Kort over parkeringszone i Grøndal Kvarter

Tidsbegrænset parkeringszone Grøndal

Der er stillet forslag om, at der indføres en 3-timers parkeringszone på hverdage i tidsrummet kl. 08-22 i området Grøndal i Vanløse

Høringsfrist:

2. maj 2022
Indsendt af:
mogens andersen
Dato: 2. maj 2022
Svarnummer:
26
By:
Vanløse
Postnr.:
2720
Vedr. Parkeringszone i det såkaldte Grøndalsområde i Vanløse.   Jeg vil hermed gøre indsigelse mod det pågældende forslag. Min kone og jeg bor på Ådalsvej - mellem Vanløse Alle og Rebildvej – og arealet ud til midten af vejen er en del af vores ejendom. Med det foreliggende forslag kan vi kun i begrænset omfang og med en form for langtidsplanlægning have gæster og besøgende familie holdende på vores egen ejendom, mens vi samtidig er forpligtet til at rengøre og vedligeholde vejen så andre/uvedkommende kan parkere. Forslaget vil samtidig fortsætte den nedslidning af vejen, som kommunen igangsatte da man flyttede gennemkørende trafik – heraf megen tung trafik - fra Randbølvej til Ådalsvej. Forslaget gør det muligt for vel omkring 1000 personer at få licens til at langtidsparkere på vores vejareal – mens altså vores egen familie ikke uden videre må holde her. Det er selvfølgelig fuldstændig uacceptabelt, og jeg skal der for bede om en klar redegørelse for: Hvad er formålet Hvad er problemerne og  konsekvenserne Hvad er det juridiske grundlag for at omdanne en privat fællesvej til en fællesvej for en større gruppe menneskers parkeringsbehov   1. Formål Udgangspunktet for forvaltningens skrivelse er, at man har problemer med uvedkommende parkering omkring Genforeningspladsen. Det er et par kilometer fra hvor vi bor. Jeg har svært ved at se sammenhængen! Hvorfor skal vi være del af ”løsningen” på problemer ved Genforeningspladsen? Vi vil hellere have løst problemer på vores egen vej! Forvaltningen skriver, at ”Formålet er at reducere risiko for, at der sker forskydning af parkering, hvis der kun etableres en parkeringszone i den østlige del af området.” Det forekommer at være en besynderlig form for logik. Hvis man kan reducere risikoen for uønsket parkering ved at gøre zonen større, hvorfor gør man så ikke bare hele København til èn, samlet parkeringszone!?   Hvis man effektivt vil undgå forskydning af parkering, laver man naturligvis særskilte zoner for de områder, der skal beskyttes. Det burde ikke være svært – heller ikke administrativt. Man må derfor spørge, om der mon er andre formål med at inddrage dele af Vanløse i en løsning af parkeringsproblemer i Nordvest? Hvad kan man mon blive udsat for, når kommunen begynder at lave stormflodssikring?   2. Hvad er problemerne og konsekvenserne Her på Ådalsvej – mellem Vanløse Alle og Rebildvej - har vi helt andre problemer med parkering. Kørebanen er kun 5 meter bred med parkering og bebyggelse i begge sider. Det indebærer megen kørende trafik på fortovene. Vejen og fortovene er i forvejen belastet af mange skader fra den gang kommunen flyttede al (tung) trafik fra Randbølvej – som har 8,5 meter kørebane plus brede cykelstier i begge sider, og er uden bebyggelse i den ene side - over på vores rolige og fredfyldte vej. De påførte skader har kommunen nægtet at tage ansvaret for, og gennemkørsel med tung trafik fortsætter delvist, idet en række ”vaneforbrydere” ikke vil acceptere at udkørsel til Rebildvej efter længere tid er blevet forbudt, uden at Randbølvej er blevet genåbnet. Belastningen fra uvedkommende parkering fortsætter, og kørebanens begrænsede bredde indebærer, at biler, som accepterer at de ikke må køre ud mod Rebildvej, i stedet kører op over fortovet på modstående side af vejen for at vende – ofte også ind i folks private indkørsler. Den nederste strækning af det pågældende vejstykke bliver brugt af pendlere som supplement til de begrænsede parkeringsmuligheder