Københavns Kommune får ny høringsportal den 28. november
Den 28. november bliver høringsportalen opdateret og du skal fremover logge på MitID eller med MitID Erhverv for at indgive høringssvar. I forbindelse med opdateringen kan portalen være nede.
Abonnerer du på nyhedsbrevet, vil der være en periode, hvor du ikke automatisk får besked om nye høringer. Følg derfor med i aktuelle høringer her på siden.
Høringssvar vedrørende Administrationsgrundlag for reklameskilte og vareudstillinger
Indsendt af
Postnr.
By
Høringssvar
Høringssvar vedr. administrationsgrundlag for reklameskilte og vareudstillinger
Vanløse Lokaludvalg har drøftet og behandlet høring vedr. administrationsgrundlag for reklameskilte og vareudstillinger i møde den 22. august 2024.
Vanløse Lokaludvalg har i sin bydelsplan fokus på, at vi ønsker et stærkt og levende erhvervsliv med et varieret butiksliv i en blanding af store og små forretninger, hyggelige cafeer og restauranter, der er tilgængelige for alle i bydelen.
Vanløses butiksliv er primært koncentreret omkring bymidten og de to handelsstrøg - Jernbane Allé og Godthåbsvej, samt spredte forretninger langs Ålekistevej og Jyllingevej/Sallingvej.
Vanløse Lokaludvalg mener på den baggrund, at der ikke bør genindføres gebyr for opstilling af reklameskilte og/eller mindre vareudstillinger svarende til f.eks. et A-skilt for de mange mindre erhvervsdrivende/butikker.
Lokaludvalget finder det unødvendigt med indførsel af ekstra omkostninger for de mange små butikker og øget kommunal administration.
Vanløse Lokaludvalg er dog enig i, at det er vigtigt at skiltning og vareudstillinger placeres så der sikres tilstrækkelig plads til at forbipasserende kan komme forbi og tages hensyn til tilgængeligheden for personer med funktionsnedsættelser.
Venlig hilsen
Jan Lindboe
Forperson for Vanløse Lokaludvalg