Københavns Kommune får ny høringsportal den 28. november
Den 28. november bliver høringsportalen opdateret og du skal fremover logge på MitID eller med MitID Erhverv for at indgive høringssvar. I forbindelse med opdateringen kan portalen være nede.
Abonnerer du på nyhedsbrevet, vil der være en periode, hvor du ikke automatisk får besked om nye høringer. Følg derfor med i aktuelle høringer her på siden.
Høringssvar vedrørende Distriktsændringer for skoleåret 2025/2026
Indsendt af
Postnr.
By
Høringssvar
Med mit høringssvar ønsker jeg at tilkendegive, at jeg er imod overvejelsen om at flytte rode 256 fra Brønshøj Skole til Kirkebjerg Skole.
Vi bor selv i rode 256, men bliver dog ikke berørt af ændringen da vi allerede har et barn på Brønshøj skole. Jeg er imod ændringen af hensyn til de børn, der potentielt bliver berørt samt kontinuitet som sikrer rode 256's naturlige tilknytning til Brønshøj Skole. Nedenfor har jeg beskrevet de primære hensyn i henhold til BUU's principper om skoledistriktændringer.
Sikre skoleveje
BUU’s principper for skoledistriktændringer indebærer bl.a. et princip om sikre skoleveje. Såfremt ændringen gennemføres, vil de 12 børn i rode 256 fremover skulle krydse Slotsherrensvej, som er en af de meget trafikerede indfaldsveje til København. Særligt i morgenmyldretiden, når eleverne møder i skole. Det harmonerer i min optik ikke med princip om sikre skoleveje og vil udskyde det tidspunkt, hvor børnene selv kan komme trygt i skole.
Lokalt tilhørsforhold
Ifølge Google Maps bor jeg 450 meter fra Brønshøj Skole. En tur på ca. 5 min til fods. Kirkebjerg Skole i Vanløse er 1.200 meter væk.
Vores børns lokale tilhørsforhold er Brønshøj. Deres venner og fritidsaktiviteter er i Brønshøj. Ved fritidsaktiviteterne møder de deres venner, som går på Brønshøj eller Bellahøj Skole. Vi har ingen naturlig tilknytning til Vanløse – særligt med den naturlige barriere, som Slotsherrensvej udgør.
Af disse årsager mener jeg ikke, at overvejelsen om at flytte rode 256 til Kirkebjerg stemmer overens med BUU’s princip om kontinuitet og transparens.