ved Flintholm Station. Det vil kunne forhindres af oprettelse af en mindre P-zone - uden at det kædes sammen med helt uvedkommende problemer ved Genforeningspladsen. På Ådalsvejs strækning op mod Vanløse Alle – hvor vi selv bor - har vi uvedkommende parkering af forskellig art som følge af det forvaltningen kalder ”forskydning”: - Der bliver flere of flere biler på Vanløse Alle, bl.a. fordi kommunen har givet tilladelse til indretning af boliger i tagetagen på adskillige ejendomme – uden at disse ejendomme som helhed har tilstrækkeligt med parkeringspladser (harmonerer det mon med planlovgivningens intentioner) - Der kommer flere og flere biler på gule plader ud for boligblokke i området. Har forvaltningen overvejet at se på det problem? - På hjørnet mod Vanløse Alle blev et par parkeringspladser i sin tid nedlagt, da man skulle skaffe plads til tunge køretøjers svingningsmuligheder i forbindelse med flytning af trafik fra Randbølvej til Ådalsvej. På vejbanen blev der malet en cykel, selvom arealet ikke benyttes af cykler. Tilsvarende blev P-pladser nedlagt på Vanløse Alle mellem Randbølvej og Ådalsvej. Har man glemt at fjerne disse cykelmarkeringer igen? - På Vanløse Alle nr. 22-36 har man beboelse i 4 lag – i alt 64 boliger, men kun 14 p-pladser langs facaden. Ejendommen har bagtil en gård med 10 garager og et stort belagt gårdareal -, med parkering forbudt skiltning på gårdarealet. Her har man altså selv valgt, at parkering ikke skal løses på egen grund – skal de så have licens til at holde på vores grund? - Længere oppe af Ådalsvej – på den anden side af Vanløse Alle – har en entreprenør slået sig ned midt i et boligområde. Han har flere store kassevogne og andre køretøjer holdende på vejen og har malet gule striber på kantstenen. Har kommunen godkendt det? Vi har i høj grad brug for beskyttelse mod den afledte ”forskydning” fra disse faktorer, og det er der ikke taget højde for i forvaltningens forslag til P-zone. Det er uacceptabelt hvis den nedslidning og de ødelæggelser af fortov mv., som kommunens hidtidige tiltag har påført os, skal fortsætte under henvisning til problemer på Genforeningspladsen.      3. Hvad er det juridiske grundlag for at omdanne en privat fællesvej til en fællesvej for en større gruppe menneskers parkeringsbehov Vores vej – som altså kun har en kørebane i 5 meters bredde og bebyggelse med parkering i begge side – og som oven i købet er lukket i den ene ende, er ud fra enhver planmæssig betragtning uegnet som fælles parkeringsareal for mindst 1000 licenshavere. Det burde være let at lave en mindre p-zone, som respekterer beboernes behov og rettigheder. Hvis forvaltningen mener, at det ikke kan lade sig gøre, er det på tide, at nogen fortæller dem, at det kan det sagtens! Hvis man opretholder det fremlagte forslag til P-zone, vil jeg gerne udbede mig en redegørelse for det juridiske grundlag for at omdanne en mindre, privat fælles vej med et par og tyve parceller til en fællesvej for ca. 1000 personers parkeringsbehov. Og hvordan kan man fastholde, at beboerne skal være ansvarlig for både rengøring og vedligehold, samtidig med at vi ikke umiddelbart må have familien på besøg. Jeg vil gerne have en forklaring, som kan tåle en klage til ombudsmanden.
Læs høringssvar fra mogens andersen
Indsendt af:
Anne-Sofie Spangsberg
Dato: 2. maj 2022
Svarnummer:
25
By:
København NV
Postnr.:
2400
Forslaget bedes tage hensyn til beboere Hulgårdsvej 2-72, som med dette forslag får indskrænket parkeringsmulighederne betragteligt. Disse beboere bruger i høj grad zonen til parkering, da der ikke er andre muligheder for parkering på Hulgårdsvej, men vil i følge den nuværende zoneoptegning ikke have mulighed for at søge om beboerlicens. Hvad er argumentet for at så nøje udelukke lige præsis disse boligere i området?
