Oprettet: 12. april 2016

Carina Fibiger Rydahl

IFK98

Nørrebro

Klage over flytning af IFK98 lokaler i Hørsholmsgade Det slår mig at denne flytning vil få store konsekvenser for en stor del af medlemmerne i denne idrætsforening, en unik en af slagsen, den største idrætsforening, hvor målgruppen er psykisk sårbare/psykisk syge. Jeg har selv kun være medlem af foreningen siden august 2014, men den har betyder meget for min personlige recovery proces. Jeg har været igennem et langt sygdomsforløb inden jeg startede i foreningen. Jeg startede med at spille fodbold og styrketræne i foreningen, og har fået nogle gode venner her og en sød kæreste, Jeg er også stor bruger af det omtalte fitnesslokalet, som ligger i gården sammen med IFK's sekretariat og cafe, hvor mange medlemmer kommer og får en sludder over et måltid sund mad eller en kop kaffe eller te. 1/4 del af medlemmerne bor på Nørrebro, mange har svært ved at tage lange Bus/tog/cykel ture. Det kræver meget af dem at komme afsted. Den kultur man finder i Hørsholmsgade 20 er hel unik, vi er her for hinanden og tager med åbne arme mod nye medlemmer. Det vil sige at vi steget i medlemstal og aktiviteter igennem årene siden starten i 1998. Jeg vil vurdere at omkring 25 % af medlemmerne uden at have muligheden for at komme her, vil blive indlagt og måske 10 % af dem også vil blive præget af ensomhed. Jeg ved godt at der findes mange væresteder på Nørrebro og I København, men denne forening hjælper med at få folk til at røre sig, hvilket er en stor hjælp da meget forskning viser at psykisk sårbare/psykisk syge har større risiko for at blive overvægtige og dø tidligere end den gennemsnitlige dansker! Så derfor overvej kraftigt, hvad denne ændring den har for IFK98 som forening, men også for det enkelte medlem, der kan blive kraftig kø til folk som gerne vil indlægges!