Høringssvar vedrørende Ny Tøjhus tillæg 4 - lokalplan 327-4

Oprettet: 23. september 2019
Svarnummer:
41

Indsendt af

Lars Holmgaard

Postnr.

2300

By

København S

Høringssvar

Som beboer i Weidekampsgade, finder jeg det ganske uacceptabelt, at Hotel Radisson Blu skal have udkørsel i Weidekampsgade. I forvejen er der dagligt trafikalt kaos om morgenen og en stor del af eftermiddagen af trafik til og fra HK, KL og Deloitte. Endnu en tilkørsel fra en parkeringskælder (Radisson), samt varelevering vil blot forværre de trafikale forhold. I det hele taget, er de trafikale forhold i det nærmeste område til Weidekampsgade allerede kaotiske. Stykket på Ørestads Boulevard fra Weidekampsgade til Njalsgade har en uhensigtsmæssig indsnævring som genererer kødannelse og gør det umuligt at komme ud på Ørestads Boulevard fra Weidekampsgade i perioder med spidsbelastning. Krydset Weidekampsgade/Klaksvigsgade sender ikke nok biler ud på Amager Boulevard og krydset Weidekampsgade/Ørestads Boulevard sender ikke nok biler ud på Ørestads Boulevard. Det giver en ophobning af tung trafik i Weidekampsgade og skaber mange utrygge situationer, også for gående og cyklister. Desuden har Københavns Kommune godkendt en lokalplan for Faste Batteri lll, som giver bygherren lov til, at lede trafikken fra parkeringskælderen ud i krydset Ørestads Boulevard/Weidekampsgade. Det vil i fremtiden give øgede støjgener samt pres på afviklingen af trafikken i Weidekampsgade. Udover de nævnte trafikale og miljø gener, vil der opstå et værditab for os berørte andelshavere. Hvem skal dække det tab? Det vil klæde Københavns Kommune at leve op til borgerrepræsentationens beslutning om en udvikling af København som en attraktiv, bæredygtig, grøn by med høj livskvalitet for københavnerne. I denne sag løser man ikke Hotel Radisson Blu’s pladsmangel ved at sende problemerne videre til borgerne i Weidekampsgade.