods massive protester fra borgere og Valby lokaludvalg, så er det både politisk dumt og utroværdigt, en hån mod borgerinddragelsen og udtryk for en politisk magtfuldkommenhed, der savner fornuft og omtanke.

Behovet for at skabe flere institutionspladser til Valbys børn er forståeligt. Det gav deltagerne i det første borgermøde også medhold i. Men forvaltningens præmisser har siden ændret sig. Børnene fødes og bor i Valby Syd ikke i Nord. Prognosen fra 2019 forudsagde en stigning på 194 børn i Valby Nord. I 2020 er den faldet til en stigning på 34 børn og lur mig om den ikke falder endnu mere i 2021-prognosen. Derimod er Valby Syds stigning på 428 børn i 2019-prognosen vokset til 524 i 2020-prognosen. Babyboomet er aflyst i Nord, men det vælter ind i Syd. Hvorfor er der ikke planlagt institutioner i de nye boligområder, hvor børnene fødes og bor? Handler Kommunen ikke på sine egne prognoser og plangrundlag?

Når børnene skal fragtes fra Syd til Nord bliver der øget trafik og øget belastning af de små villaveje med forsyningslastvogne, biler og cykler. Forvaltningens beregning illustrerer det fint. Allerede med de nuværende to store institutioner er trafikken kaotisk morgen og eftermiddag. Det bliver kun værre med den nye institution. Og der er ikke hverken i dag eller fremadrettet fremlagt en troværdig plan for hvordan, trafikken kan håndteres. Blot, at den nuværende udflytterbus vil forsvinde, og der bliver lavet flere parkeringspladser på institutionernes område. Det reducerer ikke trafikken.

Vær fornuftig og ansvarlig. Stop byggeriet på Saxtorphsvej og byg institutionen, hvor børnene bor.

Saxtorphsvej var tidligere en stille villavej med en enkelt institution og et grønt område. Nu bliver den til en lille vej med store institutioner, flere parkeringspladser og til tider heftig trafik.

 

Med venlig hilsen

Lars Munck

 

Valby 12.3.2021

HØRINGSSVAR VEDRØRENDE SAXTORPHSVEJ II - LOKALPLANFORSLAG

Her under coronanedlukningen har der været øget pres på alle grønne områder i København. Oven i købet er der forsvundet ca. 19 % af dem ifølge den seneste opgørelse. Derfor er det sympatisk og fornuftigt, når Borgerrepræsentationen i 2019 beslutter: " , ... en vision om, at københavnerne i alle bydele – både eksisterende og nye – skal have let adgang til grønne områder, som er attraktive at bruge.” Og det er fint, når borgmester Nina Hedeager Olsen siger “Der er pres på vores rekreative områder i København, og derfor skal vi i fremtiden sørge for at prioritere grønne områder højt. Samtidig skal vi se på, hvordan vi bedst muligt udnytter kommunale arealer til at understøtte københavnernes lyst til at bevæge sig.” (PM fra Ritzau) Der er mange vidnesbyrd om, at vores grønne plet bliver brugt præcist til det.

Når Borgerrepræsentationen så med fuldt overlæg vil nedlægge denne lille, grønne plet i Valbys gamle byggeforeningsområde på Saxtorphsvej trods massive protester fra borgere og Valby lokaludvalg, så er det både politisk dumt og utroværdigt, en hån mod borgerinddragelsen og udtryk for en politisk magtfuldkommenhed, der savner fornuft og omtanke.

Behovet for at skabe flere institutionspladser til Valbys børn er forståeligt. Det gav deltagerne i det første borgermøde også medhold i. Men forvaltningens præmisser har siden ændret sig. Børnene fødes og bor i Valby Syd ikke i Nord. Prognosen fra 2019 forudsagde en stigning på 194 børn i Valby Nord. I 2020 er den faldet til en stigning på 34 børn og lur mig om den ikke falder endnu mere i 2021-prognosen. Derimod er Valby Syds stigning på 428 børn i 2019-prognosen vokset til 524 i 2020-prognosen. Babyboomet er aflyst i Nord, men det vælter ind i Syd. Hvorfor er der ikke planlagt institutioner i de nye boligområder, hvor børnene fødes og bor? Handler Kommunen ikke på sine egne prognoser og plangrundlag?

