Københavns Kommune får ny høringsportal
I slutningen af året bliver høringsportalen opdateret og du skal fremover logge på MitID eller med ErhvervsID for at indgive høringssvar.
Abonnerer du på nyhedsbrevet, vil der være en periode, hvor du ikke automatisk får besked om nye høringer. Følg derfor med i aktuelle høringer her på siden.
Høringssvar vedrørende Bus-undersøgelse vedr. omlægning af bus 66 og 12 i udadgående retning i Rantzausgade
Oprettet:
26. december 2016
Svarnummer:
84
Indsendt af
Sebastian Eskerod
Virksomhed / organisation
Et Sted På Nørrebro
Postnr.
2200
By
København n
Høringssvar
Der er ingen tvivl om at løsningsmodel 4 er den der tilgodeser flest muligt.
Som stemmefordelingen her på "bliv hørt" også sætter tyk streg under.
Som erhvervsdrivende (og lokal) er det vigtigt man ikke nedlægger unødvendigt mange pakeringspladser da der er stor mangel på dem i forvejen.
Ekstra nedlagte P-Pladser vil være konsekvensen af både Hans Egedes gade og Brohusgade løsningerne. (forslag 1 & 2)
I forvejen nedlægger man op mod 63 P-Pladser i Rantzausgade, hvilket vil forværre en sitiuation der allerede nu kan virke anspændt for dem der er afhængig af deres bil og ikke mindst muligheden for at parkere i sit eget kvarter.
Vi er mange der ønsker brede fortorv osv.
Det betyder at nedlæggelse af parkeringspladser i Rantzausgade er nødvendigt for at skabe pladsen til alle de positive tiltag.
Men når der nu er et alternativ til både Brohusgade og Hans Egedes gade, og det alternativ tilmed tilgodeser langt størstedelen af kvarteret er der INGEN undskyldning for at nedlægge unødvendig mange ekstra P-pladser. (Hvilket forslag 1 & 2 vil medføre).
Det kan få store konsekvenser for erhvervslivet og besværliggøre vejen til og fra Frederiksberg både for de handlende og de lokale.
Og sidst med ikke mindst, er det selvfølgelig vigtigst af alt, de bløde værdier som mange andre nævner.
Det er et fuldkomment vanvittigt forslag (både i forslag 1 & 2) at tilføre drejende busser i en gade med 14.000 daglige cyklister.
Også hele ideen om at løse et trafikalt problem i den ene ende af gaden ved at plante et nyt og langt værre længere nede af samme vej, tilmed der hvor alle kvarterets daginstitutioner er centreret, det virker mildest talt hovedløst.
Så igen løsningsmodel 4 tak!