Københavns Kommune får ny høringsportal

 

I slutningen af året bliver høringsportalen opdateret og du skal fremover logge på MitID eller med ErhvervsID for at indgive høringssvar.  
Abonnerer du på nyhedsbrevet, vil der være en periode, hvor du ikke automatisk får besked om nye høringer. Følg derfor med i aktuelle høringer her på siden.
 

Høring vedr. kvalitetsstandarden Ældre i København 2021

Ældre i København 2021 beskriver muligheder for og tilbud om hjælp og støtte til ældre borgere over 65.

Høringsfrist:

4. november 2020
Indsendt af:
Jan Østergaard Bertelsen
Dato: 22. oktober 2020
Svarnummer:
2
Virksomhed / Organisation :
Ældre Sagen i København
By:
København V
Postnr.:
1660
Høringssvar Ældre i København 2021” og ”Hjælp i hverdagen 2021”   Ældresagen København finder, at begge kataloger fremstår klare og overskuelige med genkendelig struktur. De indholdsmæssige ændringer i begge kataloger er beskrevet på en forståelig måde.   Ældresagen København mener, at katalogerne ”Ældre i København 2021” og ”Hjælp i hverdagen 2021” giver borgere og pårørende god mulighed for at få overblik over kommunens tilbud.
Læs høringssvar fra Jan Østergaard Bertelsen
Indsendt af:
Lykke Elnif Bay
Dato: 12. oktober 2020
Svarnummer:
1
By:
København
Postnr.:
2450
Københavns Kommune er skyldige i, at Københavns borgere, der iblandt mange, mange ældre, ikke kan komme rundt i byen, fordi Københavns Kommune ikke har krævet, at Movia sørger for direkte forbindelser. Når en ældre person - og mange andre - skal skifte bus 2-3 gange for at kunne komme til handelsgaderne, - så har kommunen svigtet de ældre i sin aftale med Movia.
Læs høringssvar fra Lykke Elnif Bay