Når børnene skal fragtes fra Syd til Nord bliver der øget trafik og øget belastning af de små villaveje med forsyningslastvogne, biler og cykler. Forvaltningens beregning illustrerer det fint. Allerede med de nuværende to store institutioner er trafikken kaotisk morgen og eftermiddag. Det bliver kun værre med den nye institution. Og der er ikke hverken i dag eller fremadrettet fremlagt en troværdig plan for hvordan, trafikken kan håndteres. Blot, at den nuværende udflytterbus vil forsvinde, og der bliver lavet flere parkeringspladser på institutionernes område. Det reducerer ikke trafikken.

Vær fornuftig og ansvarlig. Stop byggeriet på Saxtorphsvej og byg institutionen, hvor børnene bor.

Saxtorphsvej var tidligere en stille villavej med en enkelt institution og et grønt område. Nu bliver den til en lille vej med store institutioner, flere parkeringspladser og til tider heftig trafik.

 

Med venlig hilsen

Lars Munck

 

Valby 12.3.2021

HØRINGSSVAR VEDRØRENDE SAXTORPHSVEJ II - LOKALPLANFORSLAG

Her under coronanedlukningen har der været øget pres på alle grønne områder i København. Oven i købet er der forsvundet ca. 19 % af dem ifølge den seneste opgørelse. Derfor er det sympatisk og fornuftigt, når Borgerrepræsentationen i 2019 beslutter: " , ... en vision om, at københavnerne i alle bydele – både eksisterende og nye – skal have let adgang til grønne områder, som er attraktive at bruge.” Og det er fint, når borgmester Nina Hedeager Olsen siger “Der er pres på vores rekreative områder i København, og derfor skal vi i fremtiden sørge for at prioritere grønne områder højt. Samtidig skal vi se på, hvordan vi bedst muligt udnytter kommunale arealer til at understøtte københavnernes lyst til at bevæge sig.” (PM fra Ritzau) Der er mange vidnesbyrd om, at vores grønne plet bliver brugt præcist til det.

Når Borgerrepræsentationen så med fuldt overlæg vil nedlægge denne lille, grønne plet i Valbys gamle byggeforeningsområde på Saxtorphsvej trods massive protester fra borgere og Valby lokaludvalg, så er det både politisk dumt og utroværdigt, en hån mod borgerinddragelsen og udtryk for en politisk magtfuldkommenhed, der savner fornuft og omtanke.

Behovet for at skabe flere institutionspladser til Valbys børn er forståeligt. Det gav deltagerne i det første borgermøde også medhold i. Men forvaltningens præmisser har siden ændret sig. Børnene fødes og bor i Valby Syd ikke i Nord. Prognosen fra 2019 forudsagde en stigning på 194 børn i Valby Nord. I 2020 er den faldet til en stigning på 34 børn og lur mig om den ikke falder endnu mere i 2021-prognosen. Derimod er Valby Syds stigning på 428 børn i 2019-prognosen vokset til 524 i 2020-prognosen. Babyboomet er aflyst i Nord, men det vælter ind i Syd. Hvorfor er der ikke planlagt institutioner i de nye boligområder, hvor børnene fødes og bor? Handler Kommunen ikke på sine egne prognoser og plangrundlag?

Når børnene skal fragtes fra Syd til Nord bliver der øget trafik og øget belastning af de små villaveje med forsyningslastvogne, biler og cykler. Forvaltningens beregning illustrerer det fint. Allerede med de nuværende to store institutioner er trafikken kaotisk morgen og eftermiddag. Det bliver kun værre med den nye institution. Og der er ikke hverken i dag eller fremadrettet fremlagt en troværdig plan for hvordan, trafikken kan håndteres. Blot, at den nuværende udflytterbus vil forsvinde, og der bliver lavet flere parkeringspladser på institutionernes område. Det reducerer ikke trafikken.

Vær fornuftig og ansvarlig. Stop byggeriet på Saxtorphsvej og byg institutionen, hvor børnene bor.

Saxtorphsvej var tidligere en stille villavej med en enkelt institution og et grønt område. Nu bliver den til en lille vej med store institutioner, flere parkeringspladser og til tider heftig trafik.

 

Med venlig hilsen

Lars Munck

 

Valby 12.3.2021

HØRINGSSVAR VEDRØRENDE SAXTORPHSVEJ II - LOKALPLANFORSLAG

Her under coronanedlukningen har der været øget pres på alle grønne områder i København. Oven i købet er der forsvundet ca. 19 % af dem ifølge den seneste opgørelse. Derfor er det sympatisk og fornuftigt, når Borgerrepræsentationen i 2019 beslutter: " , ... en vision om, at københavnerne i alle bydele – både eksisterende og nye – skal have let adgang til grønne områder, som er attraktive at bruge.” Og det er fint, når borgmester Nina Hedeager Olsen siger “Der er pres på vores rekreative områder i København, og derfor skal vi i fremtiden sørge for at prioritere grønne områder højt. Samtidig skal vi se på, hvordan vi bedst muligt udnytter kommunale arealer til at understøtte københavnernes lyst til at bevæge sig.” (PM fra Ritzau) Der er mange vidnesbyrd om, at vores grønne plet bliver brugt præcist til det.

