Oprettet: 29. juni 2017
Svarnummer:
158

Indsendt af

Lars Madsen

Postnr.

1577

By

København V.

Høringssvar

Jeg er ikke imod byfornyelse og nybyggeri i København, da jeg mener det er med til at udvikle byen og sikre dens popularitet og de fremtidige behov. Jeg mener dog også at dette skal gøres med respekt for de omkringliggende områder, samt at sikre at bibeholder det udtryk og karakteristika som København har. Planerne for byggeriet på postgrunden synes jeg ikke tager højde for hverken de omkringliggende områder, hvor skygge påvirkningen er særdeles slem, bl.a. vil den på nogle tider rammer helt over til Island Brygge. Ydermere synes jeg heller ikke den vil bibeholde det udtryk som København har og man kan drage flere paralleller til byggeriet ved Kalvebod Brygge, som ikke just hæver niveauet for København. Jeg er meget nervøs for hvilken påvirkning det vil have ud mod Bernstorffsgade at ligge så massiv en bygning, der allerede er ramt at den nuværende postterminal, som ikke kommer op i nærheden af det påtænkte i størrelsesforhold. Bernstorffsgade kan allerede nu føles som en blæsende ”tunnel” og dette ser jeg kun blive værre med den nye bygning, hvorved jeg også antager at det er derfor man vil have fodgængere gennem postgrunder og ikke via af Bernstorffsgade. Jeg mener også stadig det er svært at se hvor tilbage trykket bygningen kommer fra Bernstorffsgade når man tager højde for at der skal anlægges dobbeltvejbane, samt der skal gøres plads til at afsætte/pick-up ud mod Bernstorffsgade. Det vil jeg gerne have yderligere undersøgt og fremvist før man tager nogen beslutning eller godkender byggeriet. Et punkt jeg også mere bør klarlægges og yderligere undersøges er den trafikpåvirkning dette byggeri vil have når det står færdig. Med det antal parkeringspladser der er planlagt med og trafikken fra dette, kan jeg blive meget nervøs for hvordan det vil på virke indfaldsvejen til København, samt de yderligere parkeringsforhold i områder. Jeg mener også at man skal tage Københavns politis planer om at samle alle deres enheder omkring Polititorvet med når man kigger på trafik og parkeringspåvirkningen. I tilfælde af at Københavns Politi inddrager områder omkring Polititorvet til parkering etc., skal man sikre at man ikke kommer til at ”isolere” områder via trafik og parkeringsforhold. Alt andet lige skal man gøre sig klar hvad man reelt stemmer for ved at godkende dette byggeri da det kommer til at være det man ser når man ankommer sydfra, både via af bil og tog. Vil man have et ”massivt”, men dog rentabelt byggeri for bygherrer, eller vil man sikre at holde Københavns identitet og gøre det til en imødekommende indgang til København?