Københavns Kommune får ny høringsportal

 

I slutningen af året bliver høringsportalen opdateret og du skal fremover logge på MitID eller med ErhvervsID for at indgive høringssvar.  
Abonnerer du på nyhedsbrevet, vil der være en periode, hvor du ikke automatisk får besked om nye høringer. Følg derfor med i aktuelle høringer her på siden.
 

Høringssvar vedrørende Ny Tøjhus tillæg 4 - lokalplan 327-4

Oprettet: 20. september 2019
Svarnummer:
24

Indsendt af

Bettina Nysom

Postnr.

2300

By

København S

Høringssvar

Som beboer i Weidekampsgade nr. 9, 4. th. har jeg et meget indgående kendskab til aktiviteterne og døgnrytmen på både DeLoitte og Radissons grunde, da jeg bor direkte overfor disse virksomheder. Jeg har derfor et godt grundlag for at forudse følgende kæmpe udfordringer i forhold til det planlagte nye byggeri: - Underdimensionering og fejlplacering af vareindlevering: Som det er nu, leveres der varer og meget andet, døgnet rundt til begge de ovenstående virksomheder. Det er mange lastbiler hver dag i alle størrelser, der skal ind og ud og vores forholdsvis lille vej er meget belastet af dem. Langt de fleste er de helt store lastbiler, såsom Hørkram, AB Catering og De forenede Dampvaskerier, for blot at nævne nogle få. DeLoitte har indrettet deres vareindlevering som en lang smal sti, hvor der ofte er mange varevogne parkeret samt store permanente containere, blæseranlæg og skraldeanlæg. Alle lastbiler, uanset størrelse og tidspunkt på døgnet, er nødsaget til at bakke ind, holde ved bommen, for så derefter at gasse op igen – og med høj bak-alarm hele vejen Radissons vareindlevering er længere væk, og har indgang fra Øresunds Boulevard, men deres vareindleveringer kan dog stadig høres klart og tydeligt, når både store og små lastbiler bakker ind helt ovre fra Øresunds Boulevard, hele vejen forbi hotellet og så til højre ned af rampen – de skal jo alle have bagenden ned først, og det er helt umuligt at vende dernede i ”graven”, da det er alt for lille. Og chaufførerne er bare så dygtige, de bakker gladeligt lange stræk. Som jeg kan se på tegningerne af ny-byggeriet, bliver den nye vareindlevering en 2-sporet vej, der kommer til at gå fra vores vej over til hotellet, direkte igennem den nye P-kæder. Vejen bliver lidt smallere end Weidekampsgade minus cykelsti, og ad den skal der hentes og bringes børn, et helt kontorhus skal fyldes og tømmes, cyklister og gående skal op og ned, alt hvad der er af aktiviteter på et hotel skal frem og tilbage PLUS al vareindlevering og alle de andre aktører, som får et hotel til at fungere. Alt dette skal vel og mærke foregå, imens myldretiden brager deruda i Weidekampsgade. Trafikken bliver jo ikke mindre af hele Faste Batteri-byggeriet, og allerede nu kan jeg jo se, at der hver dag, i morgen- og eftermiddagstimerne især, er helt sandet til af biler, og i forvejen holder der ofte lastbiler parkeret i tomgang, der venter på, at andre lastbiler skal køre ud fra f.eks. DeLoitte. Jeg forstår simpelthen ikke, hvordan man kan tro, at alle disse lastbiler skal stoppe, vende rundt, bakke over en meget befærdet cykelsti, mellem alle, der henter og bringer og dem, der i forvejen tager Weidekampsgade som smutvej, og så bakke ind helt fra Weidekampsgade, ned gennem P-kælderen og ned i føromtalte ”grav” – som jeg jo har læst, at der ikke er planer om at lave større grundet byggeriets tæthed. Al denne (tunge) trafik kommer jo også til at køre lige op og ned af børnehaven, som jo i forvejen har Amager- og Ørestadsboulevard som naboer – det virker godt nok ikke gennemtænkt. Jeg vil derfor stærkt opponere mod, at der - bliver bygget så voldsomt på grunden, både med kongresbygning, hotel, kontor og børnehave, så der ikke bliver ordentlig plads til, at så store nogle virksomheder kan fungere, uden at vi som beboere bliver væltet af uforholdsmæssigt meget larm, trafik og forurening samt en usikker vej. - placeringen af vareindleveringen. Det er simpelthen ikke fair, at indgangen til så stor en vareindlevering kombineret med en i forvejen belastet vej, en stor Hotel-P-kælder, en børnehave og mange andre kontordomiciler, skal placeres på så lille en beboet vej, samtidigt med at de skal bakke ind - for det er det, der kommer til at ske. Kan også lige nævne, at vi i forvejen ofte holder i kø for at komme op fra vores egen P-kælder. Jeg vil derfor stærkt anbefale, at vareindleveringen fastholdes fra Øresunds Boulevard. - Underdimensionering af busholdeplads: Fra min altan kan jeg altid se mindst 7-8 busser, der tager ophold i flere døgn plus på buspladsen foran hotellet (og vores boligkaré), og de bakker alle rundt og står ofte også i tomgang. Derudover er der også altid en 7-8 shuttle-busser. Jeg mener, at den planlagte busholdeplads omme bag hotellet er alt for lille, og det skyldes jo, at der simpelthen bliver bygget for meget på grunden. Jeg håber meget, at I vil tage en beboers mening til kraftig overvejelse, da jeg ved af egen daglig erfaring, hvordan tingene fungerer i virkeligheden og ikke bare på en tegning. Venlig hilsen Bettina Nysom Weidekampsgade 9, 4. th. 2300 København S