Læs høringssvar fra Anne-Sofie Spangsberg
Indsendt af:
Vanløse Lokaludvalg
Dato: 2. maj 2022
Svarnummer:
24
Vedhæftede filer: 1
Virksomhed / Organisation :
Vanløse Lokaludvalg
By:
Vanløse
Postnr.:
2720
Vedhæftet høringssvar fra Vanløse Lokaludvalg besluttet i møde den 28. april 2022.
Læs høringssvar fra Vanløse Lokaludvalg
Indsendt af:
David Dyrholm
Dato: 2. maj 2022
Svarnummer:
23
By:
København Nv
Postnr.:
2400
Forslaget bedes tage hensyn til beboere Hulgårdsvej 2-72, som med dette forslag får indskrænket parkeringsmulighederne betragteligt, da det ikke er muligt at parkere på Hulgårdsvej. Disse beboere bruger i høj grad zonen til parkering, da der ikke er andre parkeringsmuligheder i området, men vil i følge den nuværende zoneoptegning ikke have mulighed for at søge om beboerlicens.
Læs høringssvar fra David Dyrholm
Indsendt af:
Morten Kamp Thomsen
Dato: 2. maj 2022
Svarnummer:
22
By:
København Nv
Postnr.:
2400
Det bør også være muligt for beboerne i rækkehusene på Hulgårdsvej (nr. 2 til 70) at søge om en beboerlicens, hvilket ikke ser ud til at være muligt i forslaget til en ny parkeringszone. Da vi ikke har mulighed for at parkere vores bil på Hulgårdsvej i dagstimerne, er vi nød til at parkere på sidegaderne (Æblevej, Hvidkildevej mv.). Hvis den mulighed forsvinder, og vi ikke har mulighed for at søge om boboerlicens, vil vi ikke havde et sted at stille voers biler i nærmorådet i dagstimerne.  
Læs høringssvar fra Morten Kamp Thomsen
Indsendt af:
David Petersen
Dato: 1. maj 2022
Svarnummer:
21
By:
København
Postnr.:
2400
Forslaget bedes tage hensyn til beboere Hulgårdsvej 2-72, som med dette forslag får indskrænket parkeringsmulighederne betragteligt. Vi anvender i høj grad området til parkering hvilket vi nu jf optegningen ikke vil have mulighed for beboerlicens 
Læs høringssvar fra David Petersen
Indsendt af:
Flo andersen
Dato: 1. maj 2022
Svarnummer:
20
By:
Kbh NV
Postnr.:
2400
Forslaget bedes tage hensyn til beboere Hulgårdsvej 2-72, som med dette forslag får indskrænket parkeringsmulighederne betragteligt. Disse beboere bruger i høj grad zonen til parkeing, men vil i følge den nuværende zoneoptegning ikke have mulighed for at søge om beboerlicens.
Læs høringssvar fra Flo andersen
Indsendt af:
Gitte Heise
Dato: 1. maj 2022
Svarnummer:
19
By:
København NV
Postnr.:
2400
Området bør omfatte HELE Hulgårdsvej. Beboerne på Hulgårdsvej anvender også vejene i det markerede område til parkering. Og da der ved indførelse af parkeringszone, kommer endnu større tryk på området udenfor parkeringszonen, bør det også være muligt for beboerne på hele Hulgårdsvej at få beboerlicens.
Læs høringssvar fra Gitte Heise
Indsendt af:
Anders Tolborg
Dato: 1. maj 2022
Svarnummer:
18
By:
København NV
Postnr.:
2400
Forslaget bedes tage hensyn til beboere Hulgårdsvej 2-72, som med dette forslag får indskrænket parkeringsmulighederne betragteligt. Disse beboere bruger i høj grad zonen til parkeing, men vil i følge den nuværende zoneoptegning ikke have mulighed for at søge om beboerlicens.
