Københavns Kommune får ny høringsportal

 

I slutningen af året bliver høringsportalen opdateret og du skal fremover logge på MitID eller med ErhvervsID for at indgive høringssvar.  
Abonnerer du på nyhedsbrevet, vil der være en periode, hvor du ikke automatisk får besked om nye høringer. Følg derfor med i aktuelle høringer her på siden.
 

Høringssvar vedrørende Ny Tøjhus tillæg 4 - lokalplan 327-4

Oprettet: 24. september 2019
Svarnummer:
55

Indsendt af

Tonni Nielsen

Postnr.

2300

By

København S

Høringssvar

Radisson Blu hotellet påtænker en gennemgribende udvidelse af hotellet, som vil have en væsentlig påvirkning af beboere på Weidekampsgade. - Tungere trafik vil blive ledt af Weidekampsgade, som klart vil påvirke inde miljøet af de private boliger som ligger ud til Weidekampsgade, specielt ved åbne vinduer. Dette vil medføre tungere trafik som vil under flere forhold holde i tomgang hvor NOx-gasser vil blive udledt med sundhedsfare for beboerne på Weidekampsgade. - Den tungere trafik vil øge sandsynligheden væsentligt, med kritiske forhold for trafiksikkerheden for skolebørns førden frem og tilbage til skolen på Islands Brygge mv. - Forholdene for beboerne på Weidekampsgade er kaotiske ved myldertiden morgen og aften allerede, og yderligere trafikforhold vil gøre næsten umuligt for beboerne at transportere sig til og fra arbejde i myldertiden. - Klaksviggade og Ørestadsboulevard kobling til Weidekampsgade er ikke egnet til denne yderligere trafik, da forholdene dd. Er meget kaotiske. Og større events mv. På hotellet vil gøre det umuligt samt risikofyldt for beboerne at forlade deres bolig på samme tidspunkt enten i bil, gående eller på cykel. - Ovenstående vil have en klar effekt på værdien på boligerne på Weidekampsgade, som i værste fald vil opleve en væsentlig fraflytning mv. På bekostning af erhvervslivet prioritering fra Københavns Kommune. Man må generelt revurder hele konceptet med denne ombygning både i forhold til forurening, trafikmønstre og ikke mindst trafiksikkerhed i området. Få trafikken ledt ud på de store hovedveje ikke på mindre veje med private boliger. Kender ikke til mange andre scenarier hvor København Kommune har ledt trafikken ned at mindre vejre i private boligkvartere.