Oprettet: 28. januar 2017
Svarnummer:
42

Indsendt af

Markus Lonsdale

Postnr.

2300

By

København

Høringssvar

Jeg har følgende 2 kommentarer til forslaget: Side 9: afsnit "Lokalplantillæggets indhold" Mens det er positivt, at kravet om publikumsorienterede serviceerhverv i stueetagen er fastholdt i tillæget, så er det uhensigtsmæssigt, at der ikke er krav om indretning mhp andre erhverv (kontorer, klinikker mm) som traditionelt ikke ligger i stueetagen. Der er således allerede nu mangel på “lokale læger” til tilflyttere til området syd for vigen. Flere erhvervsdrivende og deres ansatte vil også bidrage til omsætningen i de butikker i stueetagerne der måtte komme (f.eks. caféer ved frokosttiden). Side 34: "Tegning nr. 4b – Vejforhold, vandarealer samt bebyggede arealer" For at lette den gennemgående cykeltrafik mellem Nokken, Rundholtsvej og (vejen) Islands Brygge, samt cykeltrafikken til institutionen på Rundholtsvej forslås der, at cykelstien kan føres direkte over den bro, der i tegningen er betegnet som “mulig stibro”, som så også bør være bredere end angivet. Den bro, der er betegnet som “stibro”, kan dermed reduceres i bredden. Dette vil indfri ønsket om adgang til vandkanten (havneringen mm.) og desuden få den daglige cykeltrafik til at glide betydeligt bedre, især for “pladskrævende cykler” samt cykler med cykelanhænger (på vej til/fra institutionen), der ikke nemt kan sno sig rundt ved vigens udløb. Side 34: "Tegning nr. 4b – Vejforhold, vandarealer samt bebyggede arealer" Det forslås at den mulige bro over havneløbet anlægges således, at gåafstanden til den kommende metrostation for beboere syd for vigen bliver kortere.