Oprettet: 20. oktober 2020
Svarnummer:
134

Indsendt af

Jens Jørgen Kjeldsen

Virksomhed / organisation

Bådejer, sejler og beboer i Sydhavnen

Postnr.

2450

By

København SV

Høringssvar

Udformning og rammer

Hermed indsigelse mod lokalplanens rammer der åbner mulighed fort et byggeri der i størrelse, mht. bygningshøjde og omfang på ingen måde respekterer og vil blive tilpasset det eksisterende miljø i området. Det er et postulat at det alene ved fysisk udformning, materialer, farver mm. inspireret af miljøet i Fiskerhavnen vil medfører at byggeriet spille sammen med omgivelserne. Byggeriet vil blive af en helt anden skala og virke dominerende på bekostning af det eksisterende miljø. Hermed samtidig en indsigelse mod at bebyggelsen vil komme til at indgå som grundejerforening sammen med de eksisterende Sejlklubber og Fiskerhavnen. 

Parkering

Alene det meget  urealistiske lave antal af bilparkeringspladser der er indeholdt i forslaget, vil medfører at området og omgivelserne uundgåeligtvil blive oversvømmet af bilparkering. Der må sikres at bilparkering holdes på lokalplanområdet.

Tilkørsel

Da Bådehavnsgade, som allerede i dag er stærk trafikeret, vil blive den eneste tilkørselsvej til bebyggelsen, vil tilkørselsvejen blive en flaskehals med voldsom trafikbelastning. Den dag i dag køres der generelt med hastighedsoverskridelser på Bådehavnsgade. Hermed en indsigelse mod den øgede biltrafik i området og under alle omstændigheder en forudsætning om at der gennemføres en effektiv trafik-, hastigheds regulering af biltrafikken i Bådehavnsgade.

Byplanmæssig sammenhæng

Byggeriet på Stejlepladsen er ikke udlagt som en naturlig videreudvikling af bymæssige sammen hæng i Sydhavnen med respekt for omgivelserne, men alene som et isoleret projekt, der for enhver pris skal gennemføres et eller andet sted i Købehavn. Pga. mangel på velegnede byudviklingsområder presses byggeriet ind efter hvad bystyret finder muligt uden at det er et ønske fra området eller fra de kommende beboere. 

 

mvh

Jens Jørgen Kjeldsen