Københavns Kommune får ny høringsportal
I slutningen af året bliver høringsportalen opdateret og du skal fremover logge på MitID eller med ErhvervsID for at indgive høringssvar.
Abonnerer du på nyhedsbrevet, vil der være en periode, hvor du ikke automatisk får besked om nye høringer. Følg derfor med i aktuelle høringer her på siden.
Høringssvar vedrørende Bus-undersøgelse vedr. omlægning af bus 66 og 12 i udadgående retning i Rantzausgade
Oprettet:
12. januar 2017
Svarnummer:
199
Indsendt af
Johan
Postnr.
2200
By
København N
Høringssvar
Som beboer i Hans Egedes Gade bliver jeg nødt til at gøre opmærksom på de mange problemer, der vil være forbundet med at lede bustrafikken igennem Hans Egedes Gade (ruteforslag nr. 2).
For det første vil 90-graders-svinget fra Jesper Brochmanns Gade til Hans Egedes Gade gøre chaufførernes udsyn virkelig svært. Der vil derfor opstå mange farlige situationer, hvis der kommer tung trafik igennem svinget.
For det andet er det aldrig smart at have tung trafik foran en børnehave, hvor små børn løber ind og ud af biler og havelåger. Der ligger en stor børnehave midt i svinget.
For det tredje vil bustrafikken ødelægge det rekreative område på bakken ved cykelbroen. Hele formålet med den grønne bakke har været at skabe et rekreativt område sommer og vinter. Larmen fra busserne og deres umiskendelige stank af dieselrøg vil ikke ligefrem gøre området mere attraktivt for forældre med kælkende børn og andre borgere, der kan benytte området.
Derfor opfordrer jeg kommunen til at vedtage ruteforslag nr. 4 (via Åboulevarden).
Fra Movias synspunkt er ruteforslag nr. 4 ikke særlig attraktivt. Movia øger nemlig sin indtjening ved at benytte Hans Egedes Gade. Heldigvis vil det være usagligt (og derfor forbudt) for kommunen at lægge vægt på Movias økonomiske interesse i sagen, uanset hvor åbenlyst eller skjult interessen kommer til udtryk i selve afgørelsen.
Alt i alt vil det være en af historiens dårligste teknik- og miljøbeslutninger at vedtage ruteforslag nr. 2. Kommunen bør derimod vedtage ruteforslag nr. 4.