Københavns Kommune får ny høringsportal den 28. november
Den 28. november bliver høringsportalen opdateret og du skal fremover logge på MitID eller med MitID Erhverv for at indgive høringssvar. I forbindelse med opdateringen kan portalen være nede.
Abonnerer du på nyhedsbrevet, vil der være en periode, hvor du ikke automatisk får besked om nye høringer. Følg derfor med i aktuelle høringer her på siden.
Høringssvar vedrørende Bardenflethsgade II - lokalplan nr. 520 med kommuneplantillæg
Oprettet:
18. januar 2015
Svarnummer:
16
Indsendt af
thomas alber
Postnr.
2300
By
s
Høringssvar
Indsigelse til lokalplan 293. Bardenflethsgade/Amager Boulevard/Amagerfælledvej/
Indsigelse mod parkeringsbelastningen af omliggende eksisterende gaders tilbageværende parkeringspladser, som allerede nu er fyldt til bristepunktet.
Som projektet er planlagt nu forsvinder Bardenflethsgade helt – ca 50 parkeringspladser, som allerede nu ofte er helt fyldt ud om aftenen, idet der ikke er parkeringspladser nok i området til de eksisterende beboere. Specielt efter anlæggelse af underjordisk parkering Under Elmene blev mange overflade pladser nedlagt. P-anlægget er så ofte ude af funktion, at man hvis der var tale om fejlprocent på egen bil, ville have udskiftet denne for længst pga manglende pålidelighed. Det betyder at der ikke er plads til bilerne i anlægget og ikke på gadeniveau nærpå, således benyttes Bardenflethsgade som sidste parkeringsmulighed – for nogle af os meget langt fra beboelsen. Njalsgade ligger i en anden parkeringszone, så der kan Sundby Nord lisensen ikke dække. Der er planlagt 6 parkeringspladser på jorden og 74 pladser i p-kælder under nybyggeriet. Der er ikke sikret at de underjordiske pladser er offentligt tilgængelige, da bygherren præsenterede det, skulle det være pladser med nummer på til de beboere i byggeriet der vil leje. Men hvis beboerne ikke vil betale det, kan de jo ligesom andre få en p-lisens til Sundby Nord, og dermed få adgang til de allerede for få pladser, som de eksisterende beboere i området er afhængige af. Således fratager og forringer man de eksisterende beboeres forhold betydeligt, mens man giver de nye beboere både private og offentlig parkering. Da kommunen og dermed vi borgere for nuværende ejer Bardenflethsgade, må det gøres til et krav til byggeriet, at parkering underjordisk anlægges på lige fod med parkeringsanlægget Under Elmene, altså med adgang uden ekstra betaling ud over p-lisens til området. Således at de 50 pladser, som vi borgere allerede har nu i Bardenflethsgade, erstattes af tilsvarende pladser i den projekterede p-kælder.