Læs høringssvar fra Anders Tolborg
Indsendt af:
Robert Fraser
Dato: 1. maj 2022
Svarnummer:
17
By:
København NV
Postnr.:
2400
Overordnet set et fornuftigt tiltag for at imødekomme parkeringsudfordringer i området. Dog mener jeg at den foreslåede zone-inddeling omkring Hulgårsdvej (2-72) er yderst uhensigtsmæssig. Vi beboere på Hulgårdsvej er allerede underlagt restriktive parkeringsregler ved egne matrikler til gavn for biltrafikken på ring 2, og vi er dermed henvist til anden offentlig parkering i området. I det skitserede forslag bliver parkeringsmulighederne for os urimeligt indskrænket, da vi, så vidt forstås, ikke vil være berettiget til beboerlicens i de nye zoner (hvor vi ellers har haft mulighed for parkering). Vi bor i et tæt befolket område med varierende boligformer og med betydelig biltrafik. Jeg frygter, at veje omfattet af parkeringsbegrænsningen bliver rømmet for biler, mens der i selv samme område vil tilføjes endnu mere trafik og kamp om parkeringspladser uden tidsbegrænsning. Alle veje i zonen er offentlige – men i nuværende forslag bliver nogle beboere i området overset og yderligere belastet, imens andre begunstiges. Jeg mener derfor, at der i forslaget bør tages hensyn til os og andre beboere, som måtte blive påvirket negativt af de nye foreslåede parkeringsregler. Eksempelvis ændring i zoneinddelingen eller reglerne for retten til beboerlicens.
Læs høringssvar fra Robert Fraser
Indsendt af:
Flemming Sørensen
Dato: 1. maj 2022
Svarnummer:
16
By:
København NV
Postnr.:
2400
Det er for mig ubegribeligt, at zonen ikke helt følger Hulgårdsvej, med den konsekvens, at et antal tige numre i rækkehusbebyggelsen Hulgårdsvej 2-72 holdes udenfor zonen og følgelig ikke kan få beboerlicens. Husnumrene har jf. lokalplanen ikke ret til parkering på egen grund og vil blive som en ø af huse, der er af omkrandset restriktioner. Formentlig skyldes udeladelsen at der i forvejen er stopforbud på Hulgårdsvej, og at de fleste af bivejene bagved bebyggelsen også i forvejen har parkeringsbegrænsninger i visse tidsrum aht. revonationsvogne mv. Jeg skal opfodre til, at zonen følger Hulgårdsvej, så disse beboere ikke lades i stikken ved at blive ekskluderet fra den. I øvrigt er jeg helt enig i, at parkeringsrestriktioner er hensigtsmæssige i området, og det vil løse de alvorlige gener, som pendlere skaber for beboerne. Det er ofte set, at en håndværker om morgenen kommer i sin privatbil og bytter den ud med sin kassevogn og om eftermiddagen bytter ud igen, således at mange parkeringspladser optages konstant - også gennem ferier.
Læs høringssvar fra Flemming Sørensen
Indsendt af:
Tom Hansen
Dato: 30. april 2022
Svarnummer:
15
By:
København
Postnr.:
2400
Det er utilfredsstillende og problematisk for beboerne, at de begrænsede antal parkeringspladser anvendes til andetstedboendes langtidsparking, så beboerne i området ikke kan finde parkeringspladser til sig selv.
