Høringssvar vedrørende Kornblomstvej II - lokalplan nr. 572

Oprettet: 5. november 2018
Svarnummer:
10

Indsendt af

Milos Kulas

Postnr.

2300

By

København S

Høringssvar

Spørgsmål vedrørende parkeringsforhold I dokumentation omkring lokalplanforslag Kornblomstvej II står der, at der bliver lavet 1 parkeringsplads pr. 175 m² etageareal. Desuden står der, at projektet kommer til at medføre nedlæggelsen af et endnu ukendt antal offentlige parkeringspladser. Nu er det sådan, at belægningsgraden af de nuværende parkeringspladser i området allerede nu meget ofte kommer meget tæt på 100%. Og set ud fra København Kommunens parkeringsnormer, ligger kravet om 1 parkeringsplads pr. 175 m² etageareal i den lave ende af skalaen. (https://kp15.kk.dk/indhold/parkeringsnormer-parkeringspladser-pr-m2-etageareal) Derfor vil jeg gerne høre om hvordan er man kommet frem til det parkeringskrav som ligger i lokalplanforslaget? Og hvorfor tror man, at 1 parkeringsplads per ca. 2 boliger bliver nok i et område med i forvejen meget høj belægningsgrad af parkeringspladser? Hvad er rationale bag forslaget om at fjerne parkeringspladser, for at bygge flere boliger, som kommer både direkte og indirekte til at betyde forøgede krav til i forvejen meget begrænsede parkeringsmuligheder? Derudover vil jeg gerne høre om brugsret til de kommende parkeringspladser bliver pålagt en særskilt månedlig betaling, eller bliver brugsretten inkluderet som en del af huslejen, eller om parkeringsplades bliver solgt stykvis til boligejerne? Jeg spørger dette fordi erfaring fra lignende projekter i området viser, at en særskilt månedlig betaling for parkeringspladsen ofte resulterer i at de står tomme, og at biler bare bliver parkeret på de øvrige parkeringspladser. Så alt i alt vil jeg gerne forhøre mig om hvilke overvejelser har man haft da man skulle planlægge parkeringsforhold - især fordi når byggeriet en gang står færdig, så er det for sent til at rette på problemer som i sidste ende kommer til at påvirke alle borgere negativt i al fremtid, og som kan undgås hvis man fra starten tager en realistisk tilgang til problemstillingen.