Oprettet: 2. juni 2016

Karsten Vestergaard Nielsen

ABNy UngAENAFsw 10 - 16, Donaugade 2

Silkeborg

Hørings svar: Sadolin & Holmblad tillæg nr. 2 – Lokalplanforslag fra AB Ny Ungarnsgade 10-16, Donaugade 2. Som bestyrelsesmedlem vil jeg på vegne af Andelsboligforeningen Ny Ungarnsgade 10 – 16, Donaugade 2, CVR nr. 32616534 komme med et indlæg til sagen. Jeg hedder Karsten Vestergaard Nielsen, Dalstrøget 37, 8600 Silkeborg, Tlf. 40363285, mail: karstennielsen@hotmail.com. Min bopæl i Silkeborg skyldes, at der i dette tilfælde er tale om forældrekøb af andelsbolig, Ungarnsgade 10, st.th. Ankepunkter: 1. Højden af byggeriet i forlængelse af Donaugade. 2. Adgang via vores Ungarnsgade, der har karakter af privat fællesvej. 3. Sikring af fremtidig adgang til vores gård i andelsboligforeningen, herunder sikre fremtidige muligheder for vedligeholdelse af vores ejendom. Ad 1. Vi har bemærket, at byggeri sker i forlængelse af vores gavl på Donaugade 2, og at man vil bygge i 4 etager mod vores ejendom i den nærmeste bygning samt i 5 etager i den næste bygning. I den forbindelse ønsker vi en nærmere klarlægning af virkninger for lys og solindfald. Det skal bemærkes, at gården i fores andelsboligforening er beliggende cirka 2 meter under niveauet på Sadolinparken. Vi ønsker en gennemgang heraf i samarbejde med vore egne byggeteknikere, og tager for givet, at udgifter i denne forbindelse afholdes af bygherren. Ad 2. Man foreslår, at færdsel til det nybyggede område skal ske via Ungarnsgade, der som bekendt er en privat fællesvej. Det vil derfor givet medføre merbelastning på denne vej, og dermed forventede, øgede udgifter til vedligeholdelse. Dette spørgsmål skal der derfor tages højde for i projektet. Ad 3. Vores gård er fuldstændig lukket, og der findes i dag ingen port fra gaden til vores gård i andelsboligforeningen, men alene en mindre kælder tunnel til afhentning af skrald. Ved vedligeholdelsesopgaver har der været behov for benyttelse af lift fra parkeringspladserne på Sadolinparken, og dette i sig selv, har faktisk været problematisk. Derfor er det vigtigt, at vi nu sikres den fornødne adgang via grunden på Sadolinparken i fremtiden, så det sikres, at køretøjer kan komme ind. Derfor vil der være behov for at tingslyse en servitut som sikrer som sikrer os adgangsvej samt ret til at benytte denne på grunden, i Sadolinparken. Alternativet kunne være, at der reserveres et beløb til Andelsboligforeningens opkøb af en andelsbolig, beliggende i stueplan op mod Sadolinparken. Dermed kunne sikres nødvendig adgang til gården og mulighed for kontrollerede forhold for storskrald og pap affald. Venlig hilsen Karsten Vestergaard Nielsen Dalstrøget 37 8600 Silkeborg Tlf. 40363285 Mail: karstennielsen@hotmail.com

Materiale: