Oprettet: 29. juni 2022
Svarnummer:
16

Indsendt af

Peter Danelund

Postnr.

2200

By

København

Høringssvar

VI HAR EN KOMMUNEPLAN VEDTAGET I 2020. MEN HVIS VI IKKE KAN LIDE DEN, LAVER VI BARE EN ÆNDRING:

At forsøge at omgå en allerede vedtaget kommuneplan for København, der faktisk rækker frem til 2030, for gennem en listig lokalplansændring at opnå en helt uhørt 0-norm for parkeringspladser ved nybyggeri er simpelthen en skandale, og en grov tilsidesættelse af alle de indsigelser, der igennem de sidste 2 år har været gjort mod dette nybyggeri, og dets effekt på antallet af p-pladser i området.

Efter kommuneplanen vil et byggeri af denne størrelse normalt udløse et krav om 43 p-pladser. Pladser som der vil være hårdt brug for, da der samtidig som følge af nybyggeriet skal fjernes 12 p-pladser i Florsgade.

Forvaltningen for Teknik og Miljø har hele vejen igennem gjort gældende over for Udvalget for Miljø- og Teknik, at en 0-norm vanskeligt – og med tydelig procesrisiko -  lader sig gennemføre på grund af de eksisterende trafik- og parkeringsforhold. Og på grund af den overbelastning der i forvejen er på de eksisterende parkeringspladser i området, hvoraf ingen er ledige efter kl 17 på hverdage. Alligevel vil politikerne mod råd fra kommunens fageksperter tvinge en 0-norm igennem, i et meget meget lille område, hvor mulighederne for at finde alternativ parkering yderligere er begrænset af beliggenheden tæt på kommunegrænsen til Frederiksberg Kommune.

Dette forslag til Tillæg 1 bør trækkes tilbage af respekt for beboere og bilbrugere i området, og erstattes af kommuneplanens normale krav om 43 nye p-pladser, i en p-kælder, og tilgængelige for alle med en p-licens.

P-kælderen kan samtidig forberedes til anvendelse som sikringsrum, i forhold til et fremtidigt og anderledes militært trusselsbillede.

Samtidigt bør byggeriets grænselinje mod Florsgade ændres, så der stadig kan opretholdes det normale/eksisterende antal p-pladser i Florsgade.

(P.S. Øvrige høringssvarere bedes bemærke at også Økonomiforvaltningen foretager en høring, som kan besvares indtil 5. september  https://blivhoert.kk.dk/node/57655/svar)