Høringssvar vedrørende Tillæg til Spildevandsplan

Brønshøj-Husum Lokaludvalg

Økonomiforvaltningen

Brønshøj

Brønshøj-Husum Lokaludvalg finder det meget betænkeligt, at der udledes urenset afløbsvand til Louisehullet i Brønshøjparken uden, at det er sikret, at vandet har en kvalitet, der ikke forurener området yderligere. Afløbene i den offentlige hovedkloak, vejbrøndene og de private stikledninger samt Louisehullet er sammenhængende og uden skodder, hvorfor en sammenblanding med husholdningsspildevand kan forekomme og ikke er udelukket i projektbeskrivelsen. Det er tidligere set, at vandpresset ved skybrud via hovedkloak og vejbrønde har udledt mængder af blandingsvand indeholdende husholdningsspildevand til kørebaner og lavereliggende områder. Om Louisehullet også er recipient under skybrud - for nuværende og fremover - er ikke belyst i projektet, hvilket ville være meget ønskeligt. En Strategisk Miljø Vurdering (MMV) ville ligeledes være et redskab, som kunne målrette en investering mere langsigtet og sikre et rimeligt miljøhensyn lokalt. Med venlig hilsen Christian Hesselberg Formand for Brønshøj-Husum Lokaludvalg Freddy Ingvorsen Formand for Byudviklingsudvalget