Oprettet: 5. januar 2016
Svarnummer:
4

Indsendt af

Mark Hildebrandt

Postnr.

2300

By

København S

Høringssvar

Hej Godt initiativ med den bro. Dog undres jeg over følgende... var det ikke meningen – blandt andet – at dét cyklisterne skulle undgå – udover det sikkerhedsmæssige aspekt – var stigningen op ad broen, som vi alle ved kan være strid i blæst, regn og slud? Som jeg ser det er stigningen nærmest dobbelt så høj på en kortere distance. Det giver da ingen mening overhovedet. En klar ommer. Er det ikke muligt at gå to kilometer mod Islands Brygge og se den cykelbro som er der? Lav dog en kopi, den er perfekt. At jeg ikke fatter man skulle skrive en konkurrence til flere millioner ud på det her projekt, med et sådan - i mine øjne ufærdigt - resultat, stadfæster blot min tanke. Når det er sagt, så er det selvfølgelig en nydelig, tegnet bro, men det var da vel ikke det, som var grundtanken for os cyklister? Må da håbe i lytter lidt efter de kritiske toner, når i nu har en perfekt udgave længere nede ad havnen. Og nu hvor jeg har studeret projektet nærmere undres jeg også over at man ikke har tænkt over at videreføre broen, så cyklisterne slipper for det kaos der vil opstå på den anden side, når man skal over på Vester Voldgade og krydse den ekstremt befærdede vej, Christians Brygge. Dernæst er det da ret underligt, at man har valgt at starte broen på Amagersiden LÆNGST væk fra Langebro, hvor de fleste cyklister trods alt kommer fra… Men det er jo derfor vi har en høringsfase, så der vel kan rettes lidt op på mangler. Broen koster trods alt 90 millioner (samt et par millioner til konkurrencen). Spændende at se om der bliver taget højde for noget som helst af ovenstående når vi har det færdige projekt klar for indbyggernes skattekroner. Tak igen :)