Luftfoto af lokalplanområdet

Blushøjvej II - lokalplan 583

Lokalplanen gør det muligt at opføre ny erhvervsbebyggelse i form af et lagerhotel og centralkøkken til produktion af skolemad.

Høringsfrist:

11. september 2019
Indsendt af:
Karim Friis Arfaoui
Dato: 10. september 2019
Svarnummer:
5
Vedhæftede filer: 1
Virksomhed / Organisation :
HOFOR A/S
By:
København S.
Postnr.:
2300
Til rette vedkommende, Vedhæftet er høringssvar fra HOFOR A/S vedr. lokalplanforslaget Blushøjvej II. Med venlig hilsen Karim Friis Arfaoui Specialkonsulent Regn- og Spildevand Plan - VS Direkte tlf.: +45 27 95 42 10 E-mail: kfar@hofor.dk HOFOR A/S Ørestads Boulevard 35 | 2300 København S | Telefon: 33 95 33 95 | CVR-NR.: 1007 3022 | www.hofor.dk
Læs høringssvar fra Karim Friis Arfaoui
Indsendt af:
Jeppe Basse
Dato: 10. september 2019
Svarnummer:
4
Vedhæftede filer: 1
Virksomhed / Organisation :
JP Basse ApS
By:
Glostrup
Postnr.:
2600
I forbindelse med forslag til lokalplan ”Blushøjvej II”, har vi følgende høringssvar til lokalplanen. Ad.1 Jf. §5, stk. 2 skal der etableres 4 cykelpladser pr. 100 m2 opført kvadratmeter bruttoetageareal for erhverv. På Gammel Køge Landevej 115 med et bebygget areal på 1499 m² og et samlet brutto-etageareal på 2998 m², har ejer et ønske om at udvikle ejendommen og benytte sig af de maksimale kvadratmeter på 110% af grundens størrelse svarende til 4400 m². Det betyder, at der skal reserveres plads til 176 cykler. Cykelparkeringen skal være tæt på indgangen, og med et arealbehov på ca. 1,2 m² jf. HfB, giver det et pladskrav på 211 m², hvoraf min. 25 procent skal være overdækket. Dette svare til det meste af arealet mellem Gl. Køge Landevej og bygningens facade som i dag rummer 25 p-plader der benyttes til kundeparkering for virksomhederne i ejendommen. Det er vores vurdering, at bestemmelsen rammer helt skævt i forhold til den eksisterende bebyggelse, og vil komme til at påføre nuværende og fremtidige ejere unødigt store omkostninger og begrænsninger i forhold til en fremtidig udvikling af ejendommen. Det er nuværende ejers erfaringer i deres ejerperiode, at det maksimale er behov for cykelparkering ved ejendommen for 12-15 cykler ved spidsbelastning, og at de nuværende brugere af ejendommene i området primært kommer i bil fra indfaldsvejene. Vi har derfor følgende forsalg til ændring af denne bestemmelse i ny lokalplan: 1) Kan bestemmelse omformuleres således at cykelparkering på enkelte ejendomme fastsættes ud fra en konkret bedømmelse af behov for ejendommens brugere 2) Kan der tilføjes en bestemmelse omkring muligheden for ansøgning om dispensation i forbindelse med vurdering af et konkret projekt? 3) Kan bestemmelsen omformuleres, så der skelnes mere tydeligt mellem nybyggeri og eksisterende byggeri? 4) Kan bestemmelsen gøres mere lempelig for eksisterende byggeri? Har vedlagt en fil der viser hvordan øvrigt firmaer vil blive pålagt cykel parkering fx Byggemarked med krav om 33 pladser, Bilhus med krav om 25, DSV self storage 56 pladser (alle næppe virksomheder hvor der på samme tid er det antal cyklende kunder/ansatte) Ad. 2 Vil indretning af hotel eller hostel i eksisterende bygninger være i overensstemmelse med lokalplanens bestemmelser jf. §3 stk. 1 - f.eks. til betjening af gæster ved arrangementer i Valby idrætspark når tunnel under banelegemet etableres
Læs høringssvar fra Jeppe Basse
Indsendt af:
Valby Lokaludvalg
Dato: 21. august 2019
Svarnummer:
3
Vedhæftede filer: 1
Virksomhed / Organisation :
Valby Lokaludvalg
By:
Valby
Postnr.:
2500
Se vedlagte høringssvar. OBS: Korrekt udgave af høringssvar fra Valby Lokaludvalg.
Læs høringssvar fra Valby Lokaludvalg
Indsendt af:
Valby Lokaludvalg
Dato: 15. august 2019
Svarnummer:
2
Vedhæftede filer: 1
Virksomhed / Organisation :
Valby Lokaludvalg
By:
Valby
Postnr.:
2500
Se vedlagte høringssvar
Læs høringssvar fra Valby Lokaludvalg
Indsendt af:
Metroselskabet I/S
Dato: 30. juli 2019
Svarnummer:
1
Vedhæftede filer: 1
Virksomhed / Organisation :
Metroselskabet I/S
By:
København S
Postnr.:
2300
Se venligst vedhæftede bilag.
Læs høringssvar fra Metroselskabet I/S