Københavns Kommune får ny høringsportal

 

I slutningen af året bliver høringsportalen opdateret og du skal fremover logge på MitID eller med ErhvervsID for at indgive høringssvar.  
Abonnerer du på nyhedsbrevet, vil der være en periode, hvor du ikke automatisk får besked om nye høringer. Følg derfor med i aktuelle høringer her på siden.
 

Oprettet: 17. maj 2024
Svarnummer:
59

Indsendt af

gustav brade

Postnr.

2700

By

brønshøj

Høringssvar

Jeg bakker stærkt op om forvaltningens forslag til at løse kapcitetsudfordringerne på Brønshøj skole. Jeg mener at det ud fra et trafiksikkerhedsmæssigt synspunkt kun kan give mening at flytte rode 277 tilbage til bellahøj Skole. Denne flytning vil give børn i denne rode en MERE SIKKER vej til skole, og for langt størstedelen også en KORTERE vej til skole end de har idag. Oveni disse tungtvejende argumenter skal de tpåpeges at løsningen også vil bidrage positivt til Bellahøj Skole, som netop har oplevet et svigtende børnetal sfa. blandt udflytninger fra Bellahøj Nord mm. 

Jeg noterer mig, at flere forældre i roden er kritiske overfor flytningen, og truer med at flytte deres børn i privatskole hvis flytningen træder i kraft. Den form for trusler finder jeg både selvmodsigende og dybt asociale. Selvmodsigende fordi deres støtte til den Københavnske Folkeskole tilsyneladende kun går så langt som deres egen næsetip, og asocial fordi man ikke vil give en fantastisk skole med dejlige børn, en super kompetent ledelse og dejlige rammer en chance. 

 Jeg håber virkelig ikke, at Børne- og Ungdomsudvalget og Borgerrepræsentationen vil lade sig true af en snæver gruppe priviligerede forældre med asociale egentinteresser til ikke at træffe den beslutning der åbenlyst og strukturelt er den mest hensigtsmæssige for begge skoler og for Brønshøj som helhed. 

I den forbindelse vil jeg henvise til begge skolelederes gentagelse henvendelser til forvaltningen om at gennemføre netop denne flytning. Jeg er selv forælder til to børn på Bellahøj og har været dybt imponeret over det høje pædagoiske og falige niveau og den stærke ledelse på skolen.