Københavns Kommune får ny høringsportal
I slutningen af året bliver høringsportalen opdateret og du skal fremover logge på MitID eller med ErhvervsID for at indgive høringssvar.
Abonnerer du på nyhedsbrevet, vil der være en periode, hvor du ikke automatisk får besked om nye høringer. Følg derfor med i aktuelle høringer her på siden.
Høringssvar vedrørende Åben høring om regelforenklinger for erhvervslivet i Københavns Kommune
Oprettet:
16. marts 2017
Svarnummer:
11
Indsendt af
Dorrit Saietz
Virksomhed / organisation
Havlys Aps
Postnr.
2100
By
København Ø
Høringssvar
Vi er i færd med at åbne en restaurant og har i den forbindelse ansøgt om tilladelse til at servere alkohol. Vi er blevet overrasket over det bjerg af papirer vi skulle indsende, og som det i nogle tilfælde var svært at forstå relevansen af.
Fx. restanceattest fra skat fra alle ejere - den kan kun fremskaffes ved at ringe og få den tilsendt per brev, er det dog ikke muligt at bruge en opgørelse som kan hentes ved hjælp af nemid?
Budgetter for både drift og byggeri, dokumentation for finansiering, osv... er det ikke virksomhedens problem hvis det ikke løber rundt, hvad har det med bevillingen at gøre?
Det er klart, at der skal ses på ejernes generalieblad og i endnu højre grad på risikoen for gener for naboer, men det virker slet ikke som om, det er de hensyn, der er i fokus. Derimod en masse papir for papirernes egen skyld.