Når Borgerrepræsentationen så med fuldt overlæg vil nedlægge denne lille, grønne plet i Valbys gamle byggeforeningsområde på Saxtorphsvej trods massive protester fra borgere og Valby lokaludvalg, så er det både politisk dumt og utroværdigt, en hån mod borgerinddragelsen og udtryk for en politisk magtfuldkommenhed, der savner fornuft og omtanke.

Behovet for at skabe flere institutionspladser til Valbys børn er forståeligt. Det gav deltagerne i det første borgermøde også medhold i. Men forvaltningens præmisser har siden ændret sig. Børnene fødes og bor i Valby Syd ikke i Nord. Prognosen fra 2019 forudsagde en stigning på 194 børn i Valby Nord. I 2020 er den faldet til en stigning på 34 børn og lur mig om den ikke falder endnu mere i 2021-prognosen. Derimod er Valby Syds stigning på 428 børn i 2019-prognosen vokset til 524 i 2020-prognosen. Babyboomet er aflyst i Nord, men det vælter ind i Syd. Hvorfor er der ikke planlagt institutioner i de nye boligområder, hvor børnene fødes og bor? Handler Kommunen ikke på sine egne prognoser og plangrundlag?

Når børnene skal fragtes fra Syd til Nord bliver der øget trafik og øget belastning af de små villaveje med forsyningslastvogne, biler og cykler. Forvaltningens beregning illustrerer det fint. Allerede med de nuværende to store institutioner er trafikken kaotisk morgen og eftermiddag. Det bliver kun værre med den nye institution. Og der er ikke hverken i dag eller fremadrettet fremlagt en troværdig plan for hvordan, trafikken kan håndteres. Blot, at den nuværende udflytterbus vil forsvinde, og der bliver lavet flere parkeringspladser på institutionernes område. Det reducerer ikke trafikken.

Vær fornuftig og ansvarlig. Stop byggeriet på Saxtorphsvej og byg institutionen, hvor børnene bor.

Saxtorphsvej var tidligere en stille villavej med en enkelt institution og et grønt område. Nu bliver den til en lille vej med store institutioner, flere parkeringspladser og til tider heftig trafik.

 

Med venlig hilsen

Lars Munck

 

Valby 12.3.2021

HØRINGSSVAR VEDRØRENDE SAXTORPHSVEJ II - LOKALPLANFORSLAG

Her under coronanedlukningen har der været øget pres på alle grønne områder i København. Oven i købet er der forsvundet ca. 19 % af dem ifølge den seneste opgørelse. Derfor er det sympatisk og fornuftigt, når Borgerrepræsentationen i 2019 beslutter: " , ... en vision om, at københavnerne i alle bydele – både eksisterende og nye – skal have let adgang til grønne områder, som er attraktive at bruge.” Og det er fint, når borgmester Nina Hedeager Olsen siger “Der er pres på vores rekreative områder i København, og derfor skal vi i fremtiden sørge for at prioritere grønne områder højt. Samtidig skal vi se på, hvordan vi bedst muligt udnytter kommunale arealer til at understøtte københavnernes lyst til at bevæge sig.” (PM fra Ritzau) Der er mange vidnesbyrd om, at vores grønne plet bliver brugt præcist til det.

Når Borgerrepræsentationen så med fuldt overlæg vil nedlægge denne lille, grønne plet i Valbys gamle byggeforeningsområde på Saxtorphsvej trods massive protester fra borgere og Valby lokaludvalg, så er det både politisk dumt og utroværdigt, en hån mod borgerinddragelsen og udtryk for en politisk magtfuldkommenhed, der savner fornuft og omtanke.

Behovet for at skabe flere institutionspladser til Valbys børn er forståeligt. Det gav deltagerne i det første borgermøde også medhold i. Men forvaltningens præmisser har siden ændret sig. Børnene fødes og bor i Valby Syd ikke i Nord. Prognosen fra 2019 forudsagde en stigning på 194 børn i Valby Nord. I 2020 er den faldet til en stigning på 34 børn og lur mig om den ikke falder endnu mere i 2021-prognosen. Derimod er Valby Syds stigning på 428 børn i 2019-prognosen vokset til 524 i 2020-prognosen. Babyboomet er aflyst i Nord, men det vælter ind i Syd. Hvorfor er der ikke planlagt institutioner i de nye boligområder, hvor børnene fødes og bor? Handler Kommunen ikke på sine egne prognoser og plangrundlag?

