Københavns Kommune får ny høringsportal

 

I slutningen af året bliver høringsportalen opdateret og du skal fremover logge på MitID eller med ErhvervsID for at indgive høringssvar.  
Abonnerer du på nyhedsbrevet, vil der være en periode, hvor du ikke automatisk får besked om nye høringer. Følg derfor med i aktuelle høringer her på siden.
 

Oprettet: 22. maj 2016
Svarnummer:
38

Indsendt af

Tina Vostrup Karlsen

Postnr.

2300

By

København S

Høringssvar

Forslaget til ændring af skoledistriktet for Ørestad-beboerne til nu også at omfatte hhv. Dyveke- og Peder Lykkeskolen er uigennemtænkt løsning for kommende skolebørn og deres familier. Logistikken er i forvejen udfordret for mange børnefamilier, og vil blive grotesk for mange, hvis der skal følges børn endnu længere på farlig skolevej. Skoledistriktet med Ørestad Skole tæt på er netop en af årsagerne til, at vi har købt en lejlighed her i Ørestad i håbet om at at støtte den lokale folkeskole. Samtidig er vi og ønsker at være en del af lokalmiljøet med fritidsaktiviteter, venner og netværk, men det vil jo ikke være en mulighed, når en række aktiviteter og bekendtskaber vil være flere kilometer væk. Disse planer forudsætter nærmest en bil og en forælder på deltid og med arbejdsplads i København for at kabalen kan gå op, og det har jeg ikke hørt skal være et krav for at være beboer i Ørestad og København!! Dårlig planlægning og manglende erkendelse af behovet for daginstitutioner bør ikke fortsat ramme os familier, når problemet har været kendt længe. Se på ventelisterne og beboersammensætningen, vi bliver her og flytter ikke ud i den grad, som I havde forudsagt. Vi andre har erkendt det, måske skal regnedrengene bare indse det samme og skubbe gang i byggeri og tiltrækningen af gode medarbejdere, så løsninger med pavilloner, busser og opstart på andre skoler end den endelige folkeskole som pt med Kalvebod Fælled Skole ikke bliver en løsning fremover. Vores børn er en investering og uro omkring transport, klasser og faciliteter skaber ikke acceptable vilkår for undervisning og fremtidens borgere.