Københavns Kommune får ny høringsportal

 

I slutningen af året bliver høringsportalen opdateret og du skal fremover logge på MitID eller med ErhvervsID for at indgive høringssvar.  
Abonnerer du på nyhedsbrevet, vil der være en periode, hvor du ikke automatisk får besked om nye høringer. Følg derfor med i aktuelle høringer her på siden.
 

Oprettet: 9. januar 2015
Svarnummer:
50

Indsendt af

Pia Christensen

Postnr.

2300

By

København

Høringssvar

Man kan undres over at borgere på Amager og Vanløse tænker så synkront at ønsket om parkeringsrestriktioner opstår samtidig. Man kan også undre over at "debatten" ikke drejer sig mere om det egentlige, nemlig den mangel på p-pladser som dels skyldes nedlæggelse af p-pladser og dels, at pladsen udnyttes dårligt. Ideen om skråparkering på områdets forholdsvis brede fortove er en billig løsning, der hurtigt kan skaffe en del flere p-pladser. Så vidt jeg kan se med min færden i kvarteret er det altså stort set kun kvarterets egne beboere, der benytter pladserne, men vi er mange, der benytter os af langtidsparkering, fordi vi cykler til daglig og kun tager bilen, når det er nødvendigt, så 2-3 ugers urørt bil er ikke usædvanligt her i kvarteret. Vi har forholdsvis ukomplicerede parkeringsforhold her i kvarteret og det skal vi ikke spolere ved at besværliggøre det for både os selv og vores gæster, der kommer udenbys fra. Spørg venner og familie i resten af København om de har lettere ved at få en p-plads bare fordi har fået restriktioner, som jo også bliver dyrt i både afgifter og naturligvis uundgåelige bøder til vores håndværkere og gæster. Jeg kan med min vildeste fantasi ikke forstå, hvilke fordele der er for os beboere. Derimod forstår jeg godt at kommunen er meget varme på dette tiltag De får en del flere penge i kassen og får os til at slås om at lukke os om os selv, istedet for at koncentrere os om at få etableret flere p-pladser. Så længe den kollektive transport er så dyr og usmidig, vil der være et stort behov for private biler til daglig pendling. Beboerne kører ud af kvarteret/ byen om morgenen og hjem om aftenen, hvorfor der er virkelig mange tomme pladser om dagen og naturligvis mere besvær med at finde plads om aftenen. Personligt har jeg aldrig behøvet at parkere længere væk end rundt om min egen karré og ofte holder jeg lige ud for gadedøren. Jeg har talt med en del naboer, der oplever det samme. Naturligvis bør biler med handikapskilt kunne parkere nær gadedøren, men det afhjælpes ikke med p-zoner, men derimod ved at afmærke en bås dertil. Vi skal passe på at tro at pladsmanglen skyldes indtrængende fremmede bilister, for så flyttter vi parkeringsproblemet væk fra det, der er sagens kerne, nemlig at der kan og bør etableres flere pladser i området. Det er jo ikke noget problem for private firmaer at købe/ leje kommunens grunde for at etablere parkeringspladser og de grunde kunne kommunen jo selv beholde til gavn for borgerne. Dette tiltag er ikke for at afhjælpe et problem, men for at tjene penge på de sidste områder i København, der indtil nu er gået fri.