Når børnene skal fragtes fra Syd til Nord bliver der øget trafik og øget belastning af de små villaveje med forsyningslastvogne, biler og cykler. Forvaltningens beregning illustrerer det fint. Allerede med de nuværende to store institutioner er trafikken kaotisk morgen og eftermiddag. Det bliver kun værre med den nye institution. Og der er ikke hverken i dag eller fremadrettet fremlagt en troværdig plan for hvordan, trafikken kan håndteres. Blot, at den nuværende udflytterbus vil forsvinde, og der bliver lavet flere parkeringspladser på institutionernes område. Det reducerer ikke trafikken.

Vær fornuftig og ansvarlig. Stop byggeriet på Saxtorphsvej og byg institutionen, hvor børnene bor.

Saxtorphsvej var tidligere en stille villavej med en enkelt institution og et grønt område. Nu bliver den til en lille vej med store institutioner, flere parkeringspladser og til tider heftig trafik.

 

Med venlig hilsen

Lars Munck

 

 

Valby 12.3.2021

HØRINGSSVAR VEDRØRENDE SAXTORPHSVEJ II - LOKALPLANFORSLAG

Her under coronanedlukningen har der været øget pres på alle grønne områder i København. Oven i købet er der forsvundet ca. 19 % af dem ifølge den seneste opgørelse. Derfor er det sympatisk og fornuftigt, når Borgerrepræsentationen i 2019 beslutter: " , ... en vision om, at københavnerne i alle bydele – både eksisterende og nye – skal have let adgang til grønne områder, som er attraktive at bruge.” Og det er fint, når borgmester Nina Hedeager Olsen siger “Der er pres på vores rekreative områder i København, og derfor skal vi i fremtiden sørge for at prioritere grønne områder højt. Samtidig skal vi se på, hvordan vi bedst muligt udnytter kommunale arealer til at understøtte københavnernes lyst til at bevæge sig.” (PM fra Ritzau) Der er mange vidnesbyrd om, at vores grønne plet bliver brugt præcist til det.

Når Borgerrepræsentationen så med fuldt overlæg vil nedlægge denne lille, grønne plet i Valbys gamle byggeforeningsområde på Saxtorphsvej trods massive protester fra borgere og Valby lokaludvalg, så er det både politisk dumt og utroværdigt, en hån mod borgerinddragelsen og udtryk for en politisk magtfuldkommenhed, der savner fornuft og omtanke.

Behovet for at skabe flere institutionspladser til Valbys børn er forståeligt. Det gav deltagerne i det første borgermøde også medhold i. Men forvaltningens præmisser har siden ændret sig. Børnene fødes og bor i Valby Syd ikke i Nord. Prognosen fra 2019 forudsagde en stigning på 194 børn i Valby Nord. I 2020 er den faldet til en stigning på 34 børn og lur mig om den ikke falder endnu mere i 2021-prognosen. Derimod er Valby Syds stigning på 428 børn i 2019-prognosen vokset til 524 i 2020-prognosen. Babyboomet er aflyst i Nord, men det vælter ind i Syd. Hvorfor er der ikke planlagt institutioner i de nye boligområder, hvor børnene fødes og bor? Handler Kommunen ikke på sine egne prognoser og plangrundlag?

Når børnene skal fragtes fra Syd til Nord bliver der øget trafik og øget belastning af de små villaveje med forsyningslastvogne, biler og cykler. Forvaltningens beregning illustrerer det fint. Allerede med de nuværende to store institutioner er trafikken kaotisk morgen og eftermiddag. Det bliver kun værre med den nye institution. Og der er ikke hverken i dag eller fremadrettet fremlagt en troværdig plan for hvordan, trafikken kan håndteres. Blot, at den nuværende udflytterbus vil forsvinde, og der bliver lavet flere parkeringspladser på institutionernes område. Det reducerer ikke trafikken.

Vær fornuftig og ansvarlig. Stop byggeriet på Saxtorphsvej og byg institutionen, hvor børnene bor.

Saxtorphsvej var tidligere en stille villavej med en enkelt institution og et grønt område. Nu bliver den til en lille vej med store institutioner, flere parkeringspladser og til tider heftig trafik.

 

Med venlig hilsen

Lars Munck