Københavns Kommune får ny høringsportal
I slutningen af året bliver høringsportalen opdateret og du skal fremover logge på MitID eller med ErhvervsID for at indgive høringssvar.
Abonnerer du på nyhedsbrevet, vil der være en periode, hvor du ikke automatisk får besked om nye høringer. Følg derfor med i aktuelle høringer her på siden.
Høringssvar vedrørende Distriktsændringer for skoleåret 2023/2024
Indsendt af
Virksomhed / organisation
Postnr.
By
Høringssvar
Tak for muligheden for at afgive et høringssvar. Jeg er beboer i rode 277 og far til to, den ene er skolebarn på brønshøj skole den anden er børnehavebarn. Jeg er meget negativt indstillet over for distriksændringen fra Brønshøj skole til Bellahøj skole. Vi har købt hus i området på grund af områdets tilhørsforhold til Brønshøj skole. Et køb som i høj grad også var præget af at vi tidligere oplevede omlægninger med kort varsel af skoledistrikter på indre nørrebro. Vi vurderer den foreslåede ændring vil medføre en række negative påvirkninger, dels af området, og dels af vores børn og unge (listen er ikke udtømmende):
- I dag nyder vejens børn bl.a. stor glæde og tryghed i et fællesskab og kendskab på tværs af årgange på Brønshøj skole, som ved den foreslåede ændring vil blive ødelagt.
- Børnene vil få længere til skole, og vil skulle krydse langt flere veje. Det er utrygt.
- Denne høring/forslag sker med så kort varsel, at det ikke er muligt at skrive ens børn op til en privat skole, eller på anden måde tilpasse sig.
- Den foreslåede ændring vil sandsynligvis påvirke området negativt økonomisk jf. forventet faldende huspriser
- Forslaget vil betyde at nogle børn ikke vil kunne starte i skole sammen med deres venner fx hvis de ikke er omfattet af søskendegaranti.
Vi mener ikke forslaget er proportionalt jf. ovenstående negative forventede konsekvenser holdt op mod, at forslaget reelt kun løser et problem der gør sig gældende i 23/24, eftersom det med den nuværende befolkningsprognose forventes, at Brønshøj skole allerede fra 2024/25 vil være nede på et optag svarende til skolens kapacitet. Dertil det faktum, at distriksændringen ikke lever op til principperne for mindste indgriben og kapacitetsbehov.