Københavns Kommune får ny høringsportal
I slutningen af året bliver høringsportalen opdateret og du skal fremover logge på MitID eller med ErhvervsID for at indgive høringssvar.
Abonnerer du på nyhedsbrevet, vil der være en periode, hvor du ikke automatisk får besked om nye høringer. Følg derfor med i aktuelle høringer her på siden.
Høringssvar vedrørende 2-timers parkeringszone på Rebekkavej, Esthersvej, Judithsvej og Ruthsvej
Oprettet:
23. maj 2013
Svarnummer:
67
Indsendt af
Birgitte Amundsen
Postnr.
2900
By
Hellerup
Høringssvar
Jeg har ikke bil,( dog ofte motoriserede gæster) og vil derfor først og fremmest fremkomme med min undren over den højst mærkværdige og utilfredsstillende orientering via opslag af et A-4 ark i åbent plasticcharteque opslået på tilfældig træstamme, hvor vel kun de færreste får øje på en vigtig sag, der berører de fleste af os. Det fremgår ikke, hvem der har sat det op, endsige formuleret skrivelsen - der er hverken navn, adresse eller tlf.nr. i skrivelsen. Jeg har svært ved at tro, at det er Københavns kommune, der henvender sig til borgerne på denne noget lemfældige måde. Er det forslagsstillerne selv?
På A-4-arket nævnes "beboerne i lokalområdet ønsker at etablere...". Hvilke beboere? Jeg kender ingen, der er blevet spurgt eller har ytret sig.
Desuden nævnes "på baggrund af ansøgninger". Hvilke ansøgninger? Det virker her som om, at vi tages til indtægt for nogle ansøgninger, som vi ikke har kendskab til.
Hvis det desuden, som det fremgår af nogle af indsigelserne, er korrekt, at der slet ikke er lovgrundlag for at foretage de beskrevne ændringer, er det mit ønske, at Københavns kommune orienterer ansøgerne herom.
En fremlæggelse/diskussion i Villabyerne, som jo er vores lokalavis, samt et møde med interesserede og involverede, herunder kyndige mennesker fra Københavns kommune, havde været ønskværdigt, så alle aspekter i sagen havde kunnet drøftes, hvilket ville have været en bedre indgangsvinkel for en tilfredsstillende løsning.