Læs høringssvar fra Tom Hansen
Indsendt af:
Ayse Özüpek
Dato: 27. april 2022
Svarnummer:
14
By:
Vanløse
Postnr.:
2720
Det er et tiltrængt og velkommen forslag; det ville hue mig endnu mere, hvis begrænsningen ændredes fra 3 til 2 timers parkeringstilladelse. I vores område er der på nuværende tidspunkt allerede p-pladser, der er inddraget til fx brandveje... Vi oplever herudover ofte, at der er varevogne, der parkerer ved vores ejendomme, som er et arbejdsredskab samtidig med at man også har et privat køretøj eller at vores parkeringspladser bruges af gæster til omkringliggende cafeer, indkøbscentre, butikker eller af pendlere, der bruger metroen mv ind til byen, efter at de har parkeret bilen. I tillæg hertil ombygges loftsrum til lejemål, som presser mulighederne for parkering yderligere. Vi ser derfor frem til ændringen. Vi vil dog på det kraftigste indvende mod, at elbiler har udsigt til at få carte blanche til at parkere, når afgiftslettelse mv i fremtiden vil øge antallet af elbiler...det vil betyde, at vi i nær fremtid vil stå overfor det samme problem blot med pendlere i elbiler, der okkuperer p-pladserne. Venlig hilsen Ayse Özüpek
Læs høringssvar fra Ayse Özüpek
Indsendt af:
Liv Sørensen
Dato: 27. april 2022
Svarnummer:
13
By:
Vanløse
Postnr.:
2720
Hermed mit høringssvar vedr forslaget om tidsbegrænset parkering Vanløse.   Jeg oplever selv størst problemer med at finde parkering i de sene aftentimer på hverdage, men dette skyldes nok, at det primært er beboere der anvender områdets parkeringspladser. Det er i hvert fald den opfattelse jeg har her. Tænker problemet her mest skyldes flere biler, blandt andet som følge af etablering af tagboliger og flere beboere med bil, men også færre pladser som følge af etablering af brandveje mm. Det kunne overvejes på de bredere veje eks. Vanløse allé at etablere skråparkering i den ene side af vejen eller pålægge ejer at etablere nye p-pladser på grunden - da der etableres flere lejligheder og som følge af brandveje nedlægges p-pladser i området. Det ville også skabe bedre p-forhold, hvis man sørgede for ordentlig skiltning ifm afspærring af p-pladser eksempelvis som følge af kranarbejde mm, i dag er denne skiltning uklar og mangelfuld.   Min største bekymring med de nye regler er den begrænsning det vil give i forhold til parkerende gæster på hverdage. Licenser til ti gæsteparkeringer om året, vil for en enlig med mange venner og familie langsvejsfra meget hurtigt være brugt op. Et besøg på mere end tre timer kan vel ikke betegnes som usædvanligt eller urimeligt. Jeg er også bekymret for hvor besværligt det bliver at få en gæstelicens, får man dem på forhånd og kan udfylde dem umiddelbart eller er der en lang ansøgningsfrist? Hvis det er det sidste, så er impulsive besøg jo ikke længere en mulighed. Dette problem kan enten løses ved flere gæstelicenser til beboerne eller ved at ændre  tidsperioden,  problemer med pendlerparkeringer løses vel også med tidsbegrænsning i perioden fra 8-16, 17 eller 18?    Håber der kommer en god løsning og der bliver taget højde for de mange indmeldinger vedr antallet af gæsteparkeringer.   Hilsen Liv Sørensen    
Læs høringssvar fra Liv Sørensen
Indsendt af:
Morten Petersen
Dato: 26. april 2022
Svarnummer:
12
By:
Vanløse
Postnr.:
2720
Vores erfaring her i det nordlige Vanløse, efter at 3 timers zone blev indført syd for Jyllingevej, har været at vi oplever et øget pres på vores små veje, hvor alle som ikke kan parkere ved deres lejlighed, holder på vores veje istedet. Jeg tror desværre at det kun bliver værre, hvis endnu flere områder bliver omfattet af disse begrænsninger.
Læs høringssvar fra Morten Petersen
Indsendt af:
Helene Breddam
Dato: 26. april 2022
Svarnummer:
11
By:
København NV
Postnr.:
2400
Jeg synes det er en fantastisk idé, at have tidsbegrænsning for parkering i området. Der er utrolig mange, der parkerer uden at bo her og f.eks. cykler eller tager det offentlige videre. Vi har massiv mangel på pladser. Jeg synes 10 gæstelicenser er meget få, når man har familie langt væk, som ikke har mulighed for at tage det offentlige herind.
