Københavns Kommune får ny høringsportal den 28. november
Den 28. november bliver høringsportalen opdateret og du skal fremover logge på MitID eller med MitID Erhverv for at indgive høringssvar. I forbindelse med opdateringen kan portalen være nede.
Abonnerer du på nyhedsbrevet, vil der være en periode, hvor du ikke automatisk får besked om nye høringer. Følg derfor med i aktuelle høringer her på siden.
Høringssvar vedrørende Fremtidens Fritidstilbud
Oprettet:
5. februar 2015
Svarnummer:
414
Indsendt af
Vibeke Hansen
Postnr.
2300
By
København s
Høringssvar
Høringssvar FREMTIDENS FRITIDSTILBUD Islands Brygge.
Hermed et par kommentarer fra en familie som har børn i både KKFO og lille selvejende institution på Bryggen.
Jeg er meget glad for Skibet (KKFO) og de muligheder de byder vores børn. De store institutioner kan sagtens fungere så længe der er der plads til GOD LEDELSE og en stærk pædagogisk retning og igen: daglig tydelig og synlig ledelse.
Jeg ser nærvær og tryghed i den store institution. Problemstillinger med særligt sensitive og udadreagerende børn forekommer i alle institutioner og her handler det om personalet og ledelsen. Det handler ikke om antal børn, men om hvordan man håndterer dem i det daglige og hvilke tilbud man laver til dem.
Jeg synes at Matriklen med Thorshave, Spejdergrunden og Anna Havannas børnehave (Anna Havanna og Thorshave er integreret institution: Thorsanna) ville blive en fantastisk del af Skibet. Hele den lange grund ville kunne udvide kapacitet og skabe rum for at udvikle naturprojekter mm.
I forhold til Thorsanna (jeg har barn i børnehaven) synes jeg sammenlægning med de andre institutioner omkring "klatrevæggen" giver god mening.
(Hertil er der også en en pointe i skolereformens ÅBEN SKOLE. Man kunne i samarbejde med spejderne udvikle på foreningsprojekter med skolen, men det er en helt anden problematik...)
Jeg tror en sådan KKFO kunne skabe spændende og udfordrende fuldtidsstillinger, der vil tiltrække de bedste pædagoger. En profil som storby skole (og KKFO) på grænsen til naturen og som kan udnytte begge dele.
Jeg tror 1:1 ledelse vil skabe større respekt og ligeværdighed mellem fagene og give grobund for nogle helt fantastiske projekter med vores børn - hvis bare fritidspædagogens faglighed får lov at komme reelt i spil.
Den såkaldte valgmulighed man har som forælder er ikke eksisterende. Med de små selvejende institutioner (og dem har vi altid brugt og støttet) er der ikke noget frit valg. De optager kun børn hvert 2. eller 3. år. Og så ofte kun en halv klasse. Det fungerer ikke som et frit valg - derfor bør man styrke og udvikle på de store institutioner så de kan rumme os alle og være tiltrækkende for alle.