Københavns Kommune får ny høringsportal

 

I slutningen af året bliver høringsportalen opdateret og du skal fremover logge på MitID eller med ErhvervsID for at indgive høringssvar.  
Abonnerer du på nyhedsbrevet, vil der være en periode, hvor du ikke automatisk får besked om nye høringer. Følg derfor med i aktuelle høringer her på siden.
 

Oprettet: 12. januar 2017
Svarnummer:
198

Indsendt af

Kristine Køhler Mortensen

Postnr.

2200

By

København N

Høringssvar

Som beboer i Hans Egedes Gade vil jeg gerne gøre opmærksom på de komplikationer, som der fra mit perspektiv vil være ved at føre bustrafikken igennem Jesper Brochmanns Gade og Hans Egedes Gade (Rute 2). 1. Vejen former et næsten 90-graders sving, hvor Jesper Brochmanns Gade går over i Hans Egedes Gade. Dette betyder meget begrænset udsyn. Som daglig cyklist og fodgænger oplever jeg tit farlige situationer ved at komme ud på vejen eller krydse vejen - biler kommer hurtigt og skjult kørende om hjørnet. Med bustrafik i dette sving vil det for mig at se skabe en daglig farlig trafiksituation til stor gene for bebeoere og andre, der bruger området. 2. Volden fra cykelbroen ned mod Hans Egedes Gade benyttes som rekreativt område af områdetes beboere såvel som andre københavnere - både sommer og vinter. Om sommeren til picnic og solbadning, om vinteren til kælkning af virkelig mange københavnske børn og forældre fra alle kvarterer i byen. Med bustrafik for enden af dette område vil den rekreative værdi forringes markant. Det vil genere sommerens gæster med støj og lugt, men i særlig høj grad vinterens gæster ved at skabe en rigtig farlig situation med busser for enden af den meget populære kælkebakke. Det vil for mig at se være en stor forringelse for hele Københavns borgere, hvis den rekreative funktion, som stedet har fået, skal tilsidesættes for en øget indtjening til Movia. 3. Børnehaven, der ligger ud til det farlige sving ved Jesper Brochmanns Gade og Hans Egedes Gade har børn, forældre og pædagoger, der kommer og går. Desuden afhentes en del af børnene af busser, som holder udenfor. Med offentlig bustrafik igennem denne passage, vil det blive en meget tung og farlige trafiksituation. Som daglige bruger af nærområdet vil jeg desuden gøre opmærksom på, at Brohusgade som en eget smal gade heller ikke egner sig til tung bustrafik og vil mindske funktionaliteten for fodgængere og cyklister markant. Af disse grunde er rute 4 for mig at se den bedste løsning på trafikproblemerne.