Læs høringssvar fra Helene Breddam
Indsendt af:
Kenni Bülow Wohlgemuth
Dato: 26. april 2022
Svarnummer:
10
By:
København Nv
Postnr.:
2400
Vi ser meget gerne, at vi får indført timebegrænset parkering hurtigst muligt.  som flere andre skriver. Så er vi blevet en pendler zone, for dem som gerne vil tage bilen. Men ikke vil betale for at parkere. De har cykler holdende i området eller med bag på bilen. De tager toget eller går det sidste stykke. Kommunens egne ansatte fra bygningen Borups alle 177 oversvømmer området hver eneste dag med deres biler og om aftenen kommer alle håndværker bilerne og overnatter. Det er fuldstændig vildt at man ikke kan få en p plads efter 08.30 om morgenen. Når børnene er afleveret i institution og man som jeg arbejder på skiftehold.  Vi håber det bliver effektiveret hurtigst muligt. Så vi der bor her kan benytte p pladserne og ikke de som kommer langvejs fra.
Læs høringssvar fra Kenni Bülow Wohlgemuth
Indsendt af:
Jens Christian Gundtoft
Dato: 26. april 2022
Svarnummer:
9
Virksomhed / Organisation :
Hvidkildehusenes Ejerlav
By:
København NV
Postnr.:
2400
På vegne af Hvidkildehusenes Ejerlav (44 rækkehuse beliggende på sydsiden af Hvidkildevej mellem Æblevej og Mågevej.) Ejerlavet hilser forslaget om tidsbegrænset parkeringszone i området velkommen, især for dem af os der ikke har mulighed for parkering på egen grund. I de sidste 10 til 15 år er der sket en voldsom tilvækst af biler i området, det er der flere årsager til. Vi konstaterer, at flere af beboerne i de tilstødende etageejendomme har fået bil.  Eftersom der ikke er etableret parkeringsmuligheder inde på etageejendommenes areal, er alle henvist til parkering på de tilstødende veje. Rigtig mange ansatte i kontorbygningen på Borups Alle 177, der bl.a. huser Københavns Koncernservice, parkerer deres biler i dagtimerne på bl.a. Hvidkildevej. Desuden er der mange, der parkerer bilen på Hvidkildevej, inden de skal videre til byen/lufthavnen med S-tog og Metro, nogle medbringer endda cykler. Parkeringspladser er blevet nedlagt til ladepladser for elbiler. Der er desuden mange, der stiller håndværkerbilen her om aftenen, hvilket yderligere er forstærket af, at der er indført P -zone i hele fuglebakkekvarteret i NV, der betyder, at de ikke må parkere der. I perioder er Hvidkildevej belastet af biler fra Kræmmermarkeder på Campingpladsen på Bellahøj, Copenhagen Historie Grand Prix og Cirkus på pladsen på hjørnet af Hulgårdsvej og Borups Allé. Herudover er der en tilstrømning af biler fra aktiviteter på Genforeningspladsen. Vi hilser derfor forslaget for særdeles velkommen. Gæstelicens Vi kan dog være bekymret for forslaget om gæstelicenser. Ved at indføre parkeringszone i Grøndal vil der være mulighed for gæsteparkering, idet alle uden licens kan parkere her i 3 timer indtil kl. 22, hvorefter der ingen restriktioner er før kl. 8 næste morgen. I weekenden er der endda mulighed for parkering fra fredag kl. 19, hvor der gælder 3 timers parkering frem til kl. 22 hvorefter der ingen restriktioner er før fra mandag morgen kl. 8 Forslaget om gæstelicenser, der give alle beboere over 15 år mulighed for 10 gæstelicenser om året til biler som kommer på besøg, vil forøge belastningen væsentligt på de få parkeringspladser indenfor zonen. Ved en simpel optælling må vi konstatere en skæv fordeling af licenser mellem etageboligernes 350 husstande mod vores 44 rækkehuse på Hvidkildevej. Desuden kan der være en risiko for misbrug, ved at licenser handles på eksempelvis Facebook, hvor der vil være muligt for den enkelte at sælge sine gæstelicenser til en parkeringsplads med op til 10 dages