Oprettet: 27. september 2020
Svarnummer:
61

Indsendt af

Anne-Kirstine Ellern

Virksomhed / organisation

Via Trafik Rådgivning

Postnr.

2300

By

København

Høringssvar

Planen for parkering og generel mobilitet er uambitiøs. Pakeringspladser pr kvadratmeter bør reduceres til det halve - det gælder for alle enheder:

bolig: 1 plads pr 500 kvm, butikker: 1 plads pr 300kvm...etc.  
 

Derudover bør som minimum 30% af pladserne være forbeholdt delebiler, som placeres decentralt og let tilgængeligt for beboere for at øge incitament til brug - p-hus bør undgås. 

Skolens parkeringsplads bør placeres langt væk (mere end 500m) fra skolen, hvor der tilgengæld er arbejdet med gode adgangs- og parkeringsforhold for cykler og løbehjul.

Området styrkes med kollektivtransport, nul-emissionsbusser. Evt en selvkørende shuttle med hyppige afgange i eget tracet til Metro. 
 

Det bør prioriteres, at der etableres flere mindre indkøbsmuligheder godt spredt ud i boligområdet, for at mindske behov for brug af bil ved indkøb.

Hvis bydelen skal sælge sig på at være bæredygtig, skal der tænkes mere visionært i måden man transporterer sig. Det glæder jeg mig til at se!