Københavns Kommune får ny høringsportal
I slutningen af året bliver høringsportalen opdateret og du skal fremover logge på MitID eller med ErhvervsID for at indgive høringssvar.
Abonnerer du på nyhedsbrevet, vil der være en periode, hvor du ikke automatisk får besked om nye høringer. Følg derfor med i aktuelle høringer her på siden.
Høringssvar vedrørende Ny Østerbro Skole - lokalplan 495
Oprettet:
3. maj 2013
Svarnummer:
44
Indsendt af
Jan Johan Kühl
Postnr.
2100
By
København Ø
Høringssvar
Grundlæggende synes vi, at det er en udemærket idé at benytte området til skole, men med overvejelserne om et fire-sporet folkeskole er der en stor risiko for at det særpræg, kvarteret har, reduceres varigt. Ikke blot til skade for beboerne, men også de mange som benytter kvarteret.
En del af planerne står i stærk kontrast til de hensigter kommunen ellers har omkring kvarteret; som et grønt område hvor kommunen har klare holdinger til hvilke træer der plantes hhv må fældes, hvor mange parkeringspladser man skal etablere for at kunne drive erhverv m.m.
Vi har følgende indsigelser til "Ny Østerbro Skole":
1. Fire-spor er meget og mange børn, på et område der ikke er meget større end Heibergskolen. Det vil blive en belastning for kvarteret. To-spor må være tilstrækkeligt!
2. Åbningen af vejene ind til kvarteret er katastrofalt, og vil gøre et i forvejen svært kvarter næsten umuligt trafikalt. I dag kan en bil og en cyklist ikke passere hinanden! Tænk så på travle morgener. Der til kommer usikkerheden for legende børn med en øget trafikbelastning. Det eneste rigtige er kun at have indkørsel til skolen fra Strandboulvarden - som på ingen må er overbelastet trafikalt.
3. Kvarterets grønne karakter må simpelthen ikke reduceres, og derfor bør der ikke fældes træer, ligesom hække og vejtræerne skal bevares.
4. Hel og delvise nedrivninger af de to villaer er en fejl og vil igen fjerne vigtige elementer i kvarteret's karakter. De to villaer bør kunne inkluderes arkitektonisk og funktionelt i den nye skole på den ene eller anden måde.
5. Jeg går udfra at risiko for grundvandssænkning indgår i overvejelserne og at det sikres at dette ikke sker. Alternativt kan kommunen komme til at stå over ganske store erstatninger til både etageejendomme og villaer i området.
6. Endeligt må vi indstille til at man udelukkende bruger Strandboulevarden ifm byggeriet således at tunge lastbiler ikke blokerer og ødelægger de små veje.
Med venlig hilsen
Jan Kühl