varighed. Det skal også bemærkes, at selvom man har en gæstelicens, kræver det under alle omstændigheder en ledig parkeringsplads indenfor zonen. Det må desuden være omkostningsfuldt at administrere ordningen. Vi anbefaler derfor, at dette forslag tages op til fornyet overvejelse. Elbiler I forslaget oplyses der ikke noget specielt om elbiler i området. På borgermødet i Vanløse den 5. april kom det frem, at politikerne overvejer den mulighed, at elbiler kan parkere ubegrænset indenfor zonen efter de samme bestemmelser, som er gældende for parkering af en elbil i betalingszoner i København. Hvis det forslag går igennem, vil det betyde, at alle, der kommer udefra i en elbil, kan parkere tidsmæssigt ubegrænset indenfor zonen. Det vil eksempelvis betyde, at en familie, der kommer langvejs fra, kan parkere elbilen i vores parkeringszone for så at tage tog/metro videre på ferie eller lignende og komme tilbage hertil efter en uge eller mere. Det giver jo ingen mening og bestemt ikke færre biler i København – vi må derfor på det kraftigste tage afstand for dette mulige forslag.     På vegne af bestyrelsen for Hvidkildehusenes Ejerlav
Læs høringssvar fra Jens Christian Gundtoft
Indsendt af:
Christian Jensen
Dato: 20. april 2022
Svarnummer:
8
By:
Vanløse
Postnr.:
2720
Jeg syntes det virker som en god ide med at indføre tidsbegrænset parkering, men jeg syntes dog der mangler nogle hensyn. 1. De 10 gæste tilladelser pr person over 15 år i husstanden der ligges op til er ikke nok. Især enlige beborere i området bliver ramt da det sociale behov ikke bliver mindre fordi man er alene. Og især personer med familie der kommer langtvejs fra bliver ramt, da de med de regler der ligges op til nu, først kan komme efter kl 19 på hverdage (hvilket jo også gælder en normal social dag som fredag) hvis de ikke skal gøre brug af en gæsteparkering og dermed kun kan have 10 gæster om året. Et forsalg kunne være at beholde reglerne som de er nu, men at tilkende husstanden et minimum af 20 gæstelicenser om året. 2. Der mangler hensyn til personer med hobby køretøjer som motorcykler, veteranbiler og ATVer. Det er køretøjer som ikke tager meget plads i bybilledet da de er små og/eller normalt står i garage. Men de nye regler gør det så godt som umuligt at foreksempel hente sit køretøj fra garage en aften, for at benytte det dagen efter inden det kommer i garage igen. Mange har garageplads et godt stykke uden for københavn og det kan derfor være svært at hente og benytte køretøjet samme hverdagsaften hvor mange sommertræf foregår.  En løsning kunne være at indføre en hobby licens som kun er gældende i den generelle motorcykel og veteranbil sæson fra Marts til November. Dermed kan licensen ikke benyttes til almindelige hverdagskøretøjer, og man straffer ikke enlige beborer for at have en hobby der som for veteranbiler kræver et primær køretøj. Det er i forvejen et krav for de fleste forsikringsselskaber at man opbevare sin bil i garage, og derfor vil antallet af anvendt gadeparkering være yderst begrænset hvis man laver sådan en licens, men grundet mangel på private garager til leje i nærområdet er den nødvendig.  Bliver sådan en sæson licens for krævende at administere så kan man som i forslaget til gæsteparkering, tilkende hver husstand 2 perkeringslicenser da det grundet tidsbegrænsingens natur ikke er muligt at tilkøbe en licens mere mod ekstra betaling. 
Læs høringssvar fra Christian Jensen
Indsendt af:
Bo Andersson
Dato: 5. april 2022
Svarnummer:
7
By:
København NV
Postnr.:
2400
Fornuftigt forslag som jeg bifalder
Læs høringssvar fra Bo Andersson
Indsendt af:
Charlotte T.
