Københavns Kommune får ny høringsportal

 

I slutningen af året bliver høringsportalen opdateret og du skal fremover logge på MitID eller med ErhvervsID for at indgive høringssvar.  
Abonnerer du på nyhedsbrevet, vil der være en periode, hvor du ikke automatisk får besked om nye høringer. Følg derfor med i aktuelle høringer her på siden.
 

Oprettet: 9. juli 2012
Svarnummer:
5

Indsendt af

Helle Munk

Virksomhed / organisation

Uddannelscenter UiU/Ungdomsskolen UiU

Postnr.

2400

By

København NV

Høringssvar

Høring til ny budgetmodel for rengørings- og gårdmandsområdet på daginstitutioner ( 2011 – 41121) Forslag til Den nye budgetmodels princip er, at institutioner i tredjemandsleje, hvor udlejer har forpligtelsen til at vedligeholde udearealet, ikke modtaget gårdmandsbudget. Klubben på UiU får således ikke bevilling til gårdmand fordi de ligger på skolens areal. Klubben har selvstændige kvadratmeter indeareal som ikke er tænkt ind i den nye budgetmodel, desuden anvendes skolens lokaler som supplement. UiU oplever derfor, samlet set, at gårdmandsområderne indendørs er glemt i denne beregningsmodel, hvilket ikke er hensigtsmæssigt. Det skal bemærkes, at gårdmanden har fået merarbejde ved, at klubben ligger på skolens areal:’ • Klubben har selvstændige lokaler som skal vedligeholdes. • Klubben har udvidet åbningstid i forhold til skolen, dvs. er åbent om eftermiddagen, hvor der er ekstra oprydning og renholdelse efter medlemmerne. • Klubben har udvidet åbningstid i forhold til skolen, da klubben har åbent ALLE hverdage (ingen ferielukning) – hvor skolen har åbent 200 skoledage. Klubben har kun lukket på helligdage. • Merarbejde i forhold til reparationer og vedligehold af indvendige bygninger • Merarbejde pga. klubben deler arealer med skolen – klubben ”låner” skolens indvendige lokaler som nedslides hurtigere. • Gårdmandsbevillingen udregnes pr. barn, der tages ikke højde for, at vi på specialskole og institutionsområdet i særlig høj grad belaster skolens inventar og bygninger pga. meget udadrettet adfærd hos elever/medlemmer der er på et tidligt udviklingstrin. På specialområdet er ikke er så mange børn/ unge mennesker – men dem der er tilknyttet f.eks. UiU har et stort slid på inventar og bygninger i kraft af hjælpemidler som ikke altid håndteres hensigtsmæssigt, udadreagerende- og fysisk voldsom adfærd der blandt medfører en del reparations arbejde. Med venlig hilsen Helle Munk Forstander UiU