Høringssvar vedrørende Ny Tøjhus tillæg 4 - lokalplan 327-4

Oprettet: 20. september 2019
Svarnummer:
25

Indsendt af

Carsten Larsen

Postnr.

2300

By

København S

Høringssvar

Jeg bor direkte over for Radisson Blu. Byggeriet har i den optik flere negative konsekvenser: Udsigten forsvinder med et monstrum af et byggeri, som oven i købet langt overskrider byggeprocenten, som jo er givet for, at Radisson Blu kunne bygge ti tager oven på det eksisterende byggeri under forudsætning af, at de forskønnede det eksisterende byggeri. Nu forskønnes det eksisterende byggeri ikke plus byggeriet ikke flugter med de eksisterende bygninger på Weidekampsgade og hertil ej heller viderefører kanalerne, som jo er tænkt ind i hele området fra start, men tilsyneladende ikke til slut. Bør et byggeri af denne karakter og størrelse ikke igennem en ny ansøgningsrunde og gå sin slagne gang frem for den nuværende metode, hvor selskabet 'holder liv' i deres tilladelse ved at ændre lidt i den fra gang til gang? Larmen fra byggeriet er en sag. Hertil kommer larm i det daglige fra en dagsinstitution af ikke ubetydelig størrelse, larm i de tidlige morgentimer og sene aftentimer fra bakkende lastbiler, da byggeriet ikke har planlagt vendepladser for lastbiler og ikke mindst larm fra det lys, som en konferencebygning af den størrelse også kaster af sig. Der bor ganske mange mennesker over for, som kommer til at lide under disse forhold i al fremtid. Det er i forvejen ganske svært at komme ind og ud af parkeringskælderen, som det er nu. Især i morgen- og eftermiddagstimerne er Weidekampsgade hårdt trafikeret. Radisson Blu planlægger nedkørsel til en ny parkeringskælder under den eksisterende parkeringsplads foran hotellet fra Weidekampsgade, som pt. også oplever stigende trafik fra cyklister, hvilket ikke er mindsket med åbningen af lille langebro. Hvis Radisson Blu slipper af sted med at lave nedkørsel til P - kælder så vel som vareindlevering fra Weidekampsgade, så vil en forholdsvis lille vej blive så trafikalt belastet, at ingen får glæde af det; mindst af alle beboerne over for. Eftersom der ikke er beboere ud mod Ørestads Boulevard, hvor nedkørslen oprindeligt var planlagt, så har jeg svært ved at se fornuftige argumenter for, at nedkørsel såvel som vareindleveringn skal finde sted fra Weidekampsgade. Jeg er ydermere svært forundret over, at Radisson Blu kan slippe uden om en offentlig høringsrunde, hvor de forventede skadelidte involveres i langt højere grad end tilfældet er nu. Jeg kan afslutningsvist kun forestille mig, at et byggeri af denne karakter og størrelse; læs stor overskridelse af byggeprocent, vil påvirke værdien af vores ejendom i negativ retning, hvorfor jeg også har en forventning om, at dette forhold tages til efterretning i den kommende behandling således, at Radisson Blu må kompensere vores forening for et evt. fald i ejendomsvurdering grundet byggeriet. Med venlig hilsen Carsten Larsen A/B Ny Tøjhus I