Dato: 5. april 2022
Svarnummer:
6
By:
Vanløse
Postnr.:
2720
Jeg synes. det er en god idé, at der nu bliver oprettet flere P-zoner i Vanløse, og at forslaget er fra 8-22. Jeg vil foreslå, at der i lighed med i Frederiksberg Kommune stilles krav om en digital registrering - enten i form af en app, eller en anden digital p-skive, således, at man ikke "bare" kan gå ud og stille p-skiven igen, men rent fysisk skal flytte bilen. Antallet af gæsteparkeringstilladelser til beboere, som er foreslået til 10 om året, er noget i underkanten, når man som jeg har familie på f.eks. Falster. Og det betder, at jeg ikke en gang kan have gæster, som kommer kørende udefra. Jeg er den eneste voksne person, som bor på min matrikel.
Læs høringssvar fra Charlotte T.
Indsendt af:
Thomas Vejborg
Dato: 4. april 2022
Svarnummer:
5
By:
Kbh NV
Postnr.:
2400
Fornuftigt forslag der burde gøre det nemmere for beboerne i området at finde en parkeringsplads. Specielt da områderne omkring også har lignende parkeringsrestriktioner vil det begrænse den uvedkommende langtidsparkering der er tiltaget de seneste år(efter indførelsen af restriktioner i naboområderne) og blokerer for beboerne i området. Ja det vil gøre det mere besværligt at få udenbys gæster, men det opvejes af fordelene.
Læs høringssvar fra Thomas Vejborg
Indsendt af:
Ann Dibbern
Dato: 4. april 2022
Svarnummer:
4
By:
København Nv
Postnr.:
2400
Fantastisk god idé, som jeg er sikker på vil kunne hjælpe på manglen af parkeringspladser i hverdagen!
Læs høringssvar fra Ann Dibbern
Indsendt af:
C. Perris
Dato: 4. april 2022
Svarnummer:
3
By:
København NV
Postnr.:
2400
Ja tak til forslaget. Det vil lette den tunge trafik der er i området, især i morgen timer og eftermiddag hvor mange bilister leder efter p-pladser. Til stor gene for f.eks cyklister og beboerne i området. Mange parkerer i området for at komme videre på anden måde på job, eller for at slippe for betaling for parkering. Så ja til forslaget, det vil også lette på parkeringsforholdene nu der evt bliver besluttet, at rækkehusene på Hvidkildevej skal have privat parkering, og der nedlægges pladser i den forbindelse.
Læs høringssvar fra C. Perris
Indsendt af:
dennis christensen
Dato: 4. april 2022
Svarnummer:
2
By:
Kbh nv
Postnr.:
2400
Det ville være så godt og få 3timer parkering for der så Mange der parker i dagligdagen og tager din cykel ind til byen ,samt  dem der bor på den ande side af Borups allé parkere hos os
Læs høringssvar fra dennis christensen
Indsendt af:
Line Stage
Dato: 24. marts 2022
Svarnummer:
1
By:
København NV
Postnr.:
2400
Dejligt forslag - og yderst tiltrængt. Vi er overrendt med biler fra mange andre kommuner, og det er virkelig tiltrængt for området at få en tidsbegrænset parkeringszone.   Mange mennesker kommer her om morgenen og parkerer - ofte har de cykel med eller tager videre med offentlig transport, så bilerne parkerer ofte helt til endt arbejdsdag, og det er svært for almindelige mennesker at finde en parkeringsplads, når vi der kommer hjem fra arbejde og bor i området, skal parkere.    Dette forårsager megen stress for mange mennesker, og vrede og frustrationer. Det er et godt forslag at indføre parkeringszone, og det vil medføre at området vil blive aflastet, for siden parkeringszonerne blev indført på Nørrebro, er dette område blevet belastet mere og mere.    Forslaget om gratis beboerlicenser til personer som bor her (over 18 år), er også et godt og konstruktivt forslag, og ligeså muligheden for gratis gæstelicenser til besøgende gæster, er også et godt forslag.    Personligt håber jeg at det hurtigt muligt vil træde i kræft, så parkeringsbelastningen vil reduceres.    Med venlige hilsener   Line  
Læs høringssvar fra Line Stage