Høringssvar vedrørende Kornblomstvej II - lokalplan nr. 572

Oprettet: 6. november 2018
Svarnummer:
11

Indsendt af

Marianne Wehlast

Postnr.

2300

By

København S

Høringssvar

Det virker som om de der står bag planlægningen slet ikke er klar over de massive parkeringsproblemer der er for beboere i området. Den blå parkeringszone slutter midt på Sundholmsvej, hvilket betyder at der er frit slag for pendlere, langtidsparkering, opmagasinering af gamle biler og kassevogne lige på den anden side af gaden. Beboere på den anden side af Sundholmsvej, på Brydes Allé, Gullandsgade og Tingvej, hvor parkeringsbelastningen fra udefra kommende køretøjer er maksimal, har ikke mulighed for at få beboerlicens til den blå parkeringszone, da de har adresse lige udenfor zonen. I modsætning til andre steder i København, har man valgt IKKE at etablere en gul zone med 2-timers parkering rundt om denne blå zone, hvilket betyder at beboere i området må opgive at parkere bare tilnærmelsesvis i nærheden af deres bolig. Den mængde af biler et nyt byggeri med erhverv og butik(ker) vil afføde i området vil kræve etablering af langt mere end 1 parkeringsplads pr. 175 kvm etageareal. F.eks. vil en butik ikke kunne overleve længe, hvis kunderne ikke har mulighed for at parkere deres bil. Det er naivt at tro at groft sagt alle medarbejdere, ansatte og kunder vil ankomme på cykel eller med offentlig transport, når man oven i købet tager i betragtning af buslinje 12, der kører på Sundholmsvej, står for at blive nedlagt i sommeren 2019. Er der i projektet ikke mulighed for at etablere flere parkeringspladser, kunne en mulig løsning være etablering af en gul parkeringszone med 2-timers parkering i en omkreds uden om den nuværende blå zone. Dette ville give kunder til butik(ker) og erhverv mulighed for at parkere, og samtidig skabe tålelige parkeringsforhold for områdets beboere.