Københavns Kommune får ny høringsportal
I slutningen af året bliver høringsportalen opdateret og du skal fremover logge på MitID eller med ErhvervsID for at indgive høringssvar.
Abonnerer du på nyhedsbrevet, vil der være en periode, hvor du ikke automatisk får besked om nye høringer. Følg derfor med i aktuelle høringer her på siden.
Høringssvar vedrørende Tung trafik strategi
Oprettet:
25. august 2009
Svarnummer:
6
Indsendt af
Gitte Edel Nielsen
Postnr.
1356
By
København K
Høringssvar
Jeg er en del af det netværk og den aktivistgruppe der er nedsat for borgere, der er svært utilfredse med Teknik- og Miljøforvaltningens beslutning om at gøre Nørre- og Øster Søgade til en hovedfærdselsåre for tung og miljøbelastende trafik i Indre By. Jeg tilslutter mig derfor på det kraftigste det høringsindlæg Iselin C. Hermann i dag har indsendt. Jeg vil derfor gerne gentage at det er uforståeligt at effektivitet synes vigtigere end trafiksikkerhed og trivsel for beboerne langs denne rute, samt for de mange borgere, som anvender søerne som rekreativt område – kort sagt rigtigt mange borgere som benytter dette skønne nær-rekreative område er for mig ligeså uforståeligt.
Søområdet er, som nævnt, i forbindelse med afspærringen af Nørrebrogade – blevet yderligere belastet af trafik i alle døgnets timer og luftforureningen er – i henhold til EU-krav allerede overskredet med 70%.
Det kan kun slåes fast at ,det er uanstændigt at tilsidedesætte beboerne i brokvartererne og deres trivsel, til fordel for tung trafik. SØERNE ER FREDEDE men dét tilsidesætter kommunen til fordel for en trafikpolitik, som favoriserer biler frem for mennesker, natur og miljø. Det´ at vi står overfor at være værtsland for klimatopmødet, og vi taler om at minimere trafikken i byerne med bompenge, SAMTIDIG med at man misrygter Søområdet, som desuden slet ikke er gearet til den tunge trafik i og med at vi taler om en forholdsvis smal tosporet vej. Det er som sagt meget, meget lidt visionært og bæredygtigt af Københavns Kommune, der som nævnt på deres hjemmeside netop fremhæver de indre søer som en historisk del af byen og skriver at stedet er ”særligt populært rekreativt område”.
Der må derfor findes en bedre løsning end den at lukke dele af Københavns brokvarterer af for trafik for så i stedet at overbelaste andre kvarterer der på ingen måde er gearet til dette.