Oprettet: 27. maj 2020
Svarnummer:
4

Indsendt af

Else Marie Nygaard

Virksomhed / organisation

Skolebestyrelsen ved Damhusengens Skole

Postnr.

2720

By

Vanløse

Høringssvar

Høringssvar i forlængelse af fritidspædagogisk rammeaftale for KKFO´er

Etableringen af KKFO´er giver en række muligheder, der vil styrke udviklingen af et sammenhængende tilbud for børnenes hverdag. Vi ser frem til den berigelse, som kan opstå i et tættere samspil mellem pædagoger og lærere. Skønt der allerede er et samarbejde mellem de to fagligheder, er der plads til udvikling af den frugtbare samtænkning mellem de to fagligheder.

I forbindelse med den fritidspædagogiske rammeaftale savner vi et implementeringsperspektiv. På Damhusengens Skole, som i forvejen er i en sammenlægningsproces, skal vi udvide medarbejdergruppen med omkring 50 personer fra tidligere FI, og i vores ledelsesgruppe, skal vi udvide med to afdelingsledere i en gruppe, som i dag tæller skoleleder, viceskoleleder og tre afdelingsledere. Det er selv sagt en stor forandring.

De seneste år arbejde med sammenlægning af to skoler, har med al tydelighed vist os, at der skal handles bevidst og aktivt på at skabe et fælles vi. Med overgangen til KKFO får vores ledelse en vigtig opgave, som består i at udvikle sprog og forståelse for det børnesyn, som skal være det bærende i Damhusengens Skole som helhed herunder KKFO´en.

Det er vores opgave lokalt, men det er også opgaven på de andre skoler, som står over for en tilsvarende overgang. I den forbindelse skal der henstilles til, at man fra forvaltningens side opstiller rammer for og afsætter midler til, at der kan afholdes fælles læringsdage i såvel ledelses- som i personalegruppen.

Rammeaftalen varsler et vigtigt nybrud. Men skal det blive et gennembrud til gavn for byens børn, må der være struktur og ressourcer til at sikre en gennemtænkt implementering.

Damhusengens